/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo 98 czy 95
Autor Wiadomość
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2015-08-10, 14:25   

lucas964139 napisał/a:
Każdy poleca 95 a co ze spalaniem dekoracyjnym...


Znaczy co fajerwerki, sztuczne ognie i konfetti :mrgreen:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2015-08-10, 14:53   

byłem kiedyś miesiąc na praktykach w Orlenowskiej rafinerii - jedynych cystern jakich tam nie widziałem to Shell, lukoil no i co oczywiste - Lotos - dwie pierwsze albo biorą z Gdańskiej albo ciągną od siebie

Dodam tez sprostowanie, to nie tak że 95 to zawsze 95 - gdyż PKN Orlen samej 95 sprzedaje kilka gatunków - nie pamiętam już ile ale utkwiło mi w pamięci że LPG mają bodajże 7 gatunków zaleznych oczywiście od ceny która bierze się głównie z 'czystości' oraz kaloryczności

Oczywistym tez jest (o czym było wspomniane wyżej) że wszystkie większe sieci dystrybucyjne, BP, Shell itd dolewają do zakupionego paliwa swoje własne dodatki uszlachetniające co przekłada się na powstanie V-powerów i tak dalej:)
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-10, 15:19   

Cytat:

byłem kiedyś miesiąc na praktykach w Orlenowskiej rafinerii - jedynych cystern jakich tam nie widziałem to Shell, lukoil no i co oczywiste - Lotos - dwie pierwsze albo biorą z Gdańskiej albo ciągną od siebie


No i pewnie myślisz, że tak podjedzie cysterna oznakowana Shellem albo innym Statoilem na terminal paliwowy w Płocku. Taki strzał marketingowy w kolano.
Po co dałem linka do WNP- przecież tam jest prosto napisane kto od kogo w 2015 będzie brał paliwo.

promo napisał/a:
to nie tak że 95 to zawsze 95 - gdyż PKN Orlen samej 95 sprzedaje kilka gatunków - nie pamiętam już ile


Popatrz Panie, a w cenach hurtowych mają jedną 95. Jak oni to robią....

http://www.orlen.pl/PL/Dl...ny/default.aspx

promo napisał/a:
ale utkwiło mi w pamięci że LPG mają bodajże 7 gatunków zaleznych oczywiście od ceny która bierze się głównie z 'czystości' oraz kaloryczności


To ciekawe, bo Orlen Gaz, który sprzedaje orlenowskie LPG, ma terminal w innym miejscu: http://www.orlengaz.pl/PL...l-w-Plocku.aspx
 
 
Śp.JERZY I 

Motocykl: honda shadow125 cc 1999r
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 516
Skąd: małopolska Kłaj
Wysłany: 2015-08-10, 19:45   

:shock:
 
 
lucas964139 

Motocykl: Honda Shadow Vt 750 C2
Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 39
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-08-11, 01:29   

Jeśli chodzi o LPG to wszyscy biorą z jednej beczki ruskiej czy to shell czy Orlen lotos i bp. Ogólnie sprostuje moje pytanie aktualnie cały czas leje orlenowska verve 98 do mojej hs 125 czy jeżdżenie na 98 nie spowoduje jakichś niepożądanych skutków i jakie jest fabryczne zalecenie do tego silnika
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-08-11, 08:01   

lucas964139 napisał/a:
jakie jest fabryczne zalecenie do tego silnika

Fabrycznie jest zalecane nie mniejsze jak 91 oktan.
Moim zdaniem, nie ma sensu lania paliwa 98 oktan do silnika który nie jest przystosowany do zasilania takim paliwem.
Żeby to miało sens, to silnik musi mieć odpowiednio ukształtowaną komorę spalania paliwa w głowicy i denko tłoka.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 08:28   

a jak ktoś nie zna się na komorach spalania, składzie chemicznym paliwa, nie śledzi statystyk i afer paliwowych na świecie, ani nie robi ponad 10 tys. km w sezonie żeby lać 95 z oszczędności :lol: to na logikę... 2/3 motórów jest z jułesej gdzie leją 91 i jest ok, to już 95 jest aż nadto, nawet jak będzie miało 93 faktycznie...

a nie w jednym artykule czytałem czy od nie jednej os. słyszałem, że wyżej oktanowe paliwo jest bardziej suche i może narobić więcej szkód niż pożytku
pozdr
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-11, 08:30   

lucas964139 napisał/a:
Jeśli chodzi o LPG to wszyscy biorą z jednej beczki ruskiej czy to shell czy Orlen lotos i bp.


Znów drobna nieścisłość. LPG powstaje w procesie rafinacji ropy naftowej. A więc jest produkowany w rafinerii. Jeśli chodzi o pochodzenie- tak, powstaje z ruskiej ropy. Jeśli chodzi o kraj produkcji- najczęściej Polska.

Todek napisał/a:
Fabrycznie jest zalecane nie mniejsze jak 91 oktan.


Ale czy wiesz czy to RON, czy może MON. Czyli Research Octane Number, czy Motor Octane Number?
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
Reinheart 
Mirosław


Motocykl: Honda VT1100 C2 Shadow ACE
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 111
Skąd: Swarożyn
Wysłany: 2015-08-11, 08:57   

Ave!

Jeśli chodzi o to jakie paliwo lać do Małej Hani to sam przez cały czas lałem 95-tkę, ostatnio jakoś mnie natchnęło i zalałem 95 V-Power, a zaszaleje sobie pomyślałem, ale czy jest jakaś różnica w mocy, przyspieszeniu czy osiągach? Osobiście nie odczułem aby Hania była jakaś silniejsza, a jeśli nie czuć różnicy to po co przepłacać? Być może jak szanowni koledzy pisali wcześniej, silnik nie jest przystosowany do tego rodzaju paliwa, albo może po prostu silnik jest na tyle mały, że nie odczuwamy mocniejszej mieszanki paliwowej :) Chyba, że wleje się 98 Power Turbo Umber Supermana :D to może będzie jakaś różnica :)
A czy więcej oktanów daje gwarancje dłuższego życia silnika? Cóż, jak się dba o silnik, robi przeglądy i wymienia oleje to silnik będzie żył i bez specjalnego paliwa :)

No ale z drugiej strony, mój motocykl jest dość mocno przystrojony, także może "lżejsza" wersja Hondy Shadow 125 może coś odczuje :)

Pozdrawiam i LWG :) :-)8
_________________
To co wystawia nas na próbę, przynosi nam zwycięstwo, zaś to, co przejmuje nasze serca bólem, przepełni je ostatecznie radością
 
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-11, 09:40   

Reinheart napisał/a:
ale czy jest jakaś różnica w mocy, przyspieszeniu czy osiągach?


Nie ma i być nie może. Oktany odpowiadają za spalanie przeciwstukowe, nie za moc. Przynajmniej nie wprost.

Żeby silnik skorzystał na lepszym paliwie, musi być przystosowany do takowego (układ zapłonowy). A nawet w takim przypadku wzrost mocy jest praktycznie na granicy błędu pomiarowego, bo przecież hamownia takowy posiada, chociażby ze względu na bezwładność rolek. W sieci jest co najmniej kilka artykułów na ten temat, wraz pomiarami.

Czasem zdarza się, że zamiast wzrostu mocy, jest jej spadek. Zazwyczaj paliwo wysokooktanowe ma mniejszą kaloryczność spalania, właśnie przez stosowane dodatki:

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf


Pozostałe artykuły, tak pierwsze z brzegu:

http://www.motofakty.pl/a...sze-paliwa.html
http://autokult.pl/7637,c...paliwo-poradnik
http://www.auto-swiat.pl/...zyskujesz/s30k6


Wujek google prawdę Wam powie, tylko trzeba czytać ze zrozumieniem.


A już między bajki można włożyć to, że na BP, Shellu, Statoilu paliwa są lepsze niż na Lotosie, czy Orlenie. Nie są, bo są to te same paliwa. I tylko dyletant, który nie wie jak używać google'a będzie tak twierdził. Podałem linka, który jasno mówi, że główni gracze z rynku polskiego i tak biorą paliwo z Lotosu i Orlenu.

Oczywiście, może się zdarzyć, że na stacji zalejecie "lewe" paliwo. Taka jest niestety moralność Polaków, że trzeba się nakraść, nakombinować. Więc chrzczą na potęgę.
Ale. No właśnie- mniejsza szansa na to jest na stacjach należących do sieci. Nigdy właściciel, czy też prowadzący stację, nie wie kiedy pojawi się kontrola wewnętrzna i pobierze próbki do badań. Jeśli paliwo nie spełnia norm taki delikwent może się liczyć z gigantyczną karą, która jest zapisana w umowie franczyzowej.

Oczywiście, nie zabraniam nikomu wierzyć w co tam chce. Ale to tylko będą ludowe podania i urban legends.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-08-11, 10:30   

Kiedy jeszcze jeździłem stareńkim Suzuki GN250 z prostym singlem testowałem różne paliwa na stałej trasie i stwierdziłem że paliwa 98 palił średnio od 10% do 15% mniej niż 95. Natomiast po przesiadce na VT500 wyniki podobnego testu wypadły na granicy błędu pomiarowego. Różnicy w mocy nie zauważyłem na żadnym z motocykli.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-11, 11:57   

Panoramiks, wystarczy minimalnie bardziej odkręcić manetkę/skręcić, by cała ta różnica poszła w piz..u. Ba, mało tego, wystarczy bardziej wietrzna pogoda i można zapomnieć o oszczędności. Metodyka pomiaru- to jest najważniejsze.

