Brak iskry z jednej cewki (750 z 83')
Odpowiedz do tematu

: Brak iskry z jednej cewki (750 z 83')
Witam
Dawno się nie odzywałem hanka przestała cały rok nie ruszona z powodu braku czasu i funduszy. Ale do problemu Motocykl chodzi tylko na jednej cewce z początku myślałem że cewka się zepsuła więc zakupiłem drugą używaną i dalej nic. Świece i przewody do świec działają sprawdzałem na drugiej cewce. Zauważyłem że ta zakupiona cewka strasznie