Akumulator i rozrusznik
Odpowiedz do tematu

: Akumulator i rozrusznik
Zaczynam sie wkurzac. Kupilem nowy Aku yuasa. Najpierw go niby zle naladowalem - wiec poszedl do zakladu. Tam go niby sprawdzili, naladowali porzadnie - mowia jest OK.

Podlaczam do moto - znow kupa. Jak wcisne starter to pokreci 3-4 obroty silnika i siada. Wystarczy chwile odczekac i znow zakreci 2-3 sekundy. Iskra jest praktycznie tylko raz na kazdej swiecy - za drugim obrotem silnika juz napiecie jest za niskie i nie przeskakuje. I tak w kolko. 2-3 minuty odczekac i znow mozna chwile zakrecic. Ale to nic nie daje.



Pod obciazeniem napiecie (czyli jak wcisne starter) aku spada do mniej wiecej 9V, moze 9,5V. Czy to poprawna wartosc?

Napiecie w spoczynku na aku to 12,73, gestosc prawidlowa.

czy cos z moim moto jest nie tak (zbyt duze opory) czy to aku jest do bani i trzeba reklamowac?

Ostatnio zmieniony przez saretar 2009-03-03, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Jeżeli aku jest nowe to obstawiałbym kable , klemy albo inne połączenia.

Może jakieś przebicie ?

Sprawdz najpierw to

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż cięzko ich czasem wyprzedzić...
:
Jeśli masz zwarcie na rozruszniku to taki efekt jest możliwy. Ciekawe jaki prąd płynie przy rozruchu. Masz może miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego ?

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Sprawdź instalacje, na bank jest coś w obwodzie rozrusznika lub w nim samym. Najprwdopodobniej na skutek zwarcia pewnie w rozruszniku jest zbyt duży prąd rozruchowy i dla tego tak się dzieje.

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
ok, mozna zmierzyc prad pobierany przy starcie cegowym amperomierzem, tylko nigdzie nie moge znalezc wartosci prawidlowej - ani w sieci ani w serwisowce.

A bez tej wiedzy sam wynik nic nie da, bo nie ma odniesienia.



Zreszta sprawdzilem, ze wykrecenie rozrusznika jest dosc proste, wiec chyba od tego zaczne i dokladnie go pomierze.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
ok, troche posprawdzalem.

Kable i styki - pierwyj sort. Na bank nie maja 20 lat, bo nie ma na nich nawet sladu sniedzi.

Nie mialem jak podejsc z kablami rozruchowymi do plusa w rozruszniku, a balem sie zewrzec z obudowa i w koncu nie spialem aku z rozrusznikiem na krotko wiec nie jestem pewien czy to nie przekaznik przypadkiem, ale....

ale wyjalem i rozebralem rozrusznik :)

No nie wyglada ladnie - a dokladnie smierdzi. Ekhem... j*bie mi w calym mieszkaniu spalenizna weglowa :/ To, ze wszystko w pyle weglowym to rozumiem - szczotki sie scieraja, ale zeby tak smierdzial? Obawiam sie, ze spalil sie ktorys zwoj w komutatorze (tak to sie chyba nazywa), ktory nota bene jest z wierzchu lekko... pordzewialy.



Szczotki maja okolo 1 cm dlugosci roboczej i nie wyglada aby zmiescily sie tam dluzsze. Z diagramow honda-parts nie jestem w stanie stwierdzic jakiej dlugosci sa nowki.



Jezeli spalilo sie ktores uzwojenie to jest to naprawialne? Bo ten caly wirnik nie wyglada na rozbieralny :/ A tej czesci nie ma do kupienia, tylko caly rozrusznik, a to kurcze 390$ :/

Ostatnio zmieniony przez saretar 2009-03-02, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
sa takie majstry co przezwajaja wirniki.



Ale mozesz go pomierzyc. W serwisowce jest napisane jak, o ile dobrze pamietam.



A jesli nie ma to sprawdz kazdy wycinek komutatora czy nie ma zwarcia z walem.

Niestety zwarcie miedzy uzwojeniami juz jest trudniej zidentyfikowac.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
:
Nowy rozrusznik to faktycznie dużo kasy. :-( Ale widziałem na Allegro rozruszniki po 200-300 zeta. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
600 353 620 To numer do gościa z Radomia od którego kupiłem swoje moto mówił,że może też załatwić części.

Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
:
Dobrze przewinięte uzwojenie jest często lepsze od oryginalnego

Ja osobiście wolał bym przewijać jak kupić używane niewiadomo co

może dlatego że dość często oddawałem silniki do przewijania i o niebo lepiej działały np. w napędach do bram rolet itp

Pomierzyć uzwojenie trzeba pod obciążeniem bo bez może wyjść że jest sprawne a wcale nie musi

:
Ja swój rozrusznik oddałem do regeneracji do:

2M Auto-Elektro

Marek Młodowiec

ul. Spytka z Melsztyna 9B

+48226795400

03-671 Warszawa

(na tyłach OBI przy Radzymińskiej)



Tam już robiłem samochód (alternator) i zaprowadziłem trzech Kolegów.

Gościu wziął ode mnie rozrusznik, przejrzał, wyczyścił i oddał - stwierdził, że jest OK.

Tym razem nic nie chciał!? Postawiłem browar.

Ogólnie ceny ma dość spore, ale robotę robi dobrze i na dobrych materiałach.

To jest pasjonat i profesjonalista, ma dobrze wyposażony warsztat, łącznie z przyczepą do motocykli i stołem serwisowym, piaskarki, itd.

Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!

Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku
: Re: Akumulator i rozrusznik
saretar napisał/a:
Zaczynam sie wkurzac. Kupilem nowy Aku yuasa. Najpierw go niby zle naladowalem - wiec poszedl do zakladu. Tam go niby sprawdzili, naladowali porzadnie - mowia jest OK.

Podlaczam do moto - znow kupa. Jak wcisne starter to pokreci 3-4 obroty silnika i siada. Wystarczy chwile odczekac i znow zakreci 2-3 sekundy. Iskra jest praktycznie tylko raz na kazdej swiecy - za drugim obrotem silnika juz napiecie jest za niskie i nie przeskakuje. I tak w kolko. 2-3 minuty odczekac i znow mozna chwile zakrecic. Ale to nic nie daje.



Pod obciazeniem napiecie (czyli jak wcisne starter) aku spada do mniej wiecej 9V, moze 9,5V. Czy to poprawna wartosc?

Napiecie w spoczynku na aku to 12,73, gestosc prawidlowa.

czy cos z moim moto jest nie tak (zbyt duze opory) czy to aku jest do bani i trzeba reklamowac?


Objawy są typowe dla wadliwego akumulatora.Dziwię się , że nie sprawdziłeś co się będzie działo po podłączeniu pewnego akumulatora.Wady w zupełnie nowych zdarzają się.

:
Kaczan -->

juz nie wszystko pisalem na forum, oczywiscie podlaczylem moto do aku volvo diesla - jak w traktorze. Efekt ten sam, no moze chwile dluzej pokrecil.



Na szczescie sie nie spalil - byl tylko pobrudzony oraz zwarlo blaszki komutatora. Juz odebralem rozrusznik z warsztatu (50 zeta) i bede jutro montowal. Mam nadzieje, ze reszta instalacji jest w porzadku.



Facet w warsztacie zapytal co robilem, ze tak uwalilem rozrusznik. Rzeklem, ze w zeszlym sezonie mialem padajacy aku - stwierdzil, ze to wyjasnia wszystko. Wiele osob zazyna rozruszniki kiepskim aku. Wiekszosc do niego trafia juz kompletnie spalonych - wlasnie przez kiepska baterie.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
arek34
[Usunięty]
:
spalić rozrusznik w brew pozorom nie jest tak łatwo, wiek robi swoje , wystarczy , wyrwać gada wyczyścić , przelecieć rowki na wirniku , ( ja do tego używam , wyszlifowanego brzeszczota ) weryfikacja szczotek ,nowe tuleje , i następne parę latek śmiga,

:
Taki rozrusznik to twarda rzecz. Mój ma 22 lat, i ostatnio przy okazji wymontowałem go i rozebrałem. Nie to żeby nie kręcił, ale tak profilaktycznie. :chytrusek: Nic nie wymieniałem, nie było takiej potrzeby, tylko gruntowne czyszczenie, i kręci jak złoto. :lol: :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group