No i nadszedl ten czas...
wrocilem wlasnie z wycieczki 3 dni, ok 1k km.
2/3 trasy ostro cisnalem - ile sie dalo. Zdazalo sie po 1-2h na piatym biegu (zadnej reducji) z mocno odkreconym gazem.
No i ostatniego dnia zaczely pojawiac sie problemy ze skrzynia... (dodam ze tego dnia jechalem pol h w MEGA NAWALNICY,
woda mogla dostac sie wszedzie - ale nie wiem czy to moze miec wplyw)
problemy wystepuja podczas redukcji przy zatrzymywaniu motocykla np na swiatlach.
czesto nie bylem w stanie zejsc do pierwszego biegu... probowalem ronych metod:
- zrzucania wszystkich biegow na raz (raz wcisniete sprzeglo i 5,4,3,2,1 i postoj na sprzegle)
- hamowania silnikiem (na kazdym biegu przynajmniej pare metrow, z pelnym puszczeniem sprzegla, postoj na luzie)
- no i tryb mieszany czyli hamowanie silnikiem 5, sprzeglo, 4, sprzeglo, 3 sprzeglo, stop i na postoju 2, 1
przy wsztstkich metodach nie slychac zadnych zgrzytow, biegi wchodza miekko, 'nic nie stuka nic nie puka'
no i zdazalo sie ze nie moglem w zaden sposob zejsc na 2 ani 1...
ruszanie z 3 to porazka - jesli juz uda sie nie zgasic silnika....
(po zepchnieciu moto z drogi, jakos tam sie udawalo wbic 1)
Wiec mam pytanie
czy jest to objaw ogolnie zuzytej skrzyni (sprzegla?) i oznacza koniecznosc remontu (moto ma 52KKm na liczniku)?
czy remont ten ma byc natychmiast czy moze byc po sezonie (jeszcze pare kkm bym przyjechal)
czy moze to chwilowa usterka - efekt dlugotrwalego cisniecia na wysokich obrotach bez zmiany biegu (moze cos sie zastalo? zapieklo? przegrzalo?)
czy moze jesli motocykl ostygnie, a nastepnie bede nim jezdzil po miescie z wykorzystaniem wszystkich biegow to problemy nie beda sie tak nasilaly?
Zakladam ze skoro sa problemy to i jakas usterka sie pojawila i trzeba ja wyeliminowac.
chodzi teraz o to co to sie zepsulo i jak szybko trzeba sie za to wziac.
Odpowiedz do tematu
: Blokujaca sie skrzynia
:
Z tego opisu to nie za bardzo wiadomo jaki jest problem
Sprawdzałeś stan oleju ? sprzęgło działa bez problemów ?
Sprawdzałeś stan oleju ? sprzęgło działa bez problemów ?
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
ja mam regulację długości / skoku na cięgnie dźwigni zmiany biegów , może ci się coś poluzowało i porozkręcało
:
Wątpię aby w Hondzie rozsypała się skrzynia biegów Sprawdż jak sprzęgło się spisuje:czy nie ciągnie po wrzuceniu biegu lub czy motocykl nie rusza z opóżnieniem po puszczeniu sprzęgła.
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider
CrusaderRider
:
Odpowiedz do tematu
dodam ze przy redukcji byl taki efekt jakby po 3 nie bylo juz nic nizej - dzwignia sie przesuwala ale nic nie wskakiwalo.
Czasem ale nie zawsze jak dawalem silnikowi przekrecic pare cm lancucha to udawalo sie zejsc jeszcze jeden bieg w dol.
dla uscislenia pojec:
- jak sprzeglo sie slizga to znaczy ze na wrzuconym biegu i puszczonej dzwigni sprzegla, silnik jest jeszcze nie do konca polaczony z kolem i nie cala moc idzie na kolo?
- jak sprzeglo ciagnie to znaczy ze z wrzuconym biegiem i wcisnietej dzwigni sprzegla czesc mocy jest przekazywana na kolo i motocykl powolutku chcialby ruszyc
dobrze mowie czy jest na odwrot?
oba te problemy da sie wyeliminowac regulujac naciag linki sprzegla?
Czasem ale nie zawsze jak dawalem silnikowi przekrecic pare cm lancucha to udawalo sie zejsc jeszcze jeden bieg w dol.
dla uscislenia pojec:
- jak sprzeglo sie slizga to znaczy ze na wrzuconym biegu i puszczonej dzwigni sprzegla, silnik jest jeszcze nie do konca polaczony z kolem i nie cala moc idzie na kolo?
- jak sprzeglo ciagnie to znaczy ze z wrzuconym biegiem i wcisnietej dzwigni sprzegla czesc mocy jest przekazywana na kolo i motocykl powolutku chcialby ruszyc
dobrze mowie czy jest na odwrot?
oba te problemy da sie wyeliminowac regulujac naciag linki sprzegla?