/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
Autor Wiadomość
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 19:14   Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania

Witajcie koledzy,
ostatnio zauważyłem że Wdówka odpala jakby oporniej. Szybki test miernikiem, na zgaszonym silniku i aku pokazuje niecałe 12V. Szybka akcja testowa wykazała:
- Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3

Powrót do domu i szukanie diagnozy na forum. W jednym linku znalazłem dwa fajne filmiki jak sprawdzić alternator i regulator więc do dzieła.

1. Miernik ustawiony na brzęczyk - żółte kabelki + masa na silniku brak jakichkolwiek dźwięków
2. Miernik na 200ohmów - miks testów żółty kabelek + żółty kabelek za każdym razem wynik to 1.0
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.

Dalszych testów nie przeprowadzałem bo wydało mi się to bezcelowe. Czy dobrze wywnioskowałem że alternator powinien zostać przewinięty? Czy jeszcze coś pominąłem?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-12, 20:49   

P.3 -obroty. Napięcie przy średnich obrotach?
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2019-06-12, 21:00   

Na bank zwarcie między uzwojeniami.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia.
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-12, 21:58   

Wystarczy jeden zwarty zwój (czego nie jesteś w stanie zmierzyć standardowym multimetrem) i masz taki efekt, że generowane napięcie jest niskie.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 22:24   

Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)

Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?

PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-14, 22:20   

Zmierzyłem w VT 500c napięcie między żółtymi przewodami bez obciążenia i dla:
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-14, 23:10   

AMarek - też masz stojan do przewinięcia.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-15, 10:08   

Bez obciążenia - w sensie odpięty od regulatora, i jest dobry.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-15, 15:20   

AMarek - przetłumacz proszę powyższe zdanie bo nie bardzo wiem co miałeś na myśli.
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach?
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2019-06-15, 16:02   

kaj3reczka napisał/a:
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)

Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?

PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł


W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-15, 17:34   

Marecki266 - Przepraszam, wyraziłem się niedokładnie, chodziło o przewody idące od strony stojana , są w koszulkach olejowych i nie wiem jaki mają kolor, potem za złączką są żółte. Pomiar po odłączeniu regulatora.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-15, 18:56   

AMarek - OK, dobrze sprawdzałeś.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 13:26   

Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?
 
 
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 56
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 650
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2019-06-18, 16:39   

kaj3reczka napisał/a:
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?

Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj ;-)
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 19:40   

A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM