Witajcie koledzy,
ostatnio zauważyłem że Wdówka odpala jakby oporniej. Szybki test miernikiem, na zgaszonym silniku i aku pokazuje niecałe 12V. Szybka akcja testowa wykazała:
- Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3
Powrót do domu i szukanie diagnozy na forum. W jednym linku znalazłem dwa fajne filmiki jak sprawdzić alternator i regulator więc do dzieła.
1. Miernik ustawiony na brzęczyk - żółte kabelki + masa na silniku brak jakichkolwiek dźwięków
2. Miernik na 200ohmów - miks testów żółty kabelek + żółty kabelek za każdym razem wynik to 1.0
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.
Dalszych testów nie przeprowadzałem bo wydało mi się to bezcelowe. Czy dobrze wywnioskowałem że alternator powinien zostać przewinięty? Czy jeszcze coś pominąłem?
Odpowiedz do tematu
: Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
:
P.3 -obroty. Napięcie przy średnich obrotach?
:
Na bank zwarcie między uzwojeniami.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia.
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Wystarczy jeden zwarty zwój (czego nie jesteś w stanie zmierzyć standardowym multimetrem) i masz taki efekt, że generowane napięcie jest niskie.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?
PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł
:
Zmierzyłem w VT 500c napięcie między żółtymi przewodami bez obciążenia i dla:
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC
:
AMarek - też masz stojan do przewinięcia.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Bez obciążenia - w sensie odpięty od regulatora, i jest dobry.
:
AMarek - przetłumacz proszę powyższe zdanie bo nie bardzo wiem co miałeś na myśli.
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach?
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach?
:
W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9
kaj3reczka napisał/a: |
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)
Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi? PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł |
W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Marecki266 - Przepraszam, wyraziłem się niedokładnie, chodziło o przewody idące od strony stojana , są w koszulkach olejowych i nie wiem jaki mają kolor, potem za złączką są żółte. Pomiar po odłączeniu regulatora.
:
AMarek - OK, dobrze sprawdzałeś.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?
:
Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj
kaj3reczka napisał/a: |
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach? |
Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Odpowiedz do tematu
A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?