Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-08-06, 08:01
|
|
|
Zawór wydechowy jest pod okrągłym dekielkiem na klucz (chyba) 17. Zawory ssące są pod dekielkiem owalnym na dwie śruby klucz 8.
Żeby wyregulować zawory należy:
1) odkręcić dekiel na pokrywie sprzęgła (okrągły ze szparą na klucz/łyżkę do opon). Pod nim jest końcówka wału ze znakami
2) odkręcić dekielki zaworowe (najlepiej od razu wszystkie)
3) wykręcić po jednej świecy z cylindra
4) włożyć w otwór po świecy zabezpieczony śrubokręt lub drut w izolacji (żeby nie porysować tłoka i gładzi cylindra
5) Powoli obracać wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i obserwować wetknięty śrubokręt. Zobaczycie jak się wsuwa do otworu a potem wysuwa. Kiedy osiągnie najwyższy punkt i znowu zacznie opadać to właśnie znaleźliście GMP (górny martwy punkt). Właśnie w takim ustawieniu tłoka powinno się regulować zawory.
6) nadal kręcimy wałem i obserwujemy tym razem zawory - a właściwie dźwigienki. Dźwigienki będą poruszały się w górę i w dół. Należy tak ustawić wał, żeby dźwigienki i śrubokręt były w położeniu górnym. Na znacznikach powinien być ustawiony znacznik FT dla przedniego cylindra lub RT dla tylnego.
7) Kluczem 6 lub 8 (nie pamiętam) odkręcamy nakrętkę kontrującą zawór. Sam popychacz zaworu powinien dać się kręcić palcami.
8) Wkładamy szczelinomierz z listkiem 0,1 i ustawiamy popychacz tak, żeby listek między nim a zaworem przesuwał się z lekkim oporem. Następnie bierzemy listek 0,15 - ten nie powinien dać się wsunąć.
9) jeśli mamy klucz do zaworów to bierzemy klucz a jeśli nie to długie, zagięte szczypce. Łapiemy kluczem/szczypcami kwadratowy występ na górze popychacza i trzymając mocno dokręcamy nakrętkę kontrującą. Po dokręceniu nakrętki sprawdzamy luz przez włożenie listka 0,1powinien nadal mieć lekki opór ale dać się spokojnie przesuwać między zaworem a popychaczem.
10) punkty 7 - 9 powtarzamy dla pozostałych zaworów danego cylindra.
11) punkty 4-10 powtarzamy dla drugiego cylindra. Pamiętać - znak FT dla przedniego, znak RT dla tylnego.
12) kiedy mamy na wszystkich zaworach ustawiony luz 0,1 zakładamy dekielki (owalny ma gumową uszczelkę - uważać, łatwo się podwija), zakręcamy (LEKKO) dekielek na pokrywie sprzęgła i odpalamy maszynę.
13) Jeśli straszliwie hałasuje natychmiast wyłączamy i ustawiamy jeszcze raz ale tym razem na naprawdę zamkniętych zaworach |
|