/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT600 - moje modyfikacje
Autor Wiadomość
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 19:24   VT600 - moje modyfikacje

Jest zimny listopadowy wieczór więc prawdopodobnie jeszcze kilka miesięcy minie zanim będzie okazja wyskoczyć motocyklem na jakąś trasę. Oprócz tego mija już 2 lata odkąd kupiłem moją VT600 i trochę z nudów postanowiłem podzielić się kilkoma fotkami mojej Hondy. Od momentu zakupu zakładałem sobie, że będę ją modyfikował, głównie wizualnie bo od strony mechanicznej raczej nie ma zbyt dużego pola manewru. Założyłem sobie, że chciałbym docelowo przerobić ją na singla. Pierwsza naturalna myśl w miarę oczywista - cięcie ramy i robimy bobbera. Tak się jednak składa, że mam żonę, która zadeklarowała się, że od czasu do czasu będzie chciała ze mną się przejechać. Cięcie ramy wobec tego raczej nie wchodziło w grę. Teoretycznie można dorobić wsporniki, jednak odpuściłem sobie takie rozwiązanie. Doszedłem do wniosku, że muszę coś wykombinować, abym na 90% sezonu miał zgrabnego singla, a na 10% standardową dwuosobową wersję z masywniejszym tyłem. Prace nad takim rozwiązaniem ciągle trwają (sam nie mam prywatnego garażu a poza sezonami motocykl jest jakieś 250km ode mnie i średnio jeden weekend na miesiąc mam okazję przy nim pogrzebać) i w zasadzie nie wiem kiedy tak w stu procentach uda mi się dokończyć to wszystko co sobie założyłem. W kolejnych postach będę wrzucał fotki motocykla z dnia zakupu, modyfikacji które dotąd zrobiłem a w kolejnych miesiącach, mam nadzieję, fotki coraz bliższe wersji docelowej tego co chciałem osiągnąć.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 19:25   

Tak wyglądała gdy ją kupiłem.

 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 19:32   

Na pierwszy ogień poszły opony. Wybór padł na z białymi paskami.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 20:05   

Poprzednia jesienno-zimowa przerwa była dosyć owocna jeśli chodzi o modyfikacje:
- pomalowanie błotników, boczków i osłony filtra powietrza na czarny błyszczący (z bliska widocznych było trochę zadrapań na lakierze)
- szkiełkowanie i malowanie proszkowe na czarny mat aluminiowych elementów: osłony zębatki i dekli i pokryw garów
- bandaż na wydechach
Zastanawiałem się jeszcze nad lagami i felgami wraz ze szprychami ale ostatecznie odpuściłem bo nie byłem pewien czy na pewno chcę mieć je na czarno.
Nie malowałem też baku z tego samego względu co wyżej.
Wywaliłem też osłonki przy kierownicy, nie wiem w sumie czy bardziej mi się podoba z osłonkami czy bez. Ostatni sezon wyglądało to tak:
Ostatnio zmieniony przez laszlo 2018-11-23, 08:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-22, 20:20   

Od października bieżącego roku zacząłem przerabiać go na singla, z założeniem, że w każdej chwili mogę wrócić do wersji dwuosobowej. W związku z tym:
- dokupiłem błotnik, przerobiony przez jednego z użytkowników VT600, który standardowy błotnik za pomocą włókna szklanego i żywicy przemodelował na bardziej smukłą wersję. W błotniku tym chcę jeszcze wprowadzić kilka drobnych zmian, zanim oddam go do malowania
- dokupiłem nowe boczki od nowego VLX600. Jest w nich trochę w innych miejscach mocowanie niż u mnie, zatem tu też pracuję nad mocowaniem
- dokupiłem kanapę, która jest w trakcie przerabiania na singla
- musiałem uciąć w ramie tylny uchwyt na standardową kanapę (w tym miejscu 'nowy' błotnik ma zamaskowaną dziurę, więc ten uchwyt przy ramie uniemożliwiałby zamontowanie nowego błotnika). Aby móc jednak wrócić do standardowej wersji, dospawany został uchwyt do ponownego mocowania uciętego kawałka ramy.
- bak ostatecznie poszedł do malowania na kolor RAL2001 w połysku. Postanowiłem, że trzeba jakoś przełamać czerń :)
W następnych postach wrzucę szczegóły przerobionego mocowania błotnika.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-23, 07:50   