Jak dobrze poszukasz, to na badanie spalania jest cały długi opis jak go robić. Nawet jest na to dyrektywa: zgodnie z dyrektywą 80/1268/EWG i rozporządzeniem 101ECE każdy samochód odbywa teoretycznie11-kilometrową rundę testową. W pierwszej części cyklu auto rozpędza sięmaksymalnie do szybkości 50 km/h, średnia wynosi 19 km/h, a pokonywanydystans to prawie 4 km. W drugiej części prędkość maksymalna wzrasta do120 km/h, średnia – do 63 km/h, a całkowity dystans to 7 km. Podczastrwającej łącznie 1180 sekund „podróży” samochód porusza się ze średnią prędkością 33,6 km/h..

Ja wiem, że warunki są nierealne, ale tylko w takich można różne pomiary, różnych samochodów, czy motocykli, a także paliwa, sprowadzić do jednego mianownika.

98 nie jest ani gęstsza od 95, ani też w jednym litrze nie ma jej więcej. Więc niby jak motong miałby jej mniej spalać?
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-08-11, 12:36   

Spalanie mierzyłem na trasie 230km. Tankując 95 spalanie zawsze było powyżej 4 litrów na 100km a lejąc 98 do 4 litrów nawet się nie zbliżał. I nie mówię tu o pojedyńczym przypadku tylko o przejechaniu bitych 6 tys. km na tej trasie. Nie wiem jak, nie wiem dlaczego, mówię tylko że była różnica.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Śp.JERZY I 

Motocykl: honda shadow125 cc 1999r
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 516
Skąd: małopolska Kłaj
Wysłany: 2015-08-11, 20:51   

thommush napisał/a:
Reinheart napisał/a:
ale czy jest jakaś różnica w mocy, przyspieszeniu czy osiągach?


Nie ma i być nie może. Oktany odpowiadają za spalanie

Pozostałe artykuły, tak pierwsze z brzegu:

http://www.motofakty.pl/a...sze-paliwa.html
http://autokult.pl/7637,c...paliwo-poradnik
http://www.auto-swiat.pl/...zyskujesz/s30k6


Wujek google prawdę Wam powie, tylko trzeba czytać ze zrozumieniem.


A już między bajki można włożyć to, że na BP, Shellu, Statoilu paliwa są lepsze niż na Lotosie, czy Orlenie. Nie są, bo są to te same paliwa. I tylko dyletant, który nie wie jak używać google'a będzie tak twierdził. Podałem linka, który jasno mówi, że główni gracze z rynku polskiego i tak biorą paliwo z Lotosu i Orlenu.

Oczywiście, może się zdarzyć, że na stacji zalejecie "lewe" paliwo. Taka jest niestety moralność Polaków, że trzeba się nakraść, nakombinować. Więc chrzczą na potęgę.
Ale. No właśnie- mniejsza szansa na to jest na stacjach należących do sieci. Nigdy właściciel, czy też prowadzący stację, nie wie kiedy pojawi się kontrola wewnętrzna i pobierze próbki do badań. Jeśli paliwo nie spełnia norm taki delikwent może się liczyć z gigantyczną karą, która jest zapisana w umowie franczyzowej.

Oczywiście, nie zabraniam nikomu wierzyć w co tam chce. Ale to tylko będą ludowe podania i urban legends.
no i tym postem poparles moje wywody .które wczesniej tak wypunktowales jako błędne. To jak jest w końcu z tym pochodzeniem paliw w RP
 
 
thommush 

Motocykl: VTX 1800 Neo '04
Wiek: 45
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 311
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-11, 21:02   

JERZY I, masz w linku wcześniejszym z WNP. praktycznie 90 proc. paliwa dostępnego w Polsce jest krajowej produkcji. Surowiec zaś pochodzi w znakomitej większości z Rosji. Nie znam tu liczb, bo nie znam struktury zakupu Orlenu i Lotosu, ale podejrzewam, że będzie to w okolicach 90 proc.. Obie te rafinerie podłączone są do rurociągu Przyjaźń.

W Niemczech zresztą też przerabiają ruską ropę ;-) . Najbliższa nam rafineria w Schwedt też wisi na przyjaźni ;-)
_________________
Always look on the bike side of life
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM