/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kranik - zakręcać czy nie zakręcać?
Autor Wiadomość
bazyliusz 

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: okolice ZG, lubuskie
Wysłany: 2017-07-17, 09:47   Kranik - zakręcać czy nie zakręcać?

Panowie podpowiedzcie mi, kranik powinien być zakręcany po jeździe czy niekoniecznie? Pytam bo już kilka razy zdarzyło mi się go zakręcić po jeździe po czym oczywiście jak wsiadam na moto zapominam go odkręcić i gdzieś najczęściej na światłach zaczyna mi brakować paliwa :-)
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17, 10:05   

ja zamykam. a co - niech zawór popracuje.
nie po to go czyściłem żeby nie używać ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
OstatniSmok 

Motocykl: VT 125 C '99
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-18, 00:19   

generalnie nie ma takiej potrzeby - pod warunkiem że masz szczelny zaworek iglicowy. najważniejsze żeby pamiętać przełączyć z rezerwy na on po tankowaniu.
ja zamykam tylko kiedy potrzebuję zdjąć bak przy naprawach
 
 
Stawhen 
Riders of the storm


Motocykl: Honda Shadow VT 125 / 2003
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 28
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2017-08-30, 12:54   

Witam.

Czy rozumiem, że przy tankowaniu zaworek powinien być ustawiony na RES? :oops: :oops:
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 854
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2017-08-30, 16:54   

Przy tankowaniu zaworek może być w dowolnej pozycji. Ale jak ruszasz z pełnym zbiornikiem to ma być na "otwarte".
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-30, 18:55   

Już o zamykaniu kranika nie raz dyskutowaliśmy :->
Powtórzę się, że w instrukcji do mojego modelu napisane jest by po jeździe kranik zamknąć.
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Pio Trek 
...


Motocykl: VT 750 Spirit '10, NC 750X 21
Wiek: 60
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1003
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-30, 20:11   

ja nigdy nie zamykam, po co ?
można tez jeździć w dowolnej pozycji, trzeba tylko sobie zadawać z tego sprawę żeby nie stanąć w polu z pustym bakiem, :-P
ja zawsze zeruje licznik po tankowaniu i wiem ile mogę jeszcze przejechać
_________________
you're never too old to Rock'n Roll …
Jethro Tull
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-30, 22:55   

mój licznik zeruje sie za każdym razem jak zgasze zapłon :-(
_________________

 
 
kyniu 


Motocykl: Shadow VT125
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 13
Skąd: south east
Wysłany: 2017-09-03, 14:34   

A ja słyszałem od gościa który "się zna", że po skończonej jeździe należy zamykać kranik, ponieważ paliwo pod własnym ciężarem spływa na zaworki iglicowe, które - jeżeli są "zużyte" przepuszczają paliwo które spływa do cylindrów i "zalega" na tłokach. Podczas długiego postoju - paliwo spływa przez pierścienie do oleju ...

Nie wiem - tak słyszałem , skorygujcie ...
_________________
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi: Ooo kur%a, wstał ... " Dwayne Johnson
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-09-03, 18:33   

kyniu, To jest prawda przy kranikach ręcznych, ale przy kranikach podciśnieniowych pomimo pozycji na ON paliwo jest odcinane przez membranę sterowaną podciśnieniem.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
borejek343 
Marek


Motocykl: Honda Shadow VT750 ACE C2 2003
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 1090
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-03, 19:14   

No i chyba silniki zasilane pompą paliwową tak samo. Nie ma w nich zasilania grawitacyjnego tylko wymuszone.
_________________
Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
 
 
Blacharz 
Blacharz


Motocykl: Honda VT Shadow 750 C4 AERO
Wiek: 47
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 65
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-04, 10:47   

Nie zakręcam - nie zapominam odkręcić. Żadnych negatywnych skutków. 8-)
_________________
Blacharz
 
 
marian07 
WIR


Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 147
Skąd: Zajezierze
Wysłany: 2017-09-04, 11:12   

Zamykać - moje zdanie (no niekoniecznie na przerwę w jeździe 5 minut, ale generalnie po wstawieniu do garażu). W instrukcji zresztą jest napisane. Zaworki w gaźnikach mogą nieco zawodzić i można się zdziwić niekiedy. Może się powtarzam, ale kiedyś byłem świadkiem spuszczania oleju z vs1400 i wyleciało wiele więcej niż miało wylecieć. Kumpel nigdy nie używał kranika - teraz już używa.
_________________
Najdroższa jest pierwsza butelka
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-09-04, 19:59   

Kurde u mnie nie ma pozycji zamkniętej w kraniku ON/RES/PRI
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
marian07 
WIR


Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 147
Skąd: Zajezierze
Wysłany: 2017-09-04, 20:11   

Oczywiście zamykanie nie dotyczy podciśnieniowego :-)

Ale nie zawadzi sprawdzić takiego kranika, jeśli ściągniesz wężyk to w położeniu On I Res nie powinno lecieć paliwko, a w Pri powinno. Oczywiście gdy silnik nie chodzi.
_________________
Najdroższa jest pierwsza butelka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM