/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
regulator napięcia
Autor Wiadomość
Bujo 

Motocykl: shadow
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 2
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2016-09-12, 19:39   regulator napięcia

Motor nie odpala. Ciągle się przepala główny bezpiecznik 30A. Nawet jak nie ma kluczyka czy zapłonu włączonego. Jak zacząłem szukać przyczyny to pod bakiem pokazał się biały dym. Wygląda na regulator napięcia bo po odłączeniu wszelakich obwodów i po podłączeniu akumulatora do prostownika zaczął coraz większy prąd brać od 5A do 12A przy wyłączonym zapłonie. co myslicie miał ktoś podobny problem?
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2126
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2016-09-12, 20:09   

To raczej zwarcie do masy.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-09-13, 08:15   

Bujo, wypada się przywitać,to takie normalne,wchodzisz do kogoś i mówisz "dzień dobry".
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Bujo 

Motocykl: shadow
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 2
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2016-09-13, 18:51   

Dobra naprawiłem swój nietakt i sie przywitałem.
Jak sprawdzić czy to regulator ma przebicie?
 
 
Teresa 
Mama Ojka


Motocykl: VT600 -> VT1100 C3 AERO i BMW 1200 GS
Wiek: 60
Dołączyła: 21 Sie 2013
Posty: 2351
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2016-09-13, 19:05   

Poczytaj tu
http://www.shadow.org.pl/...dowanie&start=0

i tu
http://www.shadow.org.pl/...t=17343&start=0
_________________
Jeśli marnowanie czasu daje ci radość, to nie jest to czas zmarnowany.
 
 
 
Francik51 
Witam wszystkich.


Motocykl: Honda shadow 125
Wiek: 72
Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-09-15, 18:10   

Cześć Bujo ;-)
_________________
Francik.
 
 
 
dest 

Motocykl: vt125 06
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-05-08, 12:18   

hej, w niedziele padł mi bezpiecznik 30A i musiałem pchać moto do domu.
Wczoraj doszedłem do tego co jest nie tak, regulator ma zwarcie miedzy żółtym a czerwonym pinem.
jak podpięty jest regulator to od razu pali bezpiecznik i z regulatora idzie dym.
przy odłączonym regulatorze moto normalnie odpala, napięcia na żółtych kablach są od 11 do 40,
na czerwonym i zielonym około 11.5 - tyle ile było na akumulatorze przy odpalonym motocyklu.
czy coś jeszcze powinienem sprawdzić przed założeniem nowego regulatora? głowne wiązki sprawdzałem i są ok, a bezpiecznik działa do momentu podpięcia regulatora.
Co mogło być przyczyną że padł? czy one po prostu tak mają?

jaki nowy regulator kupić?
są nonamy za około 100 zł
http://allegro.pl/honda-d...6632236645.html

jest tez chyba Tourmax RGU-150 za 240 tylko ciężko że sprzedającymi się dogadać, część osób mówi ze nie pasuje, część że pasuje a jeszcze inni ze tylko do rocznika 2000....
 
 
Krzyhoo 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-09, 07:59   

dest napisał/a:
na czerwonym i zielonym około 11.5 - tyle ile było na akumulatorze przy odpalonym motocyklu.


Napięcie ładowania za niskie. Literatura podaje wartość 13,8-14,5 VDC.
dest napisał/a:
jaki nowy regulator kupić?
są nonamy za około 100 zł


Do VT125/250 pasuje typ: WAI22355.
Można znaleźć na allegro za 77 PLN. Oryginał około >300 PLN.

Polecam dość dobry instruktaż :)
https://www.youtube.com/watch?v=u1wiYf-nhs4
 
 
dest 

Motocykl: vt125 06
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-05-10, 07:48   

Regulator wymieniony na rgu-150 ( jest troche wiekszy ale ma regulacje na srubach i bez problemu się miesci) moto znowu smiga :mrgreen:
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-10, 10:54   

ja tak prawie w temacie... bez żadnego trybu ;)
:
czyli jak wymieniam żarówę na led, to właśnie te "żeberka" mam macać,
żeby sprawdzić czy więcej ciepła wydziela niż przy standardowej lampie?

czy takie ćwiczenie można wykonać w garażu odpalając na wolnych obr. na kilka minut?
(lepsze dojście do modułu)
czy to dopiero cały dzień ciągłej pracy układu nagrzeje taki regulator napięcia?
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Krzyhoo 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-10, 12:59   

Regulator znajduje się pod zbiornikiem paliwa w przestrzeni, która posiada przepływ powietrza (lub w teorii powinna ten przepływ posiadać). Na postoju ten przepływ powietrza jest ograniczony w stosunku do przepływu przy jeździe. Dedukuję zatem, że chłodzenie regulatora jest większe przy jeździe, niż przy postoju. Obciążenie w przybliżeniu stałe.
 
 
bazyliusz 

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: okolice ZG, lubuskie
Wysłany: 2019-06-03, 17:21   

Panowie na wolnych obrotach mam ok 13V ładowanie czyli wnioskuję dużo za małe tym bardziej, objawem jest że aku szybko sie wyładowuje nawet po jeździe. Próbowałem się dziś dostać do regulatora ale widzę, że japońscy geniusze przykręcili go od środka. Wie ktoś może jak go zdemontować bez rozbierania pół moto?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-03, 21:44   

13V na wolnych obrotach to nie tragedia.
Napisz jakie masz napięcie np przy 5000RPM
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
bazyliusz 

Motocykl: Shadow 125
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: okolice ZG, lubuskie
Wysłany: 2019-06-07, 19:46   

Regulator wymieniony na najtańszy jaki znalazłem na Allegro, pewnie chińczyk. Na wolnych obrotach dalej napięcie wynosi niespełna 13 v, ale po dodaniu gazu ładnie skacze do 14.3 V i taką wartość trzyma. Przy okazji to niech szlag trafi konstruktorów za schowanie tego regulatora, już kiedyś klnąłem na mocowanie siedzenia, teraz doszedł drugi powód do wk....
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-06-07, 23:47   

Na wolnych obrotach raczej nie jeździsz wiec będzie OK :-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM