/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
Autor Wiadomość
fake4r 

Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: KGR
Wysłany: 2019-06-08, 11:08   Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?

Mój egzemplarz "zdobi" (szpeci) i pewnie nie pomaga ogólnie w pracy silnika i osiągach chyba tzw. zawór recyrkulacji spalin. Wywalałem raz takie coś w zwykłym chińskim 4T 50cm.
Ktoś przerabiał temat czy można to usunąć, czy lepiej zostawić? Czy po demontażu są jakieś komplikacje, trzeba regulować gaźniki, itp.? Za jakiekolwiek info w tym temacie będę wdzięczny.




 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2019-06-09, 07:51   

Chyba nie ten układ miałeś na myśli. Układ odprowadzania par z gaźnika i baku jest powiązany z gaźnikiem bakiem i układem dolotowym i w twoim modelu go nie ma. Mi to raczej wygląda na układ wspomagający smarowanie lub chłodzenie. Zdemontować ci się go nie uda bo jak widzisz jego konce są przykręcane i uszczelniane do obudowy cylindra. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz. Możesz kupić inne Ace bez tego układu jak ci nie leży odrobina chromu wiecej :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-06-09, 09:11   

Jest to AIR-SUCTION-VALVE. Zawór zasysający powietrze. Ma on za zadanie doprowadzanie czystego powietrza do kolektorów wydechowych i takie jakby dopalanie spalin.
Natomiast EGR odpowiada za częściowe doprowadzanie spalin do cylindrów silnika.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-09, 10:55   

Ja w Wildstar miałem AIS (czyli taki EGR), już nie mam. Paskudne to było.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-06-09, 11:00   

Gabriel napisał/a:
Paskudne to było.

Dlaczego?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-09, 12:19   

Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-06-09, 12:54   

Gabriel napisał/a:
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.

I tylko tyle? A jakiś wpływ na prace silnika? Jest różnica z przed i po demontażu?
U niego nie ma brzydkich rurek. Wszystko jest w chromie.
I moim zdaniem wygląda bardzo ciekawie. Przeważnie nikt nie wie co to jest. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-09, 14:22   

Todek. Jeśli chodzi o wildstara to są szpetne czyli wizualnie jest lepiej. Co do pracy silnika to bardziej moje odczucie, ale na wolnych chodzi dużo lepiej tak równo i płynnie. Mam wrażenie że jednak na niskich lepiej się wkręca. Spalanie bez różnicy tal jak i prędkość bez zmian. Jednak na wolnych odczuwam poprawę. Sugerowałem się głównie estetyką, a cała reszta to taki bonus. W VT-750 też wywaliłem i tam było znacznie więcej na plus jeśli chodzi o dolny zakres obrotów. Jestem zadowolony z zabiegi. Jeśli było by to ładnie w yamaszce zrobione bym nie ruszał.
 
 
fake4r 

Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: KGR
Wysłany: 2019-06-10, 09:25   

Mniejsza o nazewnictwo. To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? Dobrze wnioskuję czy nie? To jest szwajcar, więc normy spalin = to ustrojstwo. Ja bym to wywalił i zaślepił otwory. Sam nie wiem co o tym myśleć...
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-06-10, 09:50   

Osobiście jeśli jest ładne bym nie ruszał. Z drugiej strony trafia więcej świeżego powietrza wiec silnik musi lepiej pracować.
 
 
fake4r 

Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: KGR
Wysłany: 2019-06-10, 10:49   

Wydaje mi się że dobrze chodzi. Nie mam porównania z innymi 1100. 160 jechał i jeszcze coś tam by poszedł bo to nie był max :) więc może póki co to nie będę tego ruszał.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-06-10, 13:30   

fake4r napisał/a:
To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza?

Z tego co wiem, to nie wpuszcza żadnych spali, to nie jest EGR.
Ten zawór odpowiada za dodanie czystego powietrza do gazów wylotowych.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
fake4r 

Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: KGR
Wysłany: 2019-06-10, 13:57   

Czyli takie pasywne turbo :D No nic, dzięki za info. Nie będę tego ruszał póki co.
 
 
marian07 
WIR


Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 147
Skąd: Zajezierze
Wysłany: 2019-06-12, 12:27   

To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.
_________________
Najdroższa jest pierwsza butelka
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9481
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-06-12, 12:50   

marian07 napisał/a:
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.

I wszystko w temacie. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM