Odpowiedz do tematu
:
.... jest tak jak ma być ....
"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
: Ładowanie VT700C ciąg dalszy....
.... miało być pięknie a jest..... strasznie. Nowe aku YUASA zainstalowane. Napięcie sprawdzone - 13,6-13,8V więc OK. Ale problem jest - aku się rozładowuje podczas jazdy........ W stanie spoczynku pobór prądu zerowy. Sprawdzone wszystkie połączenia (nie zaśniedziałe) i wszystkie "masy" (OK). Gdzie szukać braku ładowania? Już wymiewniać regulator czy macie jakiś pomysł? HELP......
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
z którego roku masz motocykl? sprawdź alternator . jest na forum instrukcja jak 3 żółte przewody posprawdzać . te 13,6 V to nie jest rewelacja u mnie jest 14,4-14,5 V cały czas . Problem miałem z uzwojeniem alternatora , po 27 latach izolacja przewodów sie zniszczyła i trzeba było przewinąć .Oczywiście skorzystałem z usług pana Krzynówka z Suwałk 50 zł i jak nowy ,teraz podobno się nieco podniósł ale i tak polecam .Niektórzy w lublinie wołali 200-250 zł za przewinięcie .
:
tomekmegi słusznie prawi, również niedawno robiłem u Krzynówka alternator. Cała impreza kosztowała mnie z przesyłką 150zł. Stawiam na alternator, ale musisz sprawdzić najpierw alternator, czy niema przebicia na obudowę (każde uzwojenie) i czy jest przejście między przewodami alternatora (zmierzysz to zwykłym miernikiem). Natomiast regulator napięcia możesz zmierzyć miernikiem z funkcją pomiaru diody. Jakby coś to pisz na PW
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
13,6V to za mało, będziesz miał problem z aku. Zdecydowanie musi być pow. 14V, a 14,4V było by optymalne.
CZEKAJĄC NA VT 1100 JEST VT 750 C2
SLOW RIDE -> LONG LIFE
SLOW RIDE -> LONG LIFE
:
Hmmmm.... zyrafa, renegade i todek mówili że napięcie jest ok - w wątku o aku i ładowaniu....
Dodam że 13,6V jest na wolnych obrotach a 13,75-13,8V przy 3000 obr - włączone przednie światło, tylna lampa pozycja i pozycje w migaczach. Moto jest z 1986r.........
Pomierzę alternator - gdzie szukać wtyczki z tymi 3 uzwojeniami?
Mirek43 napisał/a: |
13,6V to za mało, będziesz miał problem z aku. Zdecydowanie musi być pow. 14V, a 14,4V było by optymalne. |
Hmmmm.... zyrafa, renegade i todek mówili że napięcie jest ok - w wątku o aku i ładowaniu....
Dodam że 13,6V jest na wolnych obrotach a 13,75-13,8V przy 3000 obr - włączone przednie światło, tylna lampa pozycja i pozycje w migaczach. Moto jest z 1986r.........
Pomierzę alternator - gdzie szukać wtyczki z tymi 3 uzwojeniami?
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Pod lewą pokrywą (tam gdzie aku jest) kostka z 3-ema żółtymi przewodami, wychodzącymi z lewej pokrywy dołu silnika. Musisz przy wyłączonym silniku i rozpiętej kostce sprawdzić miernikiem w jakim stanie jest alternator.
piotrok napisał/a: | ||
Hmmmm.... zyrafa, renegade i todek mówili że napięcie jest ok - w wątku o aku i ładowaniu.... Dodam że 13,6V jest na wolnych obrotach a 13,75-13,8V przy 3000 obr - włączone przednie światło, tylna lampa pozycja i pozycje w migaczach. Moto jest z 1986r......... Pomierzę alternator - gdzie szukać wtyczki z tymi 3 uzwojeniami? |
Pod lewą pokrywą (tam gdzie aku jest) kostka z 3-ema żółtymi przewodami, wychodzącymi z lewej pokrywy dołu silnika. Musisz przy wyłączonym silniku i rozpiętej kostce sprawdzić miernikiem w jakim stanie jest alternator.
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Dziś skoczę do garażu z miernikiem i pomierzę...... a sprawdzić napięcie pomiędzy uzwojeniami przy włączonym silniku? Z tego co było na forum pisane ważne też jest - poza opornością uzwojeń i brakiem przejścia do masy - aby napięcia były takie same.....
Bondi napisał/a: |
Pod lewą pokrywą (tam gdzie aku jest) kostka z 3-ema żółtymi przewodami, wychodzącymi z lewej pokrywy dołu silnika. Musisz przy wyłączonym silniku i rozpiętej kostce sprawdzić miernikiem w jakim stanie jest alternator. |
Dziś skoczę do garażu z miernikiem i pomierzę...... a sprawdzić napięcie pomiędzy uzwojeniami przy włączonym silniku? Z tego co było na forum pisane ważne też jest - poza opornością uzwojeń i brakiem przejścia do masy - aby napięcia były takie same.....
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Wystarczy zmierzyć samo uzwojenie, jeśli niema przejścia z żadnego z trzech przewodów na masę , to jest git . Przy uruchomionym silniku na tych przewodach jest napięcie przemienne, i przy dużych obrotach dochodzi do 70V. Jeśli uzwojenia są dobre to wartość napięcia na każdym przewodzie będzie taka sama.
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Uzwojenia sprawdzonew - zero przejścia na masę na kaźdym z 3 żółtych przewodów..... Co dalej??
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Sprawdź czy jest przejście między poszczególnymi przewodami żółtymi,
następnie jeśli masz miernik z możliwością sprawdzania diody, możesz sprawdzić czy sprawny jest regulator.
piotrok napisał/a: |
Uzwojenia sprawdzonew - zero przejścia na masę na kaźdym z 3 żółtych przewodów..... Co dalej?? |
Sprawdź czy jest przejście między poszczególnymi przewodami żółtymi,
następnie jeśli masz miernik z możliwością sprawdzania diody, możesz sprawdzić czy sprawny jest regulator.
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Przejście jest..... jak sprawdzić regulator?
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
A masz miernik z możliwością sprawdzania DIODY?
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
taaa jest.....
Bondi napisał/a: |
A masz miernik z możliwością sprawdzania DIODY? |
taaa jest.....
ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Odpowiedz do tematu
.... skoro napięcie masz ok i nie masz przebicia to problemem jest regulator napięcia .. a w zasadzie natężenia prądu ładowania... zdarza się do dość rzadko ale zdarza, ( regulacja napięcia w normie ale natężenia już nie ) regulator nie reguluje napięcia a natężenie prądu ładowania zmniejszając go w miarę wzrostu poziomu naładowania akumulatora... schemat jest taki że regulator utrzymuje napięcie pomiędzy 13,5 a 14,2 V a zmienia jedynie natężenie prądu ładowania akumulatora ... skoro nadal występuje rozładowanie aku to albo aku ma przebicie i jest uszkodzone ( nie utrzymuje prądu) albo tez wadliwy jest regulator napięcia ( który tak naprawdę jest regulatorem natężenia prądu ładowania) .... niestety fakt uszkodzenia regulatora w zakresie natężenia prądu jest nie do pomierzenia w warunkach amatorskiego warsztatu ... pomiar taki trzeba wykonać pod obciążeniem .... co przy motocyklu jest problematyczne ... można ten fakt spróbować pomierzyć warsztatowo jedynie za pomocą miernika cęgowego ...a i to jest dość problematyczne ...
"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA