Odpowiedz do tematu
:
No, ok załóżmy, że jest to łożysko na wałku, to jakie będą konsekwencje jazdy z takim lozyskiem?
Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
:
Nie polecam dłuższej jazdy z taką usterką. Bieżnia łożyska się złuszczy co może w skrajnym przypadku zablokować rozrząd i uszkodzić silnik
:
prędzej się w korpusie obróci ;)
do tych co sami wymieniali:
dużo roboty? trzeba pewnie wyciągnąć silnik, zdjąć cylindry i rozpołowić silnik?
czy może da się wyciągnąć jakoś łożyska bez rozwalania całości?
sq9nrf napisał/a: |
Nie polecam dłuższej jazdy z taką usterką. Bieżnia łożyska się złuszczy co może w skrajnym przypadku zablokować rozrząd i uszkodzić silnik |
prędzej się w korpusie obróci ;)
do tych co sami wymieniali:
dużo roboty? trzeba pewnie wyciągnąć silnik, zdjąć cylindry i rozpołowić silnik?
czy może da się wyciągnąć jakoś łożyska bez rozwalania całości?
:
Poszukaj ,gdzieś był link
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
nic konkretnego nie widziałem, pewnie chodzi Ci o ten temat:
http://www.shadow.org.pl/...iana+%B3o%BFysk
na chłopski rozum trzeba rozpołowić silnik choć gdybym miał wymieniac to pokombinowałbym inaczej;)
póki co zaleję tylko świeży olej bo jak pisałem wcześniej ja wszędzie doszukuję się dziury w całym :)
http://www.shadow.org.pl/...iana+%B3o%BFysk
na chłopski rozum trzeba rozpołowić silnik choć gdybym miał wymieniac to pokombinowałbym inaczej;)
póki co zaleję tylko świeży olej bo jak pisałem wcześniej ja wszędzie doszukuję się dziury w całym :)
:
Nie do końca o te łożyska chyba chodzi .
promo napisał/a: |
nic konkretnego nie widziałem, pewnie chodzi Ci o ten temat:
http://www.shadow.org.pl/...iana+%B3o%BFysk |
Nie do końca o te łożyska chyba chodzi .
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
U mnie w temacie masz filmik jak się wymienia.
Ją łożyska miałem otwarte, fabrycznie też było otwarte, ją się nie znam na tym więc wymieniał mi to mechanik i sam nie rozumie czemu tak szybko się zużywają, ma to sprawdzić za 2-3tyg dokładniej.
Tak, to 99r, więc jeden kanał olejowy, drożny.
Ją chciałem wsadzić łożysko zamknięte, ale mechanik odradził.
Ją łożyska miałem otwarte, fabrycznie też było otwarte, ją się nie znam na tym więc wymieniał mi to mechanik i sam nie rozumie czemu tak szybko się zużywają, ma to sprawdzić za 2-3tyg dokładniej.
Tak, to 99r, więc jeden kanał olejowy, drożny.
Ją chciałem wsadzić łożysko zamknięte, ale mechanik odradził.
Była Moja czarna pszczoła
:
a mówiłeś mechanikowi o tym, że młodszym dodali drugi kanał?
czyli, że smarowanie wujowe musiało być pierwotnie i po dwóch latach konstruktorzy poszli po rozum do głowy?
jeśli nie zna tego niuansu - a nie musi znać wszystkich - to bardzo dobrze, że powie: producent zaprojektował takie to takie.
tylko musiałby się ktoś wypowiedzieć - KTO SIĘ ZNA NA ŁOŻYSKACH i ich pracy - ;) - jakim zamkniętym zastąpić to otwarte, jeśli w ogóle można to zrobić?
czyli, że smarowanie wujowe musiało być pierwotnie i po dwóch latach konstruktorzy poszli po rozum do głowy?
jeśli nie zna tego niuansu - a nie musi znać wszystkich - to bardzo dobrze, że powie: producent zaprojektował takie to takie.
tylko musiałby się ktoś wypowiedzieć - KTO SIĘ ZNA NA ŁOŻYSKACH i ich pracy - ;) - jakim zamkniętym zastąpić to otwarte, jeśli w ogóle można to zrobić?