Cięcia w ramie udało się ograniczyć usuwając jedynie zaznaczony poniżej wspornik, który ma uchwyty do mocowania standardowego siedziska, przez które nie mógłbym zamocować nowego błotnika:


W każdej chwili mogę odcięty element ponownie przykręcić do ramy i tym samym wrócić do wyjściowej wersji (przykręcany śrubkami do ramy):


Aby nowy błotnik ładnie osiadł na ramie, dorobiony został odpowiedni wspornik (przykręcany śrubkami do ramy):


Wersja robocza po zainstalowaniu nowego błotnika wygląda tak:

 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-23, 09:01   

Już kupione lub dopiero płynące z Chin:





oraz jedna sakwa, mocowana do lewego wahacza:
 
 
tensam 


Motocykl: Honda Shadow VT600
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 290
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-11-26, 13:01   

No no no ;)
Szykuje się coś niepowtarzalnego!
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2018-11-26, 19:34   

A te boczki to przypadkiem nie od nowszego modelu?
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-11-26, 19:41   

A nie chciał byś filtra z obudową mam na zbyciu https://www.olx.pl/oferta...D5-IDxCiNl.html
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 07:55   

tensam napisał/a:
No no no ;)
Szykuje się coś niepowtarzalnego!


Mam taką nadzieję :)
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 08:06   

Hydrant napisał/a:
A te boczki to przypadkiem nie od nowszego modelu?


Zgadza się, stąd jest trochę więcej do zrobienia ponieważ:
1) nowe boczki nie pasują do uchwytów, tzn tylny pasuje ale przedni niestety nie. W pierwszej chwili myślałem o doklejeniu grzybków w obu boczkach tak, aby dopasować do uchwytu ale na ten moment bardziej się skłaniam ku zrobieniu mocowania takiego jakie widziałem w Sporsterze 883, czyli takie płaskie zatrzaski przy ramie. Spróbuję do tego wykorzystać zabezpieczenia przed dziećmi do drzwi szafek ;) Jeśli będzie to słabo wyglądało będę kombinował z doklejeniem grzybków.
W 2:36 widać mocowanie jakie chcę zrobić: https://www.youtube.com/w...HdEggobQ&t=156s

2) nowy błotnik jest do przerobienia. Po pierwsze - będzie trzeba leciutko przyciąć na wysokości boczków aby linia boczków i błotnika współgrała. Po drugie - dopiero niedawno zwróciłem uwagę, że błotnik na wysokości siedziska nie jest symetryczny, tzn z lewej strony jest trochę szerszy a z prawej węższy. To też będzie trzeba niestety przerobić.
Ostatnio zmieniony przez laszlo 2018-11-27, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 08:10   

Skorupek napisał/a:
A nie chciał byś filtra z obudową mam na zbyciu https://www.olx.pl/oferta...D5-IDxCiNl.html


Dzięki ale na obecnej osłonie mam pająka z pajęczyną w 3D i raczej w tym 'klimacie' będę chciał pozostawić :)
 
 
madkeinam 
Mariusz


Motocykl: Shadow VT600 '88
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 220
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-01, 19:11   

Jak tam jakość wykonania tych chińskich gażetów? Owiewkę da radę pzypasować? Zastanawiałem się nad nią i w sumie dalej się zastanawiam :)
 
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-02, 12:45   

madkeinam napisał/a:
Jak tam jakość wykonania tych chińskich gażetów? Owiewkę da radę pzypasować? Zastanawiałem się nad nią i w sumie dalej się zastanawiam :)

Póki co z Chin dotarły:
1) boczki
2) kierunki
3) tylna lampa z mocowaniem rejestracji
Z ich jakości jestem bardzo zadowolony (zwłaszcza, że kosztowało to relatywnie niewiele).
Owiewka jeszcze w drodze. Jest ona teoretycznie dedykowana do HD ale na youtubie znalazłem filmik instruktażowy w jaki sposób ktoś to zamontował w VT600. W filmiku tym koleś dorobił dwa uchwyty i przymocował je na śruby od kierownicy/raiserów (od spodu półeczki). Ja chcę spróbować zrobić to inaczej i zamówiłem dwa mocowania do kierunków, takie co montuje się do lagów. Myślę, że raczej nie będzie większego kłopotu z zamontowaniem tego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM