/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanie, pierwsze wątpliwości
Autor Wiadomość
TOB_BUR 

Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 45
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-04-24, 08:30   Powitanie, pierwsze wątpliwości

Dzień Dobry,

Aktualnie próbuję ogarnąć temat poskładania vt500c z 85 roku, która przeleżała w kartonach kilkanaście lat, ( jedynie silnik w całości , reszta rozłożona do pojedynczej śrubki ). Mam sporo czasu i woli aby przywrócić to cacko do porządku,
Nie spieszy mi się i jestem gotowy ponosić spore koszty aby wszystko było tip top ostatecznie.

Ponieważ nie mam doświadczenia to szukam pomocy i tak trafiłem tutaj, na forum shadow,

Liczę bardzo na Waszą pomoc oraz cierpliwość i wyrozumiałość w przypadku zadawania durnych pytań,

Tak wyszło że na pierwszy ogień poszedł układ chłodzenia i tu pierwsze pytanie do Was:
- jak rozumiem pompa wody pompuje przez magistrale wody do cylindrów, potem przez rurki które znajdują się w głowicy i dalej do termostatu,
nie znalazłem natomiast żadnego powrotu płynu w sytuacji jeśli termostat jest zamknięty bo temperatura płynu nie osiągnęła jeszcze tych 80-84 stopni. nie ma małego układu / obiegu ?,
duży obieg jak rozumiem załączy się po puszczeniu termostatu ale co się dzieje z płynem który dociera do termostatu i tam jest blokowany zanim osiągniemy temp 80-84? ,

z góry dziękuję za pomoc,

pozdrawiam
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2019-04-24, 13:56   

W termostacie masz otwór którym przepływa ciecz a po osiągnięciu właściwej temperatury następuje otwarcie
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-24, 14:05   

Witaj!
Szczerze też nad tym się kiedyś zastanawiałem i .... później przeszedłem nad tym do innych tematów moto.

Jak będziesz potrzebował jakichś fotek itp to pisz śmiało.

P.S. Ale nie zaszkodzi jak się przedstawisz na Forum tutaj:
https://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24
 
 
maciejka 

Motocykl: Autobus
Wiek: 64
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1277
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 15:11   

przepływ cieczy w układzie jest zawsze gdy silnik pracuje, termostat nigdy nie jest 100% szczelny, przy zamkniętym termostacie przepływ jest minimalny umożliwiają to nieszczelności tzw grzybki lub otwory w talerzykach lub przetłoczenia . Gdy temperatura wzrasta zwiększa się przepływ bo termostat tzw się otwiera, powoduje to nic innego jak zwiększenie przepływu , większy przepływ chłodziwa większe chłodzenie. proste
 
 
TOB_BUR 

Motocykl: VT500C PC08 1985
Wiek: 45
Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-04-25, 10:09   

wczoraj rozebrałem termostat, faktycznie jest tam jeden otwór o średnicy jakiś 3mm, płyn się tamtędy bezie przesączał nawet jeśli termostat będzie zamknięty,

nie zmienia to i tak mojej wątpliwości dlaczego nie ma w pełni funkcjonalnego powrotu do pompy przed termostatem.

działanie tego przed otwarciem termostatu trochę przypomina dmuchanie w zamkniętą z drugiej strony rurkę ale zapewne inżynierowie z lat 80 wiedzieli co robią,

dzięki za wszelkie informacje, w powitalni już też się opublikowałem,

pzdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM