/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Mateusz
2008-08-06, 14:40
Jak wyregulować zawory w 500 - poradnik
Autor Wiadomość
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-08-06, 08:01   

Zawór wydechowy jest pod okrągłym dekielkiem na klucz (chyba) 17. Zawory ssące są pod dekielkiem owalnym na dwie śruby klucz 8.

Żeby wyregulować zawory należy:

1) odkręcić dekiel na pokrywie sprzęgła (okrągły ze szparą na klucz/łyżkę do opon). Pod nim jest końcówka wału ze znakami

2) odkręcić dekielki zaworowe (najlepiej od razu wszystkie)

3) wykręcić po jednej świecy z cylindra

4) włożyć w otwór po świecy zabezpieczony śrubokręt lub drut w izolacji (żeby nie porysować tłoka i gładzi cylindra

5) Powoli obracać wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i obserwować wetknięty śrubokręt. Zobaczycie jak się wsuwa do otworu a potem wysuwa. Kiedy osiągnie najwyższy punkt i znowu zacznie opadać to właśnie znaleźliście GMP (górny martwy punkt). Właśnie w takim ustawieniu tłoka powinno się regulować zawory.

6) nadal kręcimy wałem i obserwujemy tym razem zawory - a właściwie dźwigienki. Dźwigienki będą poruszały się w górę i w dół. Należy tak ustawić wał, żeby dźwigienki i śrubokręt były w położeniu górnym. Na znacznikach powinien być ustawiony znacznik FT dla przedniego cylindra lub RT dla tylnego.

7) Kluczem 6 lub 8 (nie pamiętam) odkręcamy nakrętkę kontrującą zawór. Sam popychacz zaworu powinien dać się kręcić palcami.

8) Wkładamy szczelinomierz z listkiem 0,1 i ustawiamy popychacz tak, żeby listek między nim a zaworem przesuwał się z lekkim oporem. Następnie bierzemy listek 0,15 - ten nie powinien dać się wsunąć.

9) jeśli mamy klucz do zaworów to bierzemy klucz a jeśli nie to długie, zagięte szczypce. Łapiemy kluczem/szczypcami kwadratowy występ na górze popychacza i trzymając mocno dokręcamy nakrętkę kontrującą. Po dokręceniu nakrętki sprawdzamy luz przez włożenie listka 0,1powinien nadal mieć lekki opór ale dać się spokojnie przesuwać między zaworem a popychaczem.

10) punkty 7 - 9 powtarzamy dla pozostałych zaworów danego cylindra.

11) punkty 4-10 powtarzamy dla drugiego cylindra. Pamiętać - znak FT dla przedniego, znak RT dla tylnego.

12) kiedy mamy na wszystkich zaworach ustawiony luz 0,1 zakładamy dekielki (owalny ma gumową uszczelkę - uważać, łatwo się podwija), zakręcamy (LEKKO) dekielek na pokrywie sprzęgła i odpalamy maszynę.

13) Jeśli straszliwie hałasuje natychmiast wyłączamy i ustawiamy jeszcze raz ale tym razem na naprawdę zamkniętych zaworach :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM