ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem |
Autor |
Wiadomość |
Zyrafa
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C V-twin / 86r
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 61 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2012-05-13, 08:38
|
|
|
.... jest tak jak ma być .... |
_________________ "Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-26, 20:39 Ładowanie VT700C ciąg dalszy....
|
|
|
.... miało być pięknie a jest..... strasznie. Nowe aku YUASA zainstalowane. Napięcie sprawdzone - 13,6-13,8V więc OK. Ale problem jest - aku się rozładowuje podczas jazdy........ W stanie spoczynku pobór prądu zerowy. Sprawdzone wszystkie połączenia (nie zaśniedziałe) i wszystkie "masy" (OK). Gdzie szukać braku ładowania? Już wymiewniać regulator czy macie jakiś pomysł? HELP...... |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
tomekmegi
Motocykl: honda shadow 750C 1983r
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 65 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2012-05-26, 20:48
|
|
|
z którego roku masz motocykl? sprawdź alternator . jest na forum instrukcja jak 3 żółte przewody posprawdzać . te 13,6 V to nie jest rewelacja u mnie jest 14,4-14,5 V cały czas . Problem miałem z uzwojeniem alternatora , po 27 latach izolacja przewodów sie zniszczyła i trzeba było przewinąć .Oczywiście skorzystałem z usług pana Krzynówka z Suwałk 50 zł i jak nowy ,teraz podobno się nieco podniósł ale i tak polecam .Niektórzy w lublinie wołali 200-250 zł za przewinięcie . |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-26, 21:38
|
|
|
tomekmegi słusznie prawi, również niedawno robiłem u Krzynówka alternator. Cała impreza kosztowała mnie z przesyłką 150zł. Stawiam na alternator, ale musisz sprawdzić najpierw alternator, czy niema przebicia na obudowę (każde uzwojenie) i czy jest przejście między przewodami alternatora (zmierzysz to zwykłym miernikiem). Natomiast regulator napięcia możesz zmierzyć miernikiem z funkcją pomiaru diody. Jakby coś to pisz na PW |
_________________ Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg |
|
|
|
|
Mirek43
Driving is a life
Motocykl: VT 750 C2 2002, DL-1000 2006
Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-05-26, 22:17
|
|
|
13,6V to za mało, będziesz miał problem z aku. Zdecydowanie musi być pow. 14V, a 14,4V było by optymalne. |
_________________ CZEKAJĄC NA VT 1100 JEST VT 750 C2
SLOW RIDE -> LONG LIFE |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-27, 10:08
|
|
|
Mirek43 napisał/a: | 13,6V to za mało, będziesz miał problem z aku. Zdecydowanie musi być pow. 14V, a 14,4V było by optymalne. |
Hmmmm.... zyrafa, renegade i todek mówili że napięcie jest ok - w wątku o aku i ładowaniu....
Dodam że 13,6V jest na wolnych obrotach a 13,75-13,8V przy 3000 obr - włączone przednie światło, tylna lampa pozycja i pozycje w migaczach. Moto jest z 1986r.........
Pomierzę alternator - gdzie szukać wtyczki z tymi 3 uzwojeniami? |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-27, 10:23
|
|
|
piotrok napisał/a: | Mirek43 napisał/a: | 13,6V to za mało, będziesz miał problem z aku. Zdecydowanie musi być pow. 14V, a 14,4V było by optymalne. |
Hmmmm.... zyrafa, renegade i todek mówili że napięcie jest ok - w wątku o aku i ładowaniu....
Dodam że 13,6V jest na wolnych obrotach a 13,75-13,8V przy 3000 obr - włączone przednie światło, tylna lampa pozycja i pozycje w migaczach. Moto jest z 1986r.........
Pomierzę alternator - gdzie szukać wtyczki z tymi 3 uzwojeniami? |
Pod lewą pokrywą (tam gdzie aku jest) kostka z 3-ema żółtymi przewodami, wychodzącymi z lewej pokrywy dołu silnika. Musisz przy wyłączonym silniku i rozpiętej kostce sprawdzić miernikiem w jakim stanie jest alternator. |
_________________ Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-27, 11:16
|
|
|
Bondi napisał/a: |
Pod lewą pokrywą (tam gdzie aku jest) kostka z 3-ema żółtymi przewodami, wychodzącymi z lewej pokrywy dołu silnika. Musisz przy wyłączonym silniku i rozpiętej kostce sprawdzić miernikiem w jakim stanie jest alternator. |
Dziś skoczę do garażu z miernikiem i pomierzę...... a sprawdzić napięcie pomiędzy uzwojeniami przy włączonym silniku? Z tego co było na forum pisane ważne też jest - poza opornością uzwojeń i brakiem przejścia do masy - aby napięcia były takie same..... |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-27, 12:15
|
|
|
Wystarczy zmierzyć samo uzwojenie, jeśli niema przejścia z żadnego z trzech przewodów na masę , to jest git . Przy uruchomionym silniku na tych przewodach jest napięcie przemienne, i przy dużych obrotach dochodzi do 70V. Jeśli uzwojenia są dobre to wartość napięcia na każdym przewodzie będzie taka sama. |
_________________ Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:57
|
|
|
Uzwojenia sprawdzonew - zero przejścia na masę na kaźdym z 3 żółtych przewodów..... Co dalej?? |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-27, 20:08
|
|
|
piotrok napisał/a: | Uzwojenia sprawdzonew - zero przejścia na masę na kaźdym z 3 żółtych przewodów..... Co dalej?? |
Sprawdź czy jest przejście między poszczególnymi przewodami żółtymi,
następnie jeśli masz miernik z możliwością sprawdzania diody, możesz sprawdzić czy sprawny jest regulator. |
_________________ Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg |
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-27, 21:47
|
|
|
Przejście jest..... jak sprawdzić regulator? |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Bondi
Wojtek
Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 370 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
piotrok
free rider
Motocykl: Honda Shadow VT700C 1986
Wiek: 53 Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 571 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-05-27, 22:13
|
|
|
Bondi napisał/a: | A masz miernik z możliwością sprawdzania DIODY? |
taaa jest..... |
_________________ ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ |
|
|
|
|
Zyrafa
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C V-twin / 86r
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 61 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2012-05-28, 19:40
|
|
|
.... skoro napięcie masz ok i nie masz przebicia to problemem jest regulator napięcia .. a w zasadzie natężenia prądu ładowania... zdarza się do dość rzadko ale zdarza, ( regulacja napięcia w normie ale natężenia już nie ) regulator nie reguluje napięcia a natężenie prądu ładowania zmniejszając go w miarę wzrostu poziomu naładowania akumulatora... schemat jest taki że regulator utrzymuje napięcie pomiędzy 13,5 a 14,2 V a zmienia jedynie natężenie prądu ładowania akumulatora ... skoro nadal występuje rozładowanie aku to albo aku ma przebicie i jest uszkodzone ( nie utrzymuje prądu) albo tez wadliwy jest regulator napięcia ( który tak naprawdę jest regulatorem natężenia prądu ładowania) .... niestety fakt uszkodzenia regulatora w zakresie natężenia prądu jest nie do pomierzenia w warunkach amatorskiego warsztatu ... pomiar taki trzeba wykonać pod obciążeniem .... co przy motocyklu jest problematyczne ... można ten fakt spróbować pomierzyć warsztatowo jedynie za pomocą miernika cęgowego ...a i to jest dość problematyczne ... |
_________________ "Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA |
|
|
|
|
|