ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem |
Autor |
Wiadomość |
Mani
Marcin
Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-17, 02:46
|
|
|
Dziś zamontowałem alternator przewinięty przez Pana Krzynówka, przy obrotach ~2000 mam 3x40V (wcześniej było 8,8,4). Mam jakiegoś pecha do prądu, w zeszłym roku padł regulator... Mam nadzieję, że już limit się wyczerpał |
|
|
|
|
Batman
sebeek75
Motocykl: HD FAT BOB
Wiek: 48 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 1286 Skąd: WrocLove
|
Wysłany: 2012-09-17, 15:34
|
|
|
A przy max obrotach do ilu Ci dochodzi ?? |
|
|
|
|
Marco99
Marek
Motocykl: Honda VT 700 Shadow 84r.
Wiek: 56 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-09-17, 19:04
|
|
|
Mam nadzieję, że u mnie też tak będzie 3x40~V :)
Z niecierpliwością czekam na na przesyłkę od Pana Krzynówka. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mani
Marcin
Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-18, 00:01
|
|
|
sebeek75 napisał/a: | A przy max obrotach do ilu Ci dochodzi ?? |
Nawet nie sprawdzałem już wyżej, to i tak jest dużo za dużo w porównaniu z tym, co potrzeba.
M.in. dlatego regulator tak się grzeje, bo musi to napięcie obniżać do jakiejś sensownej wartości do ładowania aku. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9491 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-09-18, 03:37
|
|
|
Tak normalnie to tam powinno być około 60-70V. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Mani
Marcin
Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-18, 11:12
|
|
|
I przy 5000 obrotów prawdopodobnie będzie jak bardzo chcecie to mogę Wam zmierzyć |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2012-09-18, 11:27
|
|
|
Nie chcemy, nie kłopocz się. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-09-18, 11:39
|
|
|
Sami sobie pomierzymy... |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2012-09-18, 14:01
|
|
|
Ja mierzyłem wielokrotnie i miałem od 9 V przed naprawą do 70 V po naprawie |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-09-18, 21:07
|
|
|
Aramil napisał/a: | senda napisał/a: |
Przykłądając rękę czujesz, że ciepły, czy też przykładając rękę skóra zostaje na radiatorze? |
O właśnie, jeśli chodzi o temperaturę regulatora to jaka ona powinna być? Tj. może być po prostu gorący, "boli ale nie uszkadza skóry" czy w ogóle powinien być ledwie ciepły?
@Down:
Dzięki :) |
Powinien być mocno ciepły, ale bez przekraczania progu smażenia jajecznicy. Po przytrzymaniu przez chwilę ręką może parzyć.
"Paradoksalnie" im mniej obciążeń włączysz tym cieplejszy będzie regulator. |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Mani
Marcin
Motocykl: VT 700 85'
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-18, 21:56
|
|
|
Dokładnie, napięcie jakie daje nasz alternator jest dużo większe niż to potrzebne do ładowania aku, dlatego główną funkcją regulatora, po za wyprostowaniem prądu, jest obniżenie tego napięcia. Im wyższe będzie napięcie z alternatora, tym więcej napracuje się regulator -> będzie cieplejszy |
|
|
|
|
raport
raport
Motocykl: vt750 AMC
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-09-19, 08:22
|
|
|
piotrok napisał/a: | A ja dziś założyłem nowe aku Youasa po awarii bullbike'a - opisanej w moim wątku o awarii zasilania - suchoładowany, zalany elektrolitem i nie obciążony ma 12,55V, obciążony specjalnym "dinksem" u pana akumulatorowca 12,4V.
Mam pytanie - ładowanie przy właczonym świetle przednim, tylnym + pozycja w migaczach to 13,5 na wolnych obrotac i 13,75-13,8 przy 3500 obr. Starczy? Czy szukać dziury w całym a jeżeli tak to gdzie? W samochodzie sprawdziłem ładowanie trzyma się w całym zakresie na poziomie 13,7 ale tam naładowane aku w spoczynku ma 12,9V. Poradźcie dobrzy ludzie...... |
Hej.
U mnie jest tak samo, pomiar robiłem miernikiem. Sądzę, że jest tak jak powinno być. |
|
|
|
|
maka
Krzysiek
Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 751 Skąd: Kurów //LPU
|
Wysłany: 2012-09-19, 22:51
|
|
|
Najlepiej bidoka czymś obciążyć to się grzać nie będzie musiał |
_________________ Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu... |
|
|
|
|
Piotrosław [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-27, 10:14
|
|
|
Chciałbym podziękować wszystkim, którzy się w tym wątku wypowiadali, dzięki Waszym analizom rozwiązałem mój problem z brakiem ładowania.
Po krótce powiem o co chodziło. Regulator nie był podłączony kostką, a pojedynczo każdy pin. Zawinięte to było wszystko taśmą izolacyjną, gdzie dostawała się woda (poprzedni właściciel - Anglik) , jeden z żółtych kabli od altka trzymał się chyba już tylko na 3 nitkach kabla. Niestety nie zdobyłem jeszcze brakującej kostki, ale wymieniłem konektory (wsuwki) i na razie wszystko wygląda poprawnie tzn. 14,8 V - na wolnych, 13,8 V na wolnych i światłach, 13,7 V na długich.
Mam pytanie czy to ładowanie na wolnych nie jest za wysokie? jeden pomiar nawet pokazał 14,9 V
I jeszcze jedno czy mogę założyć wężyki termokurczliwe na konektory wpinane do reulatora? Piny są blisko siebie dlatego chciałbym je jakoś sensownie zaizolować (dopóki nie zdobędę kostki), a nie wiem czy mi się to wszystko tam nie stopi
ps. takie połączenie uniemożliwia mi wypięcie żółtych kabli w czasie pracy silnika i sprawdzenie napięć między nimi, można sprawdzić czy nie ma przebicia na altku w inny sposób? |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-04-27, 10:18
|
|
|
Piotrosław napisał/a: | można sprawdzić czy nie ma przebicia na altku w inny sposób? |
Bez rozpięcia kostki nie sprawdzisz, ale silnik nie musi chodzić by sprawdzić przebicie do masy. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
|