Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
Odpowiedz do tematu

: Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
Mój egzemplarz "zdobi" (szpeci) i pewnie nie pomaga ogólnie w pracy silnika i osiągach chyba tzw. zawór recyrkulacji spalin. Wywalałem raz takie coś w zwykłym chińskim 4T 50cm.
Ktoś przerabiał temat czy można to usunąć, czy lepiej zostawić? Czy po demontażu są jakieś komplikacje, trzeba regulować gaźniki, itp.? Za jakiekolwiek info w tym temacie będę wdzięczny.





:
Chyba nie ten układ miałeś na myśli. Układ odprowadzania par z gaźnika i baku jest powiązany z gaźnikiem bakiem i układem dolotowym i w twoim modelu go nie ma. Mi to raczej wygląda na układ wspomagający smarowanie lub chłodzenie. Zdemontować ci się go nie uda bo jak widzisz jego konce są przykręcane i uszczelniane do obudowy cylindra. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz. Możesz kupić inne Ace bez tego układu jak ci nie leży odrobina chromu wiecej :mrgreen:

:
Jest to AIR-SUCTION-VALVE. Zawór zasysający powietrze. Ma on za zadanie doprowadzanie czystego powietrza do kolektorów wydechowych i takie jakby dopalanie spalin.
Natomiast EGR odpowiada za częściowe doprowadzanie spalin do cylindrów silnika.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Ja w Wildstar miałem AIS (czyli taki EGR), już nie mam. Paskudne to było.

:
Gabriel napisał/a:
Paskudne to było.

Dlaczego?

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.

:
Gabriel napisał/a:
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.

I tylko tyle? A jakiś wpływ na prace silnika? Jest różnica z przed i po demontażu?
U niego nie ma brzydkich rurek. Wszystko jest w chromie.
I moim zdaniem wygląda bardzo ciekawie. Przeważnie nikt nie wie co to jest. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek. Jeśli chodzi o wildstara to są szpetne czyli wizualnie jest lepiej. Co do pracy silnika to bardziej moje odczucie, ale na wolnych chodzi dużo lepiej tak równo i płynnie. Mam wrażenie że jednak na niskich lepiej się wkręca. Spalanie bez różnicy tal jak i prędkość bez zmian. Jednak na wolnych odczuwam poprawę. Sugerowałem się głównie estetyką, a cała reszta to taki bonus. W VT-750 też wywaliłem i tam było znacznie więcej na plus jeśli chodzi o dolny zakres obrotów. Jestem zadowolony z zabiegi. Jeśli było by to ładnie w yamaszce zrobione bym nie ruszał.

:
Mniejsza o nazewnictwo. To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? Dobrze wnioskuję czy nie? To jest szwajcar, więc normy spalin = to ustrojstwo. Ja bym to wywalił i zaślepił otwory. Sam nie wiem co o tym myśleć...

:
Osobiście jeśli jest ładne bym nie ruszał. Z drugiej strony trafia więcej świeżego powietrza wiec silnik musi lepiej pracować.

:
Wydaje mi się że dobrze chodzi. Nie mam porównania z innymi 1100. 160 jechał i jeszcze coś tam by poszedł bo to nie był max :) więc może póki co to nie będę tego ruszał.

:
fake4r napisał/a:
To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza?

Z tego co wiem, to nie wpuszcza żadnych spali, to nie jest EGR.
Ten zawór odpowiada za dodanie czystego powietrza do gazów wylotowych.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Czyli takie pasywne turbo :D No nic, dzięki za info. Nie będę tego ruszał póki co.

:
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.

Najdroższa jest pierwsza butelka
:
marian07 napisał/a:
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.

I wszystko w temacie. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group