Wymiana Oleju VLX 600
Odpowiedz do tematu

: Wymiana Oleju VLX 600
Witam, tak jak w temacie. Co ile km jest wskazana wymiana oleju? Mam Shadowkę z 94r. z przebiegiem ok 28 tys km. - jest podejrzany ten przebieg, ale stan chromów i ogólnie motocykla jest naprawdę bardzo dobry. Wymieniłem olej zaraz po zakupie, czyli jak miał ok. 26500 km. Wymiana oleju przed każdym sezonem? Dodatkowo w razie "w" co 5 tys km, czy po prostu sprawdzać stan i jakość oleju co 1000 km? Doradźcie, bo niestety jestem laikiem jeśli chodzi o takie rzeczy w motocyklach.

:
instrukcja podaje co 12 tyś z filtrem, olej zgodnie ze specyfikacją

:
nie robisz dużo km, więc jeśli nie katujesz silnika to spokojnie co dwa lata możesz wymieniać,
poziom oleju dla świętego spokoju możesz sobie sprawdzać 2-3 razy w sezonie
filtr powietrza raz w sezonie -zaglądniesz i ocenisz czy wystarczy przedmuchać z paprochów czy np. tłusty i brudny - to wymieniasz
no i "systematyczne" smarowanie łańcucha :)

:
Olej w starszych silnikach należy kontrolować czesciej niż 2-3razy w sezonie. Najlepiej co 1000 km no chyba że w sezonie robi się 2-3 tys to ok😎

:
Skorupek napisał/a:
Olej w starszych silnikach należy kontrolować czesciej


oczywiście się zgadzam, ale zależy jak mocno wyeksploatowany jest silnik a to już musi sam właściciel ocenić :))
jak bierze olej to kontrola i dolewki muszą być przeprowadzane częściej , jak nic złego się nie dzieje a robi przykładowo 4-5k rocznie to wystarczy 2-3 razy do roku, no chyba że ktoś pół Europy na raz chce przejechać :mrgreen:

:
greg0r napisał/a:
filtr powietrza raz w sezonie


- Jestem laikiem w tych sprawach. Gdzie ten filtr się znajduje?

:
Pod silnikiem taka czarna bańka. Spuść olej śruba spustową jak zleci użyj w zależności od tego czym dysponujesz klucza od filtra. Paska od spodni albo długiego śrubokręta i młotka. Filtr znajduje się po lewej stronie siedząc na motocyklu pod przednią zębatka. Owinąć go kluczem paskiem lub przebój na wylot śrubokrętem i odkręcić do dołu. Stary skręcasz na to samo miejsce smarulac uprzednio uszczelkę olejem nie trzeba go dokręcać z całej siły wystarczy mocniej ręką

:
Kolega chyba pytał o filtr powietrza. Filtr powierza znajduje się po prawej stronie motocykla, pod chromowaną, trójkątną osłoną zaraz pod bakiem paliwa. Dostęp idealny, jedna śruba żeby ściągnąć chromowaną osłonę i już widzisz filtr.

:
Dzięki panowie, i ta i ta rada się przyda. Zawsze to lepiej wiedzieć w razie czego.

:
Ok, jeszcze coś mnie trapi. Czy filtr powietrza jest taki sam jak do modelu VT, czy różni się czymś VLX? A druga sprawa, za korkiem od oleju jest jakiś pojemniczek, niby przezroczysty, który pokazuje "MIN" i "MAX" od czego on jest?

:
To zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego powinno być w nim pomiędzy poziomami bo z niego układ zasysa płyn jak stygnie po przegrzaniu. (Otwarciu się zaworu korka wlewowego połączonego z tym naczyniem) filtr powietrza w Vt 600 i vlx 600 jest taki sam w rocznikach 88-97 po 97 roku dla modeli Vt i vlx jest inny niż w starszych bo pojawił się jeden gaźnik i zmienił się układ dolotowy i obudowa filtra powietrza. Oznaczenie vlx to jakby bardziej topowa wersja Vt różniącą się wizualnie nie mechaniczne.

:
A czy jest możliwe, że w tym zbiorniczku nie ma ani "grama" płynu?

:
Jest możliwe w takim wypadku należy go dolać do poziomu przez korek który widać w okolicach prawego boczku/ korka oleju

:
Manchis napisał/a:
A czy jest możliwe, że w tym zbiorniczku nie ma ani "grama" płynu?


chyba, że masz tak brudny z zewnątrz , że nie widać poziomu cieczy, co jest typowe :)))

:
Właściwie nie wygląda na bardzo brudny. Jest taki żółtawy, ale nie wierzę, że nie byłoby nic widać. A jaki kolor mniej więcej ma płyn? Bo jeśli jest jak do samochodów różowy czy tam zielony to na 100% musiałbym widzieć.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group