Wutam, i od razu mam kilka pytań. Szukam kompletu opon do swojego moto - niestety w wielu przypadkach jest tak, że na tył nawet się znajdzie, ale przód musi być inny.
Odpada Shinko - mam, jeździłem ponad 15tyś km i tyłka nie urywa - uślizgi nie były rzeczą sporadyczną (choć głównie tył).
Każdy poleca coś innego i coraz większy mętlik się w głowie robi bo:
- metzellery są dość twarde i polecane raczej do cięższych maszyn
- michelin mają mieszane opinie, choć np pilot road uchodzą za dobre, ale rozmiary...
Pozostałych nie wymieniam ze względu na zbyt rozbieżne opinie, a sam jestem zielony.
Ktoś się orientuje, jakie opony są montowane oryginalne w tych motocyklach?
Jakieś inne rady?
Odpowiedz do tematu
: VT 500C 1985' jaki komplet opon
:
Załóż Bridgestony. Ja właśnie kończę drugi komplet i będe zakładał trzeci.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
A który model polecasz? Na długo Ci starczały?
:
Bridgestone Battlax BT45. Tylna wystarcza na jakieś 12 tyś. Niby niewiele ale za to trzyma się jezdni jak przyspawana.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
No to mam mały dylemat. Birdgestone, które poleciłeś, czy Pirelli Sport Demon...
EDIT:
Wyłoniło się 3 kandydatów po przeszukaniu internetu:
- Bridgestone Battlax BT45
- Pirelli Sport Demon
- Metzeler Lasertec.
Jeździł ktoś na nich (bridgestone narazie mocnym kandydatem)?
EDIT:
Wyłoniło się 3 kandydatów po przeszukaniu internetu:
- Bridgestone Battlax BT45
- Pirelli Sport Demon
- Metzeler Lasertec.
Jeździł ktoś na nich (bridgestone narazie mocnym kandydatem)?
:
raczej odradzam. Co prawda to są dobre opony ale ale swoje właściwości wykazują dopiero jak się dobrze rozgrzeją. Zimne są niestety śliskie. Na trasę ok ale w krótkich podjazdach mogą sprawić przykrą niespodziankę.
Zmarly napisał/a: |
Pirelli Sport Demon |
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Duro, Jak na możliwości VT 500, aż nazbyt dobre,
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
No to na mnie kolej co masz na myśli z tym jak na 500? Nie to abym się czepiała ale sama 500 od większych chopperów głównie masa się różni oraz środkiem ciężkości - ma wyżej. O ile mniejsza masa stanowi o tym że można mniej wymagać od opony tak budowa 500 bardziej wskazuje że potrafi ona lepiej się składać niż większe maszyny z mniejszym prześwitem (ale to tylko z obserwacji - nie jeździłem większymi choperami) - a to wskazywało by na stosowanie lepszej opony.
Todek napisał/a: |
Duro, Jak na możliwości VT 500, aż nazbyt dobre, |
No to na mnie kolej co masz na myśli z tym jak na 500? Nie to abym się czepiała ale sama 500 od większych chopperów głównie masa się różni oraz środkiem ciężkości - ma wyżej. O ile mniejsza masa stanowi o tym że można mniej wymagać od opony tak budowa 500 bardziej wskazuje że potrafi ona lepiej się składać niż większe maszyny z mniejszym prześwitem (ale to tylko z obserwacji - nie jeździłem większymi choperami) - a to wskazywało by na stosowanie lepszej opony.
Maruda od urodzenia
:
Również polecam Bridgestone. Jeździłem na Exedra trzymały bardzo ładnie ale tylna się skończyła i wymieniłem obie na Michelin Commander 2. Na przyszły sezon będę mógł coś więcej o nich powiedzieć. Przy wymianie rozważałem zakup Bridgestone lub Michelin na Pierwszych jeździłem więc postanowiłem sprawdzić teraz te drugie, bo producent opisuje, iż fajne przebiegi można przejechać. Tym bardziej jak doszło do zakupu to cena była bardzo podobna.
:
To oznacza że co roku trzeba zmieniać opony? Trochę słabo
Panoramiks napisał/a: |
Bridgestone Battlax BT45. Tylna wystarcza na jakieś 12 tyś. Niby niewiele ale za to trzyma się jezdni jak przyspawana. |
To oznacza że co roku trzeba zmieniać opony? Trochę słabo
never as good as the first time
:
Przedkładam przyczepność ponad żywotność. Zamykanie tej opony to czysta przyjemność.
Leo napisał/a: | ||
To oznacza że co roku trzeba zmieniać opony? Trochę słabo |
Przedkładam przyczepność ponad żywotność. Zamykanie tej opony to czysta przyjemność.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
A jaki rozmiar tylnej opony macie w VT500? bo u mnie siedzi 130/80 15" a nie widzę w rozmiarówce tego rozmiaru?
:
Szesnastka
robdk napisał/a: |
A jaki rozmiar tylnej opony macie w VT500? bo u mnie siedzi 130/80 15" a nie widzę w rozmiarówce tego rozmiaru? |
Szesnastka
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Odpowiedz do tematu
No i stało się po dwóch kompletach Shinko
przesiadam się na Bridgestone BT45
przesiadam się na Bridgestone BT45
never as good as the first time