/
|
Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
anis
Motocykl: VT 500 C '84
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-04, 00:37 Napięcie ładowania
|
|
|
Mam problem z Shadowką. Ostatnio słabo pali, ale to pewnie przez temperatury i padnięty akumulator. Parę dni temu sprawdzałem różne rzeczy, ładujące akumulator.
Objawem, który najbadziej mnie martwi jest to, że napięcie ładowania na wolnych wynosi 13,2 V, przy 2 tysiącach obr/min rośnie do 13,7 V, dalej wraz ze wzrostem obrotów maleje do 13,2 V i tam zostaje. Widać to również po lampie - kiedy robię przegazówkę, światło "miga", czyli na chwilę jaśnieje i zaraz znowu wraca do poprzedniego, niższego poziomu jasności. Czy takie napięcie ładowania jest zbyt małe i może być źródłem jakichś problemów? Wychodzi na to, że przez 95% czasu jest te 13,2 V.
Rzeczy, które sprawdziłem:
-alternator - przejście między zwojami ok, żaden z nich nie ma masy
-regulator napięcia - mostek działa dobrze, wszelkie możliwe kombinacje kabli odpowiednio blokowane lub nie, nic więcej sprawdzić w reglerze nie umiem.
Czy mam z ładowaniem problem i gdzie mogę szukać jego źródeł? |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2013-12-04, 11:51
|
|
|
za małe napięcie ładowania, ciągle niedoładowany aku. Wg instrukcji powinno być 14~15V. Sprawdź przedmiotowe kable czy nie są pouszkadzane, przeczyść kostki, styki, klemy - jak to nic nie pomoże to pewnie regulator padł |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2013-12-04, 12:20
|
|
|
Poza tym, zmierz napięcie na kostce wychodzącej z alternatora - na każdym z trzech żółtych przewodów powinno być mniej więcej takie samo. Nie patrz na wielkość napięcia, tylko porównaj.
- napięcie ma być podobne na każdym styku, jeżeli będzie inaczej i na jednym z przewodów jest diametralnie inne niż na pozostałych dwóch, to jest duże prawdopodobieństwo, że masz uszkodzony alternator.
(Odpal silnik, potem rozłącz kostkę między alternatorem a regulatorem i dopiero mierz napięcie na kostce.) |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-12-04, 12:50 Re: Napięcie ładowania
|
|
|
anis napisał/a: | Mam problem z Shadowką. Ostatnio słabo pali, ale to pewnie przez temperatury i padnięty akumulator. Parę dni temu sprawdzałem różne rzeczy, ładujące akumulator.
Objawem, który najbadziej mnie martwi jest to, że napięcie ładowania na wolnych wynosi 13,2 V, przy 2 tysiącach obr/min rośnie do 13,7 V, dalej wraz ze wzrostem obrotów maleje do 13,2 V i tam zostaje. Widać to również po lampie - kiedy robię przegazówkę, światło "miga", czyli na chwilę jaśnieje i zaraz znowu wraca do poprzedniego, niższego poziomu jasności. Czy takie napięcie ładowania jest zbyt małe i może być źródłem jakichś problemów? Wychodzi na to, że przez 95% czasu jest te 13,2 V.
Rzeczy, które sprawdziłem:
-alternator - przejście między zwojami ok, żaden z nich nie ma masy
-regulator napięcia - mostek działa dobrze, wszelkie możliwe kombinacje kabli odpowiednio blokowane lub nie, nic więcej sprawdzić w reglerze nie umiem.
Czy mam z ładowaniem problem i gdzie mogę szukać jego źródeł? |
Zdecydowanie problem z ładowaniem - powinno być w granicy 13,8-14,5V.
Poczytaj tu:
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=14554
Jak już pomierzysz wartości pomiędzy żółtymi przewodami to pamiętaj, że poza tym, że ma być ono zbliżone to powinno być jeszcze w granicy 70-80V |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
anis
Motocykl: VT 500 C '84
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-10, 00:41
|
|
|
Wydaje się, że alternator jest ok. Sprawdziłem dzisiaj napięcie na jego kablach - na każdej z trzech par takie samo napięcie, w miarę dodawania gazu rośnie do 70V przy 6 tys. obr. (dalej nie kręciłem). Z tego chyba mogę wyprowadzić wniosek, że alternator ma się dobrze.
Zostały mi do sprawdzenia rożne kable i regulator. Intuicyjnie czuję, że to to ostatnie. :)
Jest jakaś możliwość, by sprawdzić czy on poprawnie działa? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-12-10, 10:46
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy nie ma przebicia do masy ale wyniki podane przez Ciebie są jak najbardziej prawidłowe
Zobacz jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze powinno być w granicy 13,8-14,5V. Awaria regulatora najczęściej powoduje przekroczenie tej wartości. Jeśli jest za niskie napięcie a alternator sprawny to pewnie problemem są przejścia w instalacji (przewody, kostki). |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-12-10, 11:48
|
|
|
Wg serwisówki, napięcie ładowania mierzy się w ten sposób:
1. Mierzymy napięcie aku bez uruchomionego silnika.
2. Uruchamiamy silnik, wkręcamy go na około 5000 obr/min, mierzymy napięcie na aku.
3. Nie powinno być wtedy wyższe niż 15V.
Schemat wyglada tak:
Napięcie aku < od napięcia na aku przy 5000 obr/min < od 15V. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
anis
Motocykl: VT 500 C '84
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-11, 02:46
|
|
|
@Todek
Napięcie samego akumulatora na zgaszonym silniku to jakieś 12,3-12,5 V, ale akumulator już padł, będzie wymieniony na wiosnę. Przy 5000 obr/min mam 13,2 V na akumulatorze. Te wartości ładnie wpasowują się w Twój schemat, ale czy mimo wszystko to napięcie ładowania nie jest zbyt niskie?
@Matrix:
Nie ma przebicia do masy na żadnym z 3 kabli, każda z 3 par ma ładne przejście i daje równe napięcie w różnych zakresach obrotów.
Czy jest jakiś szczególny sposób na sprawdzenie kabli i kostek, czy po prostu po kolei wszystko co się da sprawdzać omomierzem i szukać miejsc o zbyt dużej oporności? Czy to, że napięcie ładowania najpierw rośnie do 13,7 V, ale potem (większe obroty) maleje do 13,2 V może wskazywać na to, że gdzieś w instalacji jest taka usterka, która "ujawnia się" dopiero pod jakimś obciążeniem? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-12-11, 09:33
|
|
|
Cytat: | ale akumulator już padł, będzie wymieniony na wiosnę. |
Moim zdaniem ładowanie w Twoim moto jest OK. Kup nowe aku i wtedy sprawdź napięcie ładowania. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-12-11, 10:33
|
|
|
Todek napisał/a: | Cytat: | ale akumulator już padł, będzie wymieniony na wiosnę. |
Moim zdaniem ładowanie w Twoim moto jest OK. Kup nowe aku i wtedy sprawdź napięcie ładowania. |
Nie koniecznie Sławku. Pamietasz jak na wiosnę miałem podobnie w C3? Niby wszystko sie zgadzało z tym co piszesz, a jednak alternator nie ładował. U mnie dopiero przewiniecie alternatora pomogło. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-12-11, 11:09
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | a jednak alternator nie ładował. |
Ale jeżeli u kolegi napięcie międzyfazowe w altku jest OK i nie ma przebicia do masy, to altek raczej OK. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2013-12-11, 12:17
|
|
|
tak jak już wcześniej pisałem wg instrukcji Hondy do TEGO motocykla napięcie ładowania powinno wynosić 14~15V i u mnie takie właśnie jest. Twoje ładowanie jest dużo niższe. Jeśli okablowanie jest OK to stawiam na regulator. Najlepiej jakbyś podmienił z jakimś sprawnym motocyklem i wszystko by się wyjaśniło |
|
|
|
|
kjakub
Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 74 Skąd: G. Śląsk (Tychy)
|
Wysłany: 2013-12-12, 12:48
|
|
|
Ja bym tak szybko nie wyrokował. A co jeśli miernik przekłamuje? Nie zdarza się to wcale tak rzadko - miałem już do czynienia z miernikami, których wskazania różniły się o 3 V przy napięciu ok 18 V. Jeśli napięcie na pracującym silniku jest trochę wyższe niż na zgaszonym, to wszystko powinno być w porządku. |
|
|
|
|
anis
Motocykl: VT 500 C '84
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-27, 14:55
|
|
|
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na wiosnę kupię nowy akumulator, wtedy sprawdzę napięcie ładowania. Spróbuję też pożyczyć od kogoś regulator i miernik i porobię sobie testy krzyżowe - który regler na którym mierniku ile pokazuje. |
|
|
|
|
Morfi 63
Motocykl: Honda Shadow VT 1100 88 r
Wiek: 60 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 337 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2015-04-12, 17:48 Problem z ładowaniem
|
|
|
Panowie napięcie ładowania na wolnych obrotach oscyluje w granicach 12,6V, natomiast po zwiększeniu obrotów wzrasta powyżej 14v,to chyba nie powinno być tak.Co robić ? co sprawdzić ?
Po napomnieniu post edytowany |
_________________ Moja 2 pasja http://morfi.flog.pl/ |
Ostatnio zmieniony przez Morfi 63 2015-04-12, 19:26, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|