Skrzynia biegów zablokowana na biegu nr. 5 |
Autor |
Wiadomość |
igi
igi
Motocykl: Honda Shadow VT750c 83r
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-27, 19:09 Skrzynia biegów zablokowana na biegu nr. 5
|
|
|
Witajcie.
Skrzynia zablokowana tak jak w temacie.
Jadąc pod górkę próbowałem redukować biegi, ponieważ żaden nie chciał wskoczyć i ostatecznie zostało na biegu piątym.
Kolega mnie podholował na linie, następnie całą trasę wracałem na biegu piątym.
Nie ma szans żeby wbić jakiś inny bieg. Skrzynia się totalnie zblokowała.
Czy jest jakiś sposób żeby ją odblokować w takim przypadku? Oczywiście bez ingerencji mechanika? Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc, ponieważ na chwilę obecną jestem uziemiony.
Pozdrawiam serdecznie.
igi |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-07-27, 22:50
|
|
|
Witam. Nie działa dźwignia znaczy stoi w miejscu czy lata, a biegi nie wchodzą ? Jak stoi na amen to tylko rozbieranie, chyba że sama dźwignia gdzieś się zakleszczyła. |
|
|
|
|
igi
igi
Motocykl: Honda Shadow VT750c 83r
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-28, 00:05
|
|
|
Hej.
Dźwignia ani drgnie niestety.
Co rozumiesz pisząc że się zakleszczyła?
Innymi słowy, czy można i jak tak to w jaki sposób ją odkleszczyć? |
|
|
|
|
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2016-07-28, 08:06
|
|
|
kumpel miał podobna sytuację, w jego przypadku skończyło się otwieraniem skrzyni :(
Jak będziesz oddawał do warsztatu to nie do byle kogo, żebyś później znowu gdzieś nie stanął na trasie... W rozmowach wszyscy są mega fachowcami, z każdym problemem już mieli do czynienia setki razy, a potem życie weryfikuje ich fach :( |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-07-28, 08:50
|
|
|
Chodziło mi o samą dźwignię czy nic nie podeszło. Ja kiedyś tak miałem, ponieważ dźwignia była akcesoryjna i wysunięta w przód do tego ja takim jakimś przegubie, właśnie ten przebub mi się zatarł. Jak u Ciebie dźwignia jest od razu na czpieniu to niestety klucze i do przodu. |
|
|
|
|
Yarpen
Motocykl: Shadow VT700c 85r
Wiek: 43 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 144 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2016-07-28, 14:17
|
|
|
Temat zablokowanych biegów już dość dobrze znany.
Pod pokrywą alternatora masz łącznik dźwigni i wałka. z jednej strony są dwa ząbki, z drugiej trzy. Gdy przeskoczą względem siebie, wtedy się wszystko blokuje i nie można zmienić biegu. Kiedyś opisywałem temat jak to naprawić bez spuszczania oleju w VT700c z 85r. Myślę, że u Ciebie będzie podobnie.
Tu masz link: http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=6326 |
_________________ Yarpen |
|
|
|
|
poldekz
Motocykl: honda shadow vt700
Wiek: 61 Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 9 Skąd: BLM
|
Wysłany: 2019-04-07, 20:20
|
|
|
witam wszystkich i taki temat.Zdejmowałem obudowę alternatora i razem z obudowa wyszła ośka zmiany biegów włożyłem ją z powrotem biegi się przełączają tak bez odpalania zanim ruszę to wolę dopytać czy mogło coś spaść wypaść bo jak usłyszę trzaski i zgrzyty to będzie za późno. pozdrawiam |
|
|
|
|
|