Odpowiedz do tematu
: Powitanie i kłopoty małe na początek
Jak w temacie od 5 dni jestem posiadaczem vt750c z roku 1984 tak sobie wymyśliłem że na 40 urodziny w koncu wsiąde na moto. Ogólnie nie ma zbyt dużo problemów z motocyklem ale czasami nie ma iskry na wszystkich swiecach . Po naładowaniu aku pali od razu ładowanie na wolnych obrotach 12,5 v po dodaniu gazu rosnie do 14,8 v . Elektryka to nie moja bajka wiec poprosze o radę . Dodam jeszcze ze swiece nowe a w listopadzie synchronizacja gazników i wymiana płynów w salonie Hondy w Łodzi .
Seba
:
Sprawdzić akumulator.
stalker80 napisał/a: |
Po naładowaniu aku pali od razu |
Sprawdzić akumulator.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Aku też nowy od listopada . Sprzęt od trzech lat nie jeżdżony stal w garażu .
Seba
:
Stalker80 - jakbym mieszkał tam gdzie Ty, ruszyłbym od razu do Marudy po sąsiedzku po poradę i temat powinieneś mieć wyjaśniony. Oczywiście o ile Maruda znajdzie czas na "konsultację", bo ostatnio jest zawalony robotą (sam się do tego trochę przyczyniłem podsyłając mojego złomka do reanimacji ).
:
A więc był u mnie znajomy który wszystko sprawdził i stwierdził że regulator do wymiany. Mam pytanie czy regulator z vt700 z tego samego rocznika będzie pasował ? Wydaje mi się że będzie ok.
Seba
:
Będzie pasował
Nawet zakładając z VT500 powinien hulać bo kształty mają zbliżona jak nie takie same.
A kolega niech sprawdzi jeszcze stan wtyczek od regulatora i .... sam akumulator bo to też ważne.
Nawet zakładając z VT500 powinien hulać bo kształty mają zbliżona jak nie takie same.
A kolega niech sprawdzi jeszcze stan wtyczek od regulatora i .... sam akumulator bo to też ważne.
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
stalker80, zapytaj Marudę może mieć coś takiego na stanie
:
Napięcie w instalacji znika czy tylko iskra? Na jakiej podstawie znajomy stwierdził że to regulator?
:
Iskra znika tylko przy słabym akumulatorze.Po doładowaniu prostownikiem wszystko pięknie pracuje . Alternator podaje dobrze do regulatora żadnych przebić do masy kłopot zaczyna się po wyjściu z regulatora stąd jego diagnoza.
Seba
:
Masz rację - jeśli napięcie accu kucnie za bardzo podczas rozruchu to i iskra zniknie przez co nie uruchomisz moto.
Dlatego dobrze Ci napisał Todek abyś sprawdził accu.
Sprawdź dokładnie też ładowanie i kondycję accu bo może się okazać, że kupisz regulator i pozniej będziesz szukał nowego accu.
Ja niestety tak miałem i chcę Cię uchronić przed niepotrzebnymi kosztami.
U mnie accu nieregularnie dostawał przerwy i tez jaja były z ładowaniem i uruchamianiem moto
A akumulatory różne bywają - ja ostatnio 5 miesięczny accu musiałem zareklamować bo w przeciągu kilku dni stracił pojemność.
Dlatego dobrze Ci napisał Todek abyś sprawdził accu.
Sprawdź dokładnie też ładowanie i kondycję accu bo może się okazać, że kupisz regulator i pozniej będziesz szukał nowego accu.
Ja niestety tak miałem i chcę Cię uchronić przed niepotrzebnymi kosztami.
U mnie accu nieregularnie dostawał przerwy i tez jaja były z ładowaniem i uruchamianiem moto
A akumulatory różne bywają - ja ostatnio 5 miesięczny accu musiałem zareklamować bo w przeciągu kilku dni stracił pojemność.
:
14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany.
:
Dzięki Panowie za sugestie dzisiaj będę miał na podmiane regulator więc przynajmniej to będzie można wykluczyć . Akumulator mam nowy od listopada tylko wsadzony do moto więc raczej powinien być dobry chociaż mogę mieć pecha .
Seba
:
tyle to mam jak rozkręce moto do 7-8 tys
AMarek napisał/a: |
14,8 V to poprawne napięcie. Jeżeli akumulator jest sprawny to problem może powodować rozrusznik, szczególnie jak silnik nagrzany. |
Seba
:
Podmiana regulatora nic nie dała te same wartości ładowania ale musiałem rozerwać kable żeby go podłączyć więc miałem okazję sprawdzić napięcie z alternatora. I teraz tak na dwóch kabelkach 11-12 v a na ostatnim 6-7 . Pomiar na wolnych obrotach po dodaniu gazu gazu wartości rosną ale nie wiele . Więc chyba alternator umarł .
Seba
:
Odpowiedz do tematu
Napięcie przemienne(AC) mierzy się między żółtymi kabelkami . Do masy przy wyłączonym silniku omomierzem upływ. Jeżeli takie są napięcia to tak.