wymiana płynu hamulcowego
Odpowiedz do tematu

: wymiana płynu hamulcowego
Z gory dzieki za zainteresowanie w temacie. Potrzebuje pomocy w wymianie plynu hamulcowego a jestem laikiem w tym temacie. Prosze o jasna instrukcje i o doradzenie jakiego plynu uzyc najlepiej. Zapraszam do dyskusji, licze na Was!

:
DOT-4
http://www.shadow.org.pl/...hp?mode=results
Wpisać: wymiana płynu hamulcowego

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
ale kotleta odgrzałem :mrgreen:

sprawa taka: dolewka płynu hamulcowego - w pozycji "zaparkowany" na kosie stan pokazuje pełny w okienku. ale jak moto stoi w pionie to jest poniżej minimum że prawie okienko jest puste. postanowiłem odrobinke dolać, otworzyłem klapke i tam pokrywka i uszczelka z czyms jakby membrana. leje płyn na to czy pod to? wprawdzie już wlałem na to coś ale na wszelki wypadek pytam ;-) lunąłem i stan sie podniósł i od razu nieco opadł. złożyłem zakręciłem.. i uwaga: gdy moto stoi w pionie to stan mam jeszcze niższy niż miałem.. wtf?! :-P po przejażdżce stwierdzam hamulec nieco ostrzejszy się zrobił

:
Zamek, ja u siebie mam identyczną sytuację, stojąc na nóżce bocznej mam pełne okienko, w trakcie jazdy tak ok. połowy, i jak dotąd tego nie ruszałem, nie zauważyłem, żeby hamulec był słabszy czy coś...

:
Tę pokrywkę i membranę należy ściągnąć i nalać płyn bezpośrednio do zbiornika. A nalewać płynu do zbiornika, podobnie jak do chłodnicy i oleju do silnika, należy w pozycji wyprostowanej motocykla. Tak przynajmniej stoi w książce serwisowej.

:
Ponieważ nie znalazłem poprzez opcję szukaj satysfakcjonującej mnie w 100% odpowiedzi, to podłączę się pod temat kolegi.

Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, ale poprzedni właściciel widocznie miał stalowe łapy i wszystko dokręcał równo, dopóki śrubokręt w miejscu nie kręcił, dlatego będę musiał zacząć od zakupienia nowych śrub mocujących dekielek i próby rozwiercenia/wykręcenia starych.

Dla pewności zapytam czy są to przypadkiem śruby M4x10?

Na forach dotyczących innych motocyklów znalazłem taką sugestię, a te zbiorniczki to chyba dość podobne są, jednak lepiej się upewnić ;)

:
uze napisał/a:
Ponieważ nie znalazłem poprzez opcję szukaj satysfakcjonującej mnie w 100% odpowiedzi, to podłączę się pod temat kolegi.

Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, ale poprzedni właściciel widocznie miał stalowe łapy i wszystko dokręcał równo, dopóki śrubokręt w miejscu nie kręcił, dlatego będę musiał zacząć od zakupienia nowych śrub mocujących dekielek i próby rozwiercenia/wykręcenia starych.

Dla pewności zapytam czy są to przypadkiem śruby M4x10?

Na forach dotyczących innych motocyklów znalazłem taką sugestię, a te zbiorniczki to chyba dość podobne są, jednak lepiej się upewnić ;)


Szkoda, że nie padła odpowiedź. Niestety mam u siebie to samo, łby obrobione, a chciałbym wymienić płyn dla pewności. W papierach ostatnia wymiana dwa lata temu.

@uze, jaki rozmiar śrub w końcu założyłeś? 10 mm długości wydaje mi się mało.

Raffa
:
Sprawdziłem specjalnie u mnie (bo to chyba to samo)
śruba M4, długość gwintu 10mm (12 też się zmieści)

Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
krzynol napisał/a:
Sprawdziłem specjalnie u mnie (bo to chyba to samo)
śruba M4, długość gwintu 10mm (12 też się zmieści)


Dzięki wielkie :)

Raffa
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group