Blokujaca sie skrzynia
Odpowiedz do tematu

: Blokujaca sie skrzynia
No i nadszedl ten czas...

wrocilem wlasnie z wycieczki 3 dni, ok 1k km.
2/3 trasy ostro cisnalem - ile sie dalo. Zdazalo sie po 1-2h na piatym biegu (zadnej reducji) z mocno odkreconym gazem.
No i ostatniego dnia zaczely pojawiac sie problemy ze skrzynia... (dodam ze tego dnia jechalem pol h w MEGA NAWALNICY,
woda mogla dostac sie wszedzie - ale nie wiem czy to moze miec wplyw)

problemy wystepuja podczas redukcji przy zatrzymywaniu motocykla np na swiatlach.
czesto nie bylem w stanie zejsc do pierwszego biegu... probowalem ronych metod:
- zrzucania wszystkich biegow na raz (raz wcisniete sprzeglo i 5,4,3,2,1 i postoj na sprzegle)
- hamowania silnikiem (na kazdym biegu przynajmniej pare metrow, z pelnym puszczeniem sprzegla, postoj na luzie)
- no i tryb mieszany czyli hamowanie silnikiem 5, sprzeglo, 4, sprzeglo, 3 sprzeglo, stop i na postoju 2, 1

przy wsztstkich metodach nie slychac zadnych zgrzytow, biegi wchodza miekko, 'nic nie stuka nic nie puka'

no i zdazalo sie ze nie moglem w zaden sposob zejsc na 2 ani 1...
ruszanie z 3 to porazka - jesli juz uda sie nie zgasic silnika....
(po zepchnieciu moto z drogi, jakos tam sie udawalo wbic 1)

Wiec mam pytanie
czy jest to objaw ogolnie zuzytej skrzyni (sprzegla?) i oznacza koniecznosc remontu (moto ma 52KKm na liczniku)?
czy remont ten ma byc natychmiast czy moze byc po sezonie (jeszcze pare kkm bym przyjechal)
czy moze to chwilowa usterka - efekt dlugotrwalego cisniecia na wysokich obrotach bez zmiany biegu (moze cos sie zastalo? zapieklo? przegrzalo?)
czy moze jesli motocykl ostygnie, a nastepnie bede nim jezdzil po miescie z wykorzystaniem wszystkich biegow to problemy nie beda sie tak nasilaly?

Zakladam ze skoro sa problemy to i jakas usterka sie pojawila i trzeba ja wyeliminowac.
chodzi teraz o to co to sie zepsulo i jak szybko trzeba sie za to wziac.

:
Z tego opisu to nie za bardzo wiadomo jaki jest problem ;-)

Sprawdzałeś stan oleju ? sprzęgło działa bez problemów ?

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
ja mam regulację długości / skoku na cięgnie dźwigni zmiany biegów , może ci się coś poluzowało i porozkręcało

:
Wątpię aby w Hondzie rozsypała się skrzynia biegów :-/ Sprawdż jak sprzęgło się spisuje:czy nie ciągnie po wrzuceniu biegu lub czy motocykl nie rusza z opóżnieniem po puszczeniu sprzęgła.

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
:
dodam ze przy redukcji byl taki efekt jakby po 3 nie bylo juz nic nizej - dzwignia sie przesuwala ale nic nie wskakiwalo.
Czasem ale nie zawsze jak dawalem silnikowi przekrecic pare cm lancucha to udawalo sie zejsc jeszcze jeden bieg w dol.

dla uscislenia pojec:
- jak sprzeglo sie slizga to znaczy ze na wrzuconym biegu i puszczonej dzwigni sprzegla, silnik jest jeszcze nie do konca polaczony z kolem i nie cala moc idzie na kolo?
- jak sprzeglo ciagnie to znaczy ze z wrzuconym biegiem i wcisnietej dzwigni sprzegla czesc mocy jest przekazywana na kolo i motocykl powolutku chcialby ruszyc

dobrze mowie czy jest na odwrot?
oba te problemy da sie wyeliminowac regulujac naciag linki sprzegla?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group