/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Napięcie ładowania
Autor Wiadomość
JaMag38 

Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Zamość, lubelskie
Wysłany: 2018-11-04, 22:46   

Witam.
Miałem podobny problem z ładowaniem i też szykowałem się do wymiany regulatora jednak pierwsze, co zrobiłem to sprawdzenie jakości konektorów na kostkach. Okazało się, żekonektory są zaśniedziałe i dodatkowo jeden z przewodów instalacji (kostka pod siedzeniem) był przełamany i z tego wynikał problem z połączeniem. Wymieniłem konektory i po kłopocie. Wiem, że u Ciebie może faktycznie jest problem z regulatorem jednak czy ze wszystkimi, które podłączasz ?
_________________
Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-04, 23:31   

Konektory mam w stanie można powiedzieć „wzorowym” a nawet w jednym regulatorze jest nowka sztuka zamontowany.
Zreszta zły kontakt = grzanie się połączenia a tutaj specjalnie nie zauwazyłem aby się coś miało istotnie grzać.
Tak wiec mam teraz 3 regulatory:
- oryginalny, który ładował o kilka volt za dużo miło, że później na stole działał poprawnie.
- zamienny 1, na którym zrobiłem ponad 100km z kilkoma postojami bez kłopotów ale po 4 dniach accu było rozładowane a regulator niezbyt chciał ładować.
- zamienny 2, który początkowo dobrze ładowal ale po ok. 20km przeszła mu ochota na wspołpracę.
Nie wiem co z tym zrobię jeszcze - zgłębię zapewne ten problem na elektrodzie o coś wykombinuje.
Te niby nowe/używane regulatory oddam sprzedającemu zapewne bo i tak z nich nie skorzystam.

PS. Na 99.9% nie zostawiłem moto z włączonymi postojowkami 😉
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-05, 22:36   

Trzy regulatory tak samo? Może problem jest inny.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-05, 22:54   

AMarek napisał/a:
Trzy regulatory tak samo? Może problem jest inny.

Niekoniecznie - oryginalny przeładowywał mi accu.
Drugi przestał pracować po ok 100km poprawnej pracy a trzeci już po 20.
Muszę sobie zapiąć jakiś mały miernik panelowy aby widzieć jak zmienia się napięcie w czasie jazdy.
Jutro będę miał do testów nowiutki regulator z 600 (tak - wiem, że są inne wtyczki i inny kształt) i zobaczę jaki będzie efekt.
W zasadzie po głębszej analizie układu to w sumie można tutaj zaadaptować dowolny regulator z każdego moto wyposażonego w trójfazowy alternator z magnesem stałym.
Czy to Honda, Kawasaki, czy Yamaha to one wszystkie na tej samej zasadzie działają.
Kusi mnie projekt zrobienia regulatora na MOSFET’ach ale to zostawię ew. na zimę 😉
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-10, 22:50   

Witam ponownie po małej przerwie.
Musiałem kupić jednak nowe accu 😊
Stary raz na jakiś czas dostawał chyba przerwy (coś jak „zimny lut”) i .... lipa.
Jednak na 90% uważam, że oryginalny regulator zaczął fixować i stąd miałem tak wysokie napięcie ładowania.
Ale za to mam sprawdzone jeszcze dwa regulatory 😉
Accu kupiłem „zwykłe” bo nie chciałem czekać prawie tygodnia czasu na żelowy.
Zalałem go elektrolitem i na drugi dzień zainstalowałem w moto.
Nie dysponowałem akurat prostownikiem więc .... był bez ładowania.
Zresztą sprzedający twierdził, że nie jest konieczne jego wstępne ładowanie.
Moto oczywiście bez problemów odpalił 😊
Po minucie pracy na accu było 13.2V i ok 18A prądu ładowania z samego alternatora na biegu jałowym 😊

Przy okazji znalazłem dziurę w airboxie i jakiś dziwny filtr powietrza zrobiony z flizeliny.
Układ dolotowy doprowadziłem do ładu i już silnik kręci się bez kłopotów takich jak to było wcześniej.
Tak więc jest dobrze i tego się trzymajmy 😊
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2018-11-11, 03:36   

znalazłeś żelowy akumulator o odpowiednich wymiarach?
bo mnie się nie udało, była jakaś Yuasa ale ciut większa od oryginału i trzeba by ją mocno wcisnąć,bałem się zaryzykować bo tam jest wyjątkowo mało miejsca :-/
_________________
never as good as the first time
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-11, 09:23   

Mam zaprzyjaźniona firmę, która handluje akumulatorami i mieli mi sprowadzić.
Niestety ale sprowadzenie miało trochę potrwać a ja byłem niecierpliwy ze względu na ładną aurę za oknem 😉
Była opcja wypożyczenia jakiegoś innego o mniejszej pojemności na te kolka dni abym mogl sobie pojeździć zanim nie sprowadza nowego.
Na stanie jednak nic nie mieli takiego aby u mnie zamontować bo jak nie zły wymiar to złe podłączenie.
Ale na dniach może ich podpytam jaki to dokładnie miał być model accu, który zmieściłby się u nas.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-11-11, 10:45   

Marecki266 napisał/a:
Musiałem kupić jednak nowe accu

tak myślałem, za dużo tych regulatorów zepsutych....

ja wczoraj aku i ładowanie sprawdzałem przed zimowaniem
ładowarka automatyczna po 15 minutach stwierdziła, że nie ma czego doładowywać
ładowanie bez żadnych odbiorników 14,8V a przy włączonych wszystkich światłach i klaksonie - 13,4V na jałowym do 14V na obrotach
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-11, 12:05   

Cytat:
tak myślałem, za dużo tych regulatorów zepsutych....

Jakby accu dostał przerwy na stałe to byłby inny temat i łatwiejszy do zdiagnozowania.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-11-12, 01:55   

spójrz na to - jak kładę głowę po hejt :D
bo mi wiedzy zabrakło chyba, chylę głowę....

https://www.youtube.com/watch?v=VLQB871Q_9Y
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-12, 10:01   

Nie brakuje tam czegoś przypadkiem?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-11-12, 13:07   

pół auta brakuje :D, ale odpaliłem system
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2018-11-12, 16:32   

Marecki266 napisał/a:
Mam zaprzyjaźniona firmę, która handluje akumulatorami i mieli mi sprowadzić. Ale na dniach może ich podpytam jaki to dokładnie miał być model accu, który zmieściłby się u nas.

ja mam chyba taki nie wiem czy mam lewy :-?

najważniejsze są wymiary Długość 134mm,Szerokość 80mm,Wysokość 160mm
jakbyś znalazł coś bezobsługowego to będę wdzięczny
_________________
never as good as the first time
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-12, 17:54   

Jak tylko będę coś wiedział to napiszę tutaj
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2018-11-22, 13:11   

a propos czy ktoś wie jaki prąd rozruchowy jest potrzebny do 500?
ja mam akumulator Unibat CB 12 A-A i specyfikacja podaje 165A, dziś zmierzone to 126A i kłopoty z rozruchem, czy taka wartość oznacza padnięty całkowicie aku?
włączyłem ładowanie i jutro powtórzę test :-/
_________________
never as good as the first time
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM