Odpowiedz do tematu
: Jakie paliwo 98 czy 95
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika?
:
95
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
oktan77 sypie oktan95
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
: Re: Jakie paliwo 98 czy 95
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów wiec jak nalejesz 98 to pewnie będziesz miał te 95 oktanów. To jest Polska!! :)
lucas964139 napisał/a: |
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika? |
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów wiec jak nalejesz 98 to pewnie będziesz miał te 95 oktanów. To jest Polska!! :)
:
Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?
Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.
kruzi napisał/a: |
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów |
Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?
Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.
Always look on the bike side of life
:
Ostatnio zmieniony przez lucas964139 2015-08-10, 15:45, w całości zmieniany 1 raz
Każdy poleca 95 a co ze spalaniem detonacyjnym stukowym, dużo o tym jest artykułów że występuje przy paliwach o niższej wartości oktan w tym 95. Jak wiadomo takie spalanie jest szkodliwe dla sipnika a nawet może uszkodzić go
Ostatnio zmieniony przez lucas964139 2015-08-10, 15:45, w całości zmieniany 1 raz
:
Mi znajomy mówił żeby lać jak najlepsze paliwo.
Nie przekłada się to na spalanie, ale na większą niezawodność silnika
Nie przekłada się to na spalanie, ale na większą niezawodność silnika
:
tankuje na orlenach, 95tke ale masę badań w necie można wyszukać i żadne paliwo 95 nie trzymało 95 oktanów.
thommush napisał/a: | ||
Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa? Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry. |
tankuje na orlenach, 95tke ale masę badań w necie można wyszukać i żadne paliwo 95 nie trzymało 95 oktanów.
:
https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php
Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.
Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.
http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html
Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.
Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861
I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.
Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.
Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.
http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html
Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.
Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861
I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.
:
to wyprowadziłeś mnie z błędu - Dzięki!!! Lewa!
thommush napisał/a: |
https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php
Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka. Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań. http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości. Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861 I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje. |
to wyprowadziłeś mnie z błędu - Dzięki!!! Lewa!
:
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na stacjach Shell.
Kiedyś V-Power to była benzyna 98 a potem nawet 100 oktanów a obecnie na dystrybutorach pisze V-Power 95.
Czym więc to się różni od zwykłej 95?
Kiedyś V-Power to była benzyna 98 a potem nawet 100 oktanów a obecnie na dystrybutorach pisze V-Power 95.
Czym więc to się różni od zwykłej 95?
:
Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.
Iceman31 napisał/a: |
Czym więc to się różni od zwykłej 95? |
Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.
Always look on the bike side of life
:
napewno ceną
:
troszkę o paliwkachw polsce od zachrysti.:
wyłączamy tylko jeden koncern STATOIL ,tylko oni biorą paliwo skandynawskie ,poprzez skład w Swinoujściu,Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji a trafia do Polski poprzez Niemcy,LItwę Ukrainę,i jest transportowana cżęść do przerobu do rafineri ,Jedlicze Płock Trzebinia i parę innych ,natomiast paliwa przerobione już w FR lub w innych krajach posredniczących są magazynowane w składach paliw płynnych w paru miejscach w Polsce.jeden z najwiekszych składów to okolice Jeżowe,Bojanów ,wystarczy tam na wyjazdówce ze składu postać pół godziny w nocy ,wtedy bedziesz miał pełny obraz z kąd jedzie paliwo do Orlenu ,Shela,lotosu Bliska BP i innych koncernów;i nie myśleć proszę że skład oferuje tam jakieś zróżnicowane paliwa .
ps. Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę .tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski
thommush napisał/a: | ||
Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import. |
troszkę o paliwkachw polsce od zachrysti.:
wyłączamy tylko jeden koncern STATOIL ,tylko oni biorą paliwo skandynawskie ,poprzez skład w Swinoujściu,Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji a trafia do Polski poprzez Niemcy,LItwę Ukrainę,i jest transportowana cżęść do przerobu do rafineri ,Jedlicze Płock Trzebinia i parę innych ,natomiast paliwa przerobione już w FR lub w innych krajach posredniczących są magazynowane w składach paliw płynnych w paru miejscach w Polsce.jeden z najwiekszych składów to okolice Jeżowe,Bojanów ,wystarczy tam na wyjazdówce ze składu postać pół godziny w nocy ,wtedy bedziesz miał pełny obraz z kąd jedzie paliwo do Orlenu ,Shela,lotosu Bliska BP i innych koncernów;i nie myśleć proszę że skład oferuje tam jakieś zróżnicowane paliwa .
ps. Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę .tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski
:
Odpowiedz do tematu
Oj, widzę trochę przekłamań:
Podaj liczby importu paliw z Rosji? Z Rosji importujemy głównie ropę naftową, z niej robione są paliwa i nie tylko.
Jeśli jest import to obejmuje tylko mniejszą część rynku: 11% dla ON i 13% dla benzyn ( http://nafta.wnp.pl/impor...7502_1_0_0.html ).
No i mieszasz pochodzenie paliw z pochodzeniem ropy.
Nie, byłoby to kompletnie nieopłacalne. Taniej jest transportować ropę ropociągiem (Przyjaźń).
BP, Shell, Statoil, Łukoil i tak biorą paliwa od Orlenu i Lotosu: http://nafta.wnp.pl/kto-d...2960_1_0_0.html
Tym rynkiem, jak każdym innym, rządzi ekonomia. Nikt nie będzie dobrym wujkiem i sprzedawał droższego paliwa (wyższa cena podyktowana dodatkowymi kosztami transportu) w cenie paliwa, które jest dostępne u krajowych producentów.
Inne teksty funkcjonujące na forach to bajki z mchu i paproci. Kupujesz paliwo w Polsce, w 90% jest szansa, że jest to paliwo Lotosu/Orlenu. Te pozostałe 10% pochodzi z importu i jest głównie dostępne na małych stacjach prywatnych.
JERZY I napisał/a: |
Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji |
Podaj liczby importu paliw z Rosji? Z Rosji importujemy głównie ropę naftową, z niej robione są paliwa i nie tylko.
Jeśli jest import to obejmuje tylko mniejszą część rynku: 11% dla ON i 13% dla benzyn ( http://nafta.wnp.pl/impor...7502_1_0_0.html ).
JERZY I napisał/a: |
Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę |
No i mieszasz pochodzenie paliw z pochodzeniem ropy.
JERZY I napisał/a: |
tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski |
Nie, byłoby to kompletnie nieopłacalne. Taniej jest transportować ropę ropociągiem (Przyjaźń).
BP, Shell, Statoil, Łukoil i tak biorą paliwa od Orlenu i Lotosu: http://nafta.wnp.pl/kto-d...2960_1_0_0.html
Tym rynkiem, jak każdym innym, rządzi ekonomia. Nikt nie będzie dobrym wujkiem i sprzedawał droższego paliwa (wyższa cena podyktowana dodatkowymi kosztami transportu) w cenie paliwa, które jest dostępne u krajowych producentów.
Inne teksty funkcjonujące na forach to bajki z mchu i paproci. Kupujesz paliwo w Polsce, w 90% jest szansa, że jest to paliwo Lotosu/Orlenu. Te pozostałe 10% pochodzi z importu i jest głównie dostępne na małych stacjach prywatnych.