/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Hałas w okolicach sprzęgła
Autor Wiadomość
Krzychu 
Krzychu


Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 270
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-06-02, 16:48   

No, ok załóżmy, że jest to łożysko na wałku, to jakie będą konsekwencje jazdy z takim lozyskiem?
_________________
Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-02, 19:41   

Nie polecam dłuższej jazdy z taką usterką. Bieżnia łożyska się złuszczy co może w skrajnym przypadku zablokować rozrząd i uszkodzić silnik
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-06-02, 20:40   

sq9nrf napisał/a:
Nie polecam dłuższej jazdy z taką usterką. Bieżnia łożyska się złuszczy co może w skrajnym przypadku zablokować rozrząd i uszkodzić silnik


prędzej się w korpusie obróci ;)

do tych co sami wymieniali:
dużo roboty? trzeba pewnie wyciągnąć silnik, zdjąć cylindry i rozpołowić silnik?
czy może da się wyciągnąć jakoś łożyska bez rozwalania całości?
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-06-02, 20:42   

Poszukaj ,gdzieś był link
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-06-02, 20:56   

nic konkretnego nie widziałem, pewnie chodzi Ci o ten temat:
http://www.shadow.org.pl/...iana+%B3o%BFysk

na chłopski rozum trzeba rozpołowić silnik choć gdybym miał wymieniac to pokombinowałbym inaczej;)

póki co zaleję tylko świeży olej bo jak pisałem wcześniej ja wszędzie doszukuję się dziury w całym :)
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-06-03, 07:01   

promo napisał/a:
nic konkretnego nie widziałem, pewnie chodzi Ci o ten temat:
http://www.shadow.org.pl/...iana+%B3o%BFysk


Nie do końca o te łożyska chyba chodzi ;-) .
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-06-03, 07:43   

U mnie w temacie masz filmik jak się wymienia.

Ją łożyska miałem otwarte, fabrycznie też było otwarte, ją się nie znam na tym więc wymieniał mi to mechanik i sam nie rozumie czemu tak szybko się zużywają, ma to sprawdzić za 2-3tyg dokładniej.
Tak, to 99r, więc jeden kanał olejowy, drożny.
Ją chciałem wsadzić łożysko zamknięte, ale mechanik odradził.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-03, 07:50   

a mówiłeś mechanikowi o tym, że młodszym dodali drugi kanał?
czyli, że smarowanie wujowe musiało być pierwotnie i po dwóch latach konstruktorzy poszli po rozum do głowy?

jeśli nie zna tego niuansu - a nie musi znać wszystkich - to bardzo dobrze, że powie: producent zaprojektował takie to takie.

tylko musiałby się ktoś wypowiedzieć - KTO SIĘ ZNA NA ŁOŻYSKACH i ich pracy - ;) - jakim zamkniętym zastąpić to otwarte, jeśli w ogóle można to zrobić?
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-06-03, 12:34   

alarec napisał/a:
U mnie w temacie masz filmik jak się wymienia.


trochę się chyba nie rozumiemy;)

Widzę że Wy mówicie o łożyskach wałków zaworów na górze cylindra, a ja cały czas mam na myśli łozysko wału głównego na dole,

na górze to ja mam cicho, jeśli miałbym się czepiac swojego moto to szumi mi dół pod pokrywą alternatora, muszę jutro zwalić dekiel i samemu obejrzeć:)
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-06-03, 19:50   

Mam rodznik 99 , na koniec sezonu zalałem olej Motul 10w40 7100 pełen syntetyk . Mój Cień wygląda na mały przebieg ( silnik pracuje idealnie ) . Może olej syntetyczny przedłuży żywot łożyska przy smarowaniu jednym kanałem.
_________________
 
 
 
alarec 


Motocykl: vt125 jc29
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 183
Skąd: prosto z siodła
Wysłany: 2016-06-04, 17:05   

Ja zawsze syntetyk leje, chociaż ty zalales dość gęsty - ciekaw jestem.

Mechaniorowi wspominałem że model następny miał 2 kanały, że to bez różnicy, bo łożysko tego nie powinno się wymieniac co 2-3 tys km, tylko co najmniej co 15tys a nawet więcej.

Do łożyska wału musisz wyjac silnik, rozebrać wszystko, gdzybys miał to komuś zlecić to ok 1000zł wzwyż. Dodam że u mnie to za pierwszym podejściem też wskazywało na łożysko wału głównego - teraz już wiem że to jest łożysko łańcuszka rozrządu.
_________________
Była Moja czarna pszczoła
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-06-04, 19:42   

alarec napisał/a:
Ja zawsze syntetyk leje, chociaż ty zalales dość gęsty - ciekaw jestem.


Zalałem taką gęstość jak jest zlecana . A Ty co lejesz ?
_________________
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-24, 11:38   Re: Hałas w okolicach sprzęgła

Krzychu87 napisał/a:
Jest to szumienie połączone z gluchym stukiem churgotem, tak jakby w środku coś luźno latało.


moja maszynka u mechanika. wałki rozrządu ok. podobno napęd pompy oleju i pompy wody odbywa się za pośrednictwem zębatek. i to właśnie te zebatki wydaja ten dźwięk. koszt wymiany - nieopłacalny :D trzeba zdemontowac i rozebrac caly silnik. można z tym jeździć. mam nadzieje że to prawda bo mam ochote przestać sie tym martwić już. co Wy na to?
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-24, 12:32   

No sam jestem ciekaw czy można na 100% z tym jeździć czy nie zrobi większych usterek bo możliwe ze mam to samo co ty a imprezy sie zbliżają wielkimi krokami i nie chciał bym któreś ominąć
 
 
Goldix 
Rafał


Motocykl: Były VT 125, 750. Jest INNY
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 775
Skąd: Marki (Warszawa)
Wysłany: 2016-06-24, 22:41   

Zamek1200,

Co ty za maszynę kupiłeś ciągle masz ją w serwisie. Moja raz do roku ląduje na przeglądzie a raczej jej nie oszczędzałem.
_________________
To nie było moje marzenie, ale zaskoczyło.

https://www.facebook.com/shadowontheroad/

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM