regulator napięcia
Odpowiedz do tematu

: regulator napięcia
Motor nie odpala. Ciągle się przepala główny bezpiecznik 30A. Nawet jak nie ma kluczyka czy zapłonu włączonego. Jak zacząłem szukać przyczyny to pod bakiem pokazał się biały dym. Wygląda na regulator napięcia bo po odłączeniu wszelakich obwodów i po podłączeniu akumulatora do prostownika zaczął coraz większy prąd brać od 5A do 12A przy wyłączonym zapłonie. co myslicie miał ktoś podobny problem?

:
To raczej zwarcie do masy.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Bujo, wypada się przywitać,to takie normalne,wchodzisz do kogoś i mówisz "dzień dobry".

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Dobra naprawiłem swój nietakt i sie przywitałem.
Jak sprawdzić czy to regulator ma przebicie?

:
Poczytaj tu
http://www.shadow.org.pl/...dowanie&start=0

i tu
http://www.shadow.org.pl/...t=17343&start=0

Jeśli marnowanie czasu daje ci radość, to nie jest to czas zmarnowany.
:
Cześć Bujo ;-)

Francik.
:
hej, w niedziele padł mi bezpiecznik 30A i musiałem pchać moto do domu.
Wczoraj doszedłem do tego co jest nie tak, regulator ma zwarcie miedzy żółtym a czerwonym pinem.
jak podpięty jest regulator to od razu pali bezpiecznik i z regulatora idzie dym.
przy odłączonym regulatorze moto normalnie odpala, napięcia na żółtych kablach są od 11 do 40,
na czerwonym i zielonym około 11.5 - tyle ile było na akumulatorze przy odpalonym motocyklu.
czy coś jeszcze powinienem sprawdzić przed założeniem nowego regulatora? głowne wiązki sprawdzałem i są ok, a bezpiecznik działa do momentu podpięcia regulatora.
Co mogło być przyczyną że padł? czy one po prostu tak mają?

jaki nowy regulator kupić?
są nonamy za około 100 zł
http://allegro.pl/honda-d...6632236645.html

jest tez chyba Tourmax RGU-150 za 240 tylko ciężko że sprzedającymi się dogadać, część osób mówi ze nie pasuje, część że pasuje a jeszcze inni ze tylko do rocznika 2000....

:
dest napisał/a:
na czerwonym i zielonym około 11.5 - tyle ile było na akumulatorze przy odpalonym motocyklu.


Napięcie ładowania za niskie. Literatura podaje wartość 13,8-14,5 VDC.
dest napisał/a:
jaki nowy regulator kupić?
są nonamy za około 100 zł


Do VT125/250 pasuje typ: WAI22355.
Można znaleźć na allegro za 77 PLN. Oryginał około >300 PLN.

Polecam dość dobry instruktaż :)
https://www.youtube.com/watch?v=u1wiYf-nhs4

:
Regulator wymieniony na rgu-150 ( jest troche wiekszy ale ma regulacje na srubach i bez problemu się miesci) moto znowu smiga :mrgreen:

:
ja tak prawie w temacie... bez żadnego trybu ;)
:
czyli jak wymieniam żarówę na led, to właśnie te "żeberka" mam macać,
żeby sprawdzić czy więcej ciepła wydziela niż przy standardowej lampie?

czy takie ćwiczenie można wykonać w garażu odpalając na wolnych obr. na kilka minut?
(lepsze dojście do modułu)
czy to dopiero cały dzień ciągłej pracy układu nagrzeje taki regulator napięcia?

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Regulator znajduje się pod zbiornikiem paliwa w przestrzeni, która posiada przepływ powietrza (lub w teorii powinna ten przepływ posiadać). Na postoju ten przepływ powietrza jest ograniczony w stosunku do przepływu przy jeździe. Dedukuję zatem, że chłodzenie regulatora jest większe przy jeździe, niż przy postoju. Obciążenie w przybliżeniu stałe.

:
Panowie na wolnych obrotach mam ok 13V ładowanie czyli wnioskuję dużo za małe tym bardziej, objawem jest że aku szybko sie wyładowuje nawet po jeździe. Próbowałem się dziś dostać do regulatora ale widzę, że japońscy geniusze przykręcili go od środka. Wie ktoś może jak go zdemontować bez rozbierania pół moto?

:
13V na wolnych obrotach to nie tragedia.
Napisz jakie masz napięcie np przy 5000RPM

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Regulator wymieniony na najtańszy jaki znalazłem na Allegro, pewnie chińczyk. Na wolnych obrotach dalej napięcie wynosi niespełna 13 v, ale po dodaniu gazu ładnie skacze do 14.3 V i taką wartość trzyma. Przy okazji to niech szlag trafi konstruktorów za schowanie tego regulatora, już kiedyś klnąłem na mocowanie siedzenia, teraz doszedł drugi powód do wk....

:
Na wolnych obrotach raczej nie jeździsz wiec będzie OK :-)

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group