Opony |
Autor |
Wiadomość |
Misior
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 31 Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 5 Skąd: KR/RMI
|
Wysłany: 2019-05-20, 21:30
|
|
|
Witam, przymierzam się do zmiany obu opon w VT125. Tył już zużyty a przód z racji wieku również chciałbym założyć nowy. Obecnie mam na obu kołach Dunlopy a pytanie brzmi czy można pomieszać marki? tzn na tył Dunlop D4046 a na przód Bridgestone L309. Obie opony dedykowane do VT125 (naklejka na wahaczu).
Co sądzicie? Nic złego się nie będzie dziać na mokrym? Głównie chodzi mi o kształt bieżnika i odprowadzanie wody. Domyślam się, że na suchym nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. |
|
|
|
|
Pio Trek
...
Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60 Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1006 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-20, 23:41
|
|
|
można mieszac |
_________________ you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull |
|
|
|
|
Goldix
Rafał
Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51 Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 776 Skąd: Marki (Warszawa)
|
Wysłany: 2019-05-21, 11:38
|
|
|
Można, ale zarówno Dunlop jak i Bridgestone produkują również na tył i przód. I z tego co widziałem są one dostępne. Osobiście został bym przy Bridgestone
Tył: Exedra Max
Przód: L 309 |
_________________ To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.
https://www.facebook.com/shadowontheroad/
|
|
|
|
|
reczek
Motocykl: Honda VT125c Shadow
Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 12 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-08-15, 15:06
|
|
|
Goldix napisał/a: | Można, ale zarówno Dunlop jak i Bridgestone produkują również na tył i przód. I z tego co widziałem są one dostępne. Osobiście został bym przy Bridgestone
Tył: Exedra Max
Przód: L 309 |
Cześć,
chciałbym odgrzać temat, bo co sezon aktualny. Mam oryginalne (19-20 lat) opony, prawdopodobnie z także fabrycznymi dętkami (DOT 00/01), JC31. Przebieg wydaje się realny, przed rokiem 16600km. Trochę popękane, stąd chcę wymienić, bo i przegląd się zbliża.
Nie mogę znaleźć w PL zwłaszcza opon jak polecane na tył.
1. Czy np. Excedra M (Bridgestone do tył) dobre zagra z L309 (założoną nową lub 2019r. na przodzie)? Brigdestone'y Excedra M są w wersji dętkowej w tym wymiarze?
2. Czy lepiej np. do L309 założyć D404 (Dunlop'a, tylko, że tych wersji dętkowej też chyba nie ma)?
3. Czy indeks np. S zamiast P coś w jeździe i w ogóle cokolwiek zmienia, a jeśli to co i jak?
Dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza z własnego doświadczenia i LWG. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-17, 14:21
|
|
|
od końca:
S / P - to indeks prędkości,
czy kupisz S - do maks 180km/h
czy kupisz P - do maks 150km/h
to wszystko jedno bo wyciągasz 120 maks.
opona dętkowa / bezdętkowa:
jak kupisz bezdętkową - to też użyjesz z dętką na feldze dętkowej;
jak kupisz dętkową, to nie użyjesz bez dętki na feldze bezdętkowej.
jakiej firmy kupić:
chciałem napisać, że dunlop'y bywają śliskie zwłaszcza na mokrym,
ale jak teraz jeździsz na pełnoletnich popękanych - to nawet jak zmienisz na duro czy inne chińskie noname rowerowe - to i tak będzie efekt im plus ;) no może troszeczkę żartuję ... ale naprawdę niewiele... ja kupowałem continental contigo czy coś takiego..
trzymaj się rozmiaru w wyszukiwarkach opon i nie bierz zupełnie najtańszych.
chyba, że "kto bogatemu zabroni" to sky is the limit. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
reczek
Motocykl: Honda VT125c Shadow
Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 12 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-08-17, 17:39
|
|
|
Dzięki Marq,
zatem podjąłem decyzję i kupię zestaw Bridgestone extedra (SZARPNIE CALOSC PONAD 700 Z NOWYMI DETKAMI, BO STARE TEZ PELNOLETNIE PLUS ZALOZENIE).Na tył poszukam o klasycznym bieżniku Ala oryginały, bo mi się na tych pełnoletnich dobrze 5tys km zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Pozdrawiam LWG |
|
|
|
|
stiv10
Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1294 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 2020-11-06, 12:34
|
|
|
Jestem na etapie poszukiwania opon do mojego motonga. Każdy zwraca uwagę na takie parametry jak szerokoś, profil, średnica, indeks prędkości, nośność. I pytanko: czy ważnym parametrem jest to, czy opona przeznaczona jest na przód (front) czy tył (rear) pojazdu? W czym tkwi różnica (rzeźba bieżnika, skład mieszanki)? |
|
|
|
|
Kudłaty_1975
Motocykl: Honda Shadow VT750 Spirit 2010
Wiek: 49 Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 57 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2020-11-06, 13:02
|
|
|
Źródło "oponeo"
Opony przednie i tylne
W oponach motocyklowych, inaczej niż w przypadku samochodowych, istnieje rozgraniczenie między modelami przednimi i tylnymi. Należy pamiętać, aby bezwzględnie przestrzegać poleceń producenta i montować daną oponę zgodnie z jej przeznaczeniem. Jest to konieczne ze względu na bezpieczeństwo motocyklisty i zachowanie optymalnych parametrów jazdy.
Opony tylne i przednie różnią się od siebie budową. Bieżnik przedniej sztuki jest klejony w inny sposób niż tylnej, co przekłada się na ich właściwości. Ze względu na siły działające podczas przyspieszania czy hamowania ma to istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Zdarza się, że w tylnych i przednich oponach występują różne mieszanki gumowe. Często tylne ogumienie budowane jest na bazie dwuskładnikowej mieszanki, ponieważ w trakcie normalnej jazdy ulega szybszemu ścieraniu niż to frontowe. Inaczej jest podczas hamowania – wówczas na większe zużycie narażony jest przód. |
|
|
|
|
|