Witam, kupiłem do taty moto BMW olej SAE 80W90 z dodatkiem Mos2. Dodatek uszlachetniający. Olej spuszczony ze skrzyni biegów zalewam i co? I olej popielaty, grafitowy, siwy!! Myśle kurde sprzedali mi dziadostwo jakieś stare przepalone za 45zł 1l. Dotykam nie ma opiłków , co jest grane. Myslę Larson sklep firmowy i takie jaja by robili. Szybko na internet i szukam co tj MoS2. Po chwili uspokojenie jest OK.
MoS2 - Dwusiarczek molibdenu- kolor grafit, czarny, siny. Stały środek smarny w postaci proszku wysoko rafinowany i oczyszczony. Efektywnie smaruje wszelkie powierzchnie metalowe narażone na działanie różnego rodzaju ostre warunki środowiskowe np.: pary połączeń typu metal/metal przy ekstremalnych obciążeniach i niskich prędkościach lub pary połączeń metal/plastik przy niskich obciążenia i niskich do średnich prędkościach.
Zastosowanie - Powlekanie metalowych powierzchni ciernych, których nie można efektywnie smarować olejem lub smarem z powodu wysokich obciążeń, małej prędkości lub niekorzystnych wpływów środowiska. Do powierzchni po obróbce wykończającej i stali wysokostopowych o zwartej strukturze krystalicznej preferowany jest proszek MOLYKOTE Microsize.
Cechy - Redukcja tarcia i zużycia; Odporny na utlenianie się; Doskonała adhezja na powierzchniach metalowych; Ekstremalnie wysoka odporność na naciski; Szeroki zakres temperatur roboczych; Odporny na utlenianie i ekstremalne ciśnienia
Skład - Dwusiarczek molibdenu.
Zakres temperatur - Od -185 do +450°C
Olej jest dosc nietypowy bo kolor swieżego byl niewiele lepszy od tego ktory zlewa się w samochodach po 10tkm
Więc jak kiedyś będziecie stosowac taki olej, nie martwcie się o kolor, tak ma być.
Odpowiedz do tematu
: MoS2 ciekawostka
:
Nie Ty pierwszy i nie ostatni.
Ja używam takiego oleju, Motul Gear Box 80W90, do wału kardana w swoim moto.
Mój znajomy mechanik opowiadał jak zalał taki olej jednemu gościowi, a ten jescze tego samego dnia przyjechał do niego i kazał wymienić ten olej na niezużyty. Od tamtej pory już go nie zalewa klientom, chociaz uważa go za bardzo dobry olej, leje Castrola.
Ja używam takiego oleju, Motul Gear Box 80W90, do wału kardana w swoim moto.
Mój znajomy mechanik opowiadał jak zalał taki olej jednemu gościowi, a ten jescze tego samego dnia przyjechał do niego i kazał wymienić ten olej na niezużyty. Od tamtej pory już go nie zalewa klientom, chociaz uważa go za bardzo dobry olej, leje Castrola.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Własnie taki Motul GearBox 80w90 Mos2
Mówię wam mina taty bezcenna, moja pewnie nie lepsza jak wyciągałem dziubek od butelki i widze a on cały popielaty. Zatkało mnie totalnie, pierw pomyslałem czy nie wlałem tam jakiegoś starego oleju ze spuszczania wcześniejszego
Mówię wam mina taty bezcenna, moja pewnie nie lepsza jak wyciągałem dziubek od butelki i widze a on cały popielaty. Zatkało mnie totalnie, pierw pomyslałem czy nie wlałem tam jakiegoś starego oleju ze spuszczania wcześniejszego
:
Odpowiedz do tematu
To trochę nie tak, dwusiarczek molibdenu jest za.... drogi i dodaje się go w śladowych ilościach, tak że jego obecność nie ma wpływu na kolor oleju - tylko marketing, zabarwienie nie jest żadnym problemem. Inna sprawa skuteczność działania; żeby działał olej z jego zawartością powinien się zetknąć z "czystym metalem - wtedy wchodzi "pomiędzy" jego kryształy i rzeczywiście coś daje. W standardowym zastosowaniu to bełkot marketingowy.