/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT600 - moje modyfikacje
Autor Wiadomość
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 09:25   

Zastanawiam się jak dokładnie zrobić błotnik. Obecnie pod uwagę biorę dwa rozwiązania. Poniżej moje amatorskie wizualizacje:
a) dopasowanie błotnika pod siedziskiem jedynie do linii boczków

b) ucięcie błotnika na przetłoczeniu aby błotnik chował się pod siedziskiem. Minusem jest to, że między fotelem, boczkiem a błotnikiem będzie wystawał kawałek ramy i wydaje się mi, że będzie psuł ogólną sylwetkę:

Teoretycznie można ukryć ten kawałek ramy jakąś listwą w stylu:

ale raczej nie uda się dokupić coś co by pasowało do linii ramy i mojego błotnika (chodzi głównie o kąty wygięć). Sam też za bardzo nie mam możliwości (sprzętu) aby samodzielnie coś takiego dorobić. Zastanawiałem się przez chwilę nad drukarką 3D :) ale lepiej chyba by było, jeśli już dorabiać taką listwę, to z metalu a nie tworzywa sztucznego.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-12-03, 12:14   

Pociągnie błotnik do końca ja na pierwszym zdjęciu. Nie będzie po spodniach chlapalo i wygląda najlepiej z tych trzech propozycji
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-03, 12:55   

Albo zamocuj błotnik do wahacza. Dzięki temu będziesz mógł dać go blisko koła.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Ruffi 


Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-12-03, 20:30   

Moim zdaniem wchodzi tylko rozwiązanie na pierwszym zdjęciu jeśli nie chcesz ciąć ramy ale decyzja należy do Ciebie.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 09:49   

Będzie próba realizacji wariantu nr 1. Niestety wyjdzie trochę więcej prac niż na samym początku zakładałem. Jakoś wcześniej nie zwróciłem uwagi, że błotnik od VT600 jest niesymetryczny i chcąc skorzystać z nowszych boczków, aby wszystko ładnie wyglądało, będzie trzeba lewy bok zwęzić tak jak poniżej. Na czerwono zaznaczyłem mniej więcej to co będzie wycięte a reszta sklejona włóknem szklanym i żywicą. Mam nadzieję, że będzie się trzymało :)



Bez tego po zamontowaniu nowych boczków, patrząc z góry, będzie rzucało się w oczy brak symetrii:
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-13, 09:32   

Niestety pierwsza wtopa zaliczona. Zamówiłem z ebay osłonkę 7" na reflektor a dotarła do mnie 6", czyli nie zmieści się na mój reflektor :/ Ktoś chętny, żeby ją odkupić? ;)

Z prac bieżących, rozcięty został błotnik po lewej stronie, aby go wyrównać do szerokości prawej strony. Dziś lub jutro szlifowanko a następnie klejenie i szpachlowanie.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-02, 14:59   

Wiosna coraz bliżej więc powoli wracam do prac nad motocyklem. Stan na dziś poniżej (oprócz baku, który dokleiłem w programie graficznym aby zwizualizować jaki docelowy efekt chcę osiągnąć). Błotnik, siedzisko i boczki są zamocowane na słowo honoru, dlatego siedzisko wygląda jakby lekko wisiało nad błotnikiem. Później opiszę co przez zimę udało się zrobić a co jeszcze zostało do zrobienia. Póki co wspomniana fotka:

Nie mogę się już doczekać początku sezonu :)
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-03-02, 16:37   

Podobają mi się rury i przednia "owiewka"
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-02, 20:15   

Motocykl zimuje 250km od mojego miejsca zamieszkania więc nie było dużo okazji do grzebania ale udało się przy pomocy mojego taty zrobić:
- pociąć i na nowo poskładać plastik od oryginalnego siedziska pod singla i oddanie do tapicera. Fotel jest już gotowy.
- zwęzić lewą część błotnika, zgodnie z planami opisanymi przeze mnie w jednym z wcześniejszych wpisów

W trakcie:
- bak jest już u lakiernika i powinien za jakiś czas do mnie wrócić w mniej więcej takiej kolorystyce jak na ostatnim zdjęciu
- niestety boczki są od nowszego modelu i jeden uchwyt jest przesunięty względem moich fabrycznych więc dziś zaczęliśmy dorabianie mocowania. Jest trochę "zabawy" bo trzeba dobrze wycelować, w którym dokładnie miejscu mają być i tak samo wyliczyć odpowiednią długość. No i oczywiście solidnie przymocować do boczków, aby przy zdejmowaniu boczków uchwyty nie zostały przy ramie. Jeszcze się zastanawiam jaki sposób byłby najsolidniejszy.
- dziś wymierzyliśmy uchwyty, które trzeba dorobić do zamocowania owiewki przy lampie. Na dniach powinny być gotowe.

Do zrobienia:
Będzie trzeba przyszlifować błotnik nad boczkami. W tym momencie boczki wypychają błotnik do góry i z tego powodu jakiś 1cm zostanie ucięty po całej długości. Dodatkowo wyprofilowany będzie błotnik od końca boczków do końca błotnika przy kole, tak aby ładnie wyprofilować błotnik z pionową linią boczków. Na ostatnim zdjęciu widać, że w tej chwili boczki i błotnik nie współgrają ze sobą od tylnych podnóżków.
Na sam koniec przymocuję tylne kierunki i polutuję konektory do kabli, abym łatwo mógł przepinać kierunki czy światła tylne, bo tak jak na początku wspomniałem, chcę mieć w każdej chwili, możliwość szybkiego powrotu do standardowego dwuosobowego choppera. Potem przyczepię sakwę, wezmę kluczki i sruuuuu na trasę :)
Aha, oddam jeszcze do malowania błotnik, będzie czarny mat, tak jak teraz. Zastanawiam się też nad kolorem boczków. Początkowo miał być również czarny mat, ale jak tak dziś popatrzyłem na ten białawy, czy nawet lekko beżowy kolor z fabryki, to zacząłem się zastanawiać czy nie zostawić ich w takim właśnie kolorze. O dziwo spodobał mi się taki kontrastowy ich kolor.

Co do wydechów, to nie podoba mi się ich końcówka. Będę musiał znaleźć kogoś z giętarką, aby mi lekko zmodyfikował samą końcówkę. W tej chwili końcówki za bardzo się sklejają ze sobą, a chciałbym aby były bardziej równoległe względem siebie.
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-03-05, 20:51   

Ładnie to wszystko wygląda. Zrób proszę zdjecia z przodu, gdyż nad taką owiewką się swego czasu zastanawiałem. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Zresztą, kierownicę mam taką sama.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-10, 13:39   

Hydrant napisał/a:
Ładnie to wszystko wygląda. Zrób proszę zdjecia z przodu, gdyż nad taką owiewką się swego czasu zastanawiałem. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Zresztą, kierownicę mam taką sama.


Tu widok z przodu:


Jak tak patrzę na zdjęcie, to owiewka jest chyba na nim lekko przekrzywiona, bo gdy robiłem fotkę była prowizorycznie zamocowana i pewnie trochę się przesunęła względem docelowej pozycji.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-30, 19:07   

Stan na koniec kwietnia:





Korci mnie wstawienie większych kół z przodu, przede wszystkim po to aby optycznie powiększyć sylwetkę całego motocykla, ponieważ czasami wydaje się mi, że jestem trochę za wysoki na VT600. Ale to na pewno nie wcześniej niż w kolejnej przerwie międzysezonowej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM