Odpowiedz do tematu
:
Właśnie przez GG konsultuję cenę za taką usługę . Dam znać, jak wyjdzie zużycie po regulacjach.
:
Ojciec - to brzmi dumnie!!!
Ja właśnie policzyłem dla swojej... Wyszło 5.11 l / 100 km.... A że to pierwsze jazdy i w międzyczasie parę razy musiałem rozgrzać do płukania chłodnicy to wyniki zostawiam do interpretacji innym...
Ojciec - to brzmi dumnie!!!
:
Cezary którą śrubą ew. śrubami regulować skład mieszanki, najpierw sam to tylko bym zrobił, mechanior woła 180 złociszy, nie mogę sobie pozwolić teraz .
Cezar napisał/a: |
Skład mieszanki:
dla VT500C z 1983r to 2 1/4 obrotu (na obydwa cylindry) |
Cezary którą śrubą ew. śrubami regulować skład mieszanki, najpierw sam to tylko bym zrobił, mechanior woła 180 złociszy, nie mogę sobie pozwolić teraz .
:
to są śruby po bokach gaźników jeśli nigdy nie były regulowane to są zasłonięte metalowymi dekielkami (wytłoczkami) i trzeba je rozwiercić delikatnie wiertłem 4mm następnie wkręcając wkręt wyciągnąć aby dostać sie do śrubek regulacji. Lepiej to zrobić bez zdejmowania gaźnika z motocykla, natomiast wszyskie inne regulacje trzeba zdjąć gaźniki.
Jadę jadę na motorze...
:
Oglądałem gaźniki i z prawej strony mam dwie takie niby zaślepki, a z lewej jedną. Nie mam teraz niestety dostępu do Clymera bo mi kompa drugiego zabrali, a tam go miałem. Cezar w którym miejscu są te śruby i czy te 2 i 1/4 obrotu to jest od wkręcenia, czy wykręcenia?
:
NIe wiem jak to wytlumaczyć z lewej strony jest jakoś nad mocowaniem cięgien gazu, z prawej symetrycznie, są chyba tylko dwie takie wytłoczki lub śrubki więc raczej nie da się pomylić.
Śrube wkręcasz do końca (nie za mocno żeby nie uszkodzić) i wykręcasz o podaną ilość obrotów
Śrube wkręcasz do końca (nie za mocno żeby nie uszkodzić) i wykręcasz o podaną ilość obrotów
Jadę jadę na motorze...
:
Która prawej? To chyba to co zaznaczyłem
:
cezar a moze u niego jest to samo co u mnie ja tez regulowalem gazniki robilem synchro swiece ty zmieniales i nic to samo bylo na wolnych przestawal chodzic na jednym garze a przy wolnym ruszaniu przyspieszaniu mulil jak cholera dawalem wiecej gazu dopiero sie wkrecal a teraz chodzi jak ta lala i spalanie jak dzisiaj obliczylem spadlo do 5 l fakt ze nieszaleje
bodek napisał/a: | ||
No właśnie zauważyłem, że kiedy odkręcam manetkę, to są momenty, że dopiero po chwili dostaje kopa i wyrywa się, muszę delikatnie odkręcać gaz, bo inaczej zamula się. |
:
Bodek ani ta ani ta co zaznaczyłeś. to ta śrubka która jest widoczna na zdjęciu poniżej tego mechanizmu ze sprężyną, masz robotę z wierceniem z głowy bo już widocznie były regulowane kiedyś. To ta mniejsza złotawa na śrubokręt płaski na górnym rysunku, na dolnym zasłania go ten polerowany dekielek. Pozdrawiam
bodek napisał/a: |
Która prawej? To chyba to co zaznaczyłem
Obrazek Obrazek |
Bodek ani ta ani ta co zaznaczyłeś. to ta śrubka która jest widoczna na zdjęciu poniżej tego mechanizmu ze sprężyną, masz robotę z wierceniem z głowy bo już widocznie były regulowane kiedyś. To ta mniejsza złotawa na śrubokręt płaski na górnym rysunku, na dolnym zasłania go ten polerowany dekielek. Pozdrawiam
Jadę jadę na motorze...
:
Dzięki Cezar, coś spróbuję pokręcić. Arturo, ale co było przyczyną u Ciebie, że teraz chodzi dobrze?
:
sprawdzalem poprostu wszedzie na forum tez temat byl wszystko wskazywalo na elektryczne sprawy wiec wymienilem swiece przewody fajki i nic to samo wiec poszedlem dalej do modulow i o zgrozo jak je wyjalem to poprostu szok wylala sie znich rdzawa woda czego niemoze byc prawa rozebralem je wyczyscilem poprawilem wszystkie luty i chodzi jak ta lala napewno wymiana przewodow fajek i swiec niezaszkodzila trzymam kciuki zeby u ciebie tez byl jakis drobiazg oby nie cos grubszego i do zobaczyska
:
Witam
nie podejrzewam czegoś takiego. Moja chodzi ładnie, a z tego co pisał mi pablwoy i Cezar, to mułowate wkręcanie się na obroty jest normalne. Zresztą nie tylko od Nich to słyszałem, silnik musi mieć wyższe obroty, żeby wkręcał się szybko. Moja ma problemy z odpalaniem na gorąco, ale oba gary chodzą, dlatego podejrzewam zbyt bogatą mieszankę, co może objawiać się dużym zyżyciem paliwa też.
nie podejrzewam czegoś takiego. Moja chodzi ładnie, a z tego co pisał mi pablwoy i Cezar, to mułowate wkręcanie się na obroty jest normalne. Zresztą nie tylko od Nich to słyszałem, silnik musi mieć wyższe obroty, żeby wkręcał się szybko. Moja ma problemy z odpalaniem na gorąco, ale oba gary chodzą, dlatego podejrzewam zbyt bogatą mieszankę, co może objawiać się dużym zyżyciem paliwa też.
:
jasne niezaszkodzi wyregulowac ale gdyby nadal niechodzila to zerknij tam
:
Dzisiaj zabrałem się za te dwie śrubki regulacyjne. Byłem zaskoczony jak mocno były wykręcone, minimum 4-5 obrotów. Wkręciłem i wykręciłem na około 2 i 1/4 obrotu. Obroty silnika spadły po tym zabiegu o jakieś 100. Tutaj mam pytanie do Ciebie Cezar, czy wkręcając śruby zwiększa się ilość powietrza, czy paliwa, czy wykręcając?
:
Odpowiedz do tematu
Nie jestem pewien na 100% ale wydaje mi się że wykręcając śrubę regulacji składu mieszanki zwiększa się ilość paliwa w mieszance.Było to napisane na instrukcji od color tune Shadoka - on wie na pewno i może zweryfikować ta tezę.
W Clymerze jest opisana dokładnie procedura ustawiania składu mieszanki ale potrzebny jest do tego dokładny obrotomierz na którym widać zmianę 50rpm. Odpowiednio ustawiony skład mieszanki eliminuje problem z zamuleniem na niskich obrotach przy odkręcaniu gazu podczas ruszania. Tak wyczytałem w Clymerze ;)
W Clymerze jest opisana dokładnie procedura ustawiania składu mieszanki ale potrzebny jest do tego dokładny obrotomierz na którym widać zmianę 50rpm. Odpowiednio ustawiony skład mieszanki eliminuje problem z zamuleniem na niskich obrotach przy odkręcaniu gazu podczas ruszania. Tak wyczytałem w Clymerze ;)
Jadę jadę na motorze...