Olej do silników chłodzonych cieczą.
Odpowiedz do tematu

: Olej do silników chłodzonych cieczą.
Witam.
Dzisiaj dzwoniłem do sprzedawcy by dowiedzieć się w jakiej cenie ma olej motul 3000 20w50.
Pan zapytał mnie jaki motocykl posiadam i powiedział ze ten olej się do niego nie nadaje :shock:
Uargumentował to tak ze do motocykli chłodzonych cieczą nie leje sie takiego oleju i ze głowica ma automatyczną regulację (chyba luz zaworowy) i przez to uszkadza się na takim właśnie oleju. Wiem ze poprzedni właściciel lał taki właśnie olej. Pierwszy raz spotkałem się z taka opinią. Co Wy sądzicie na ten temat ?
Pozdrawiam.

Live to Ride, Ride to Live.
:
Sprzedającemu pewnie chodziło o to, że ten olej jest za gęsty do silnika chłodzonego cieczą. Lepkość 20W50 bardziej pasuje do sprzętów chłodzonych powietrzem typu Harley Davidson. Do Shadow spokojnie wystarczy 10W40.

:
Cytat:
Do Shadow spokojnie wystarczy 10W40.

Ewentualnie 15W50. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Dziękuje za odpowiedź, zakupię 10w40 i zobaczę ile będzie go znikać :)

Live to Ride, Ride to Live.
:
dzwigne temat,

kupilem niedawno vt 600 i tez chce wymienic olej. 10w40 czyli moge lac taki olej jak do samochodu? a moze polecacie cos specjalnego?

:
koniecznie olej motocyklowy :twisted:

Smuga Cienia - Gość U CAN ONLY SEE MY SHADOW

Fota: http://lh4.ggpht.com/_EKM...12/DSCF2608.JPG
:
skowyr olej musi być koniecznie do motocykli 4T ze względu na sprzęgło które jest w nim zanurzone. Wlewając olej samochodowy istnieje możliwość że sprzęgło będzie się ślizgać.

:
więc jaki konkretnie polecacie?

:
Co do klasyfikacji producent zaleca 10W40, ale zaznacza, że należy dobrać olej do warunków klimatycznych w jakich będzie poruszał się motocykl. Tak więc:
10W30- od -15 °C do +40 °C
10W40- od -15 °C do powyżej 40°C
20W40 i 20W50 od 0°C do powyżej 40°C
Więc jeżeli ktoś nie ma zamiaru odpalać motocykla w temperaturze poniżej 0°C to może śmiało zalać motocykl olejem 20W50 bez najmniejszego zagrożenia dla silnika chłodzonego powietrzem z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych. To kompletna bzdura, że olej 20W50 jest tylko do silników chłodzonych powietrzem i może uszkodzić silnik chłodzony cieczą.
Jeżeli chodzi o firmę to nie ma to większego znaczenia, ważne żeby był to olej przeznaczony do motocykli (4T).

:
Znowu stawiam temat ;)

jestem na etapie odbierania Hanki od mechaniki po wymianie łańcuszków rozrządu (jak właściciele wiedzą - w tym modelu oznacza to rozpołowienie silnika).

w skrócie - mechanik zalał teraz Hankę mineralnym 20W50... skonsultowałem to ze znajomym, który pół życia przejeździł na Shadowkach i naprawiał je sobie i połowie znajomych z doskonałym skutkiem ;)

w każdym razie powiedział, że olej ten kompletnie nie nadaje się do tych Shadowek, bo padają hydrauliczne popychacze. jego zdaniem powinienem od razu zlać 20W50 i wlać np. 10W40...

przeczytałem sporo tematów na forum na temat oleju i właściwie żaden nie rozwiał moich wątpliwości w tej kwestii. zwracam się więc z prośbą do Was, bardziej doświadczonych motocyklistów:

Czy olej mineralny 20W50 może faktycznie uszkodzić hydrauliczne popychacze? Mam zlewać i przy okazji "porozmawiać" sobie z mechanikiem, który mi naprawiał Hanię? ;)

wdzięczny będę za każdą odpowiedź. Pozdrawiam z zasypanej śniegiem podkrakowskiej wioski... ;)

tako rzecze Hoder ;)
:
Ja bym zlał, z powodzeniem używam 3 sezon 10W40, na forum polecany jest również 15W50 :mrgreen:

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
20W50 faktycznie może być za gęsty.

Zastanawia mnie tylko fakt: skoro masz znajomego, który zna te sprzęty to po jaki... grzyb prowadzasz moto do kogoś innego?

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
GhoustDragon napisał/a:
Zastanawia mnie tylko fakt: skoro masz znajomego, który zna te sprzęty to po jaki... grzyb prowadzasz moto do kogoś innego?


Bardzo dobre pytanie :mrgreen:

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
GhoustDragon napisał/a:
20W50 faktycznie może być za gęsty.

Zastanawia mnie tylko fakt: skoro masz znajomego, który zna te sprzęty to po jaki... grzyb prowadzasz moto do kogoś innego?


sprawa jest prosta - znajomy zajmuje się tym bardziej hobbystycznie więc nie chciałem mu zwalać się na głowę z kilkoma tygodniami roboty. A poza tym jest spod Krakowa. Odwiedzając rodzinkę w Małopolsce spotkałem się z nim... no i wyszło.

A moto cały czas w Poznaniu siedzi ;)

tako rzecze Hoder ;)
:
w okolicach P nia mogę ci polecić mechanika. sam korzystam z jego usług.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group