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
trochę się chyba nie rozumiemy;)
Widzę że Wy mówicie o łożyskach wałków zaworów na górze cylindra, a ja cały czas mam na myśli łozysko wału głównego na dole,
na górze to ja mam cicho, jeśli miałbym się czepiac swojego moto to szumi mi dół pod pokrywą alternatora, muszę jutro zwalić dekiel i samemu obejrzeć:)
alarec napisał/a: |
U mnie w temacie masz filmik jak się wymienia.
|
trochę się chyba nie rozumiemy;)
Widzę że Wy mówicie o łożyskach wałków zaworów na górze cylindra, a ja cały czas mam na myśli łozysko wału głównego na dole,
na górze to ja mam cicho, jeśli miałbym się czepiac swojego moto to szumi mi dół pod pokrywą alternatora, muszę jutro zwalić dekiel i samemu obejrzeć:)
:
Mam rodznik 99 , na koniec sezonu zalałem olej Motul 10w40 7100 pełen syntetyk . Mój Cień wygląda na mały przebieg ( silnik pracuje idealnie ) . Może olej syntetyczny przedłuży żywot łożyska przy smarowaniu jednym kanałem.
:
Ja zawsze syntetyk leje, chociaż ty zalales dość gęsty - ciekaw jestem.
Mechaniorowi wspominałem że model następny miał 2 kanały, że to bez różnicy, bo łożysko tego nie powinno się wymieniac co 2-3 tys km, tylko co najmniej co 15tys a nawet więcej.
Do łożyska wału musisz wyjac silnik, rozebrać wszystko, gdzybys miał to komuś zlecić to ok 1000zł wzwyż. Dodam że u mnie to za pierwszym podejściem też wskazywało na łożysko wału głównego - teraz już wiem że to jest łożysko łańcuszka rozrządu.
Mechaniorowi wspominałem że model następny miał 2 kanały, że to bez różnicy, bo łożysko tego nie powinno się wymieniac co 2-3 tys km, tylko co najmniej co 15tys a nawet więcej.
Do łożyska wału musisz wyjac silnik, rozebrać wszystko, gdzybys miał to komuś zlecić to ok 1000zł wzwyż. Dodam że u mnie to za pierwszym podejściem też wskazywało na łożysko wału głównego - teraz już wiem że to jest łożysko łańcuszka rozrządu.
Była Moja czarna pszczoła
:
Zalałem taką gęstość jak jest zlecana . A Ty co lejesz ?
alarec napisał/a: |
Ja zawsze syntetyk leje, chociaż ty zalales dość gęsty - ciekaw jestem. |
Zalałem taką gęstość jak jest zlecana . A Ty co lejesz ?
: Re: Hałas w okolicach sprzęgła
moja maszynka u mechanika. wałki rozrządu ok. podobno napęd pompy oleju i pompy wody odbywa się za pośrednictwem zębatek. i to właśnie te zebatki wydaja ten dźwięk. koszt wymiany - nieopłacalny :D trzeba zdemontowac i rozebrac caly silnik. można z tym jeździć. mam nadzieje że to prawda bo mam ochote przestać sie tym martwić już. co Wy na to?
Krzychu87 napisał/a: |
Jest to szumienie połączone z gluchym stukiem churgotem, tak jakby w środku coś luźno latało. |
moja maszynka u mechanika. wałki rozrządu ok. podobno napęd pompy oleju i pompy wody odbywa się za pośrednictwem zębatek. i to właśnie te zebatki wydaja ten dźwięk. koszt wymiany - nieopłacalny :D trzeba zdemontowac i rozebrac caly silnik. można z tym jeździć. mam nadzieje że to prawda bo mam ochote przestać sie tym martwić już. co Wy na to?
:
No sam jestem ciekaw czy można na 100% z tym jeździć czy nie zrobi większych usterek bo możliwe ze mam to samo co ty a imprezy sie zbliżają wielkimi krokami i nie chciał bym któreś ominąć
:
Odpowiedz do tematu
Zamek1200,
Co ty za maszynę kupiłeś ciągle masz ją w serwisie. Moja raz do roku ląduje na przeglądzie a raczej jej nie oszczędzałem.
Co ty za maszynę kupiłeś ciągle masz ją w serwisie. Moja raz do roku ląduje na przeglądzie a raczej jej nie oszczędzałem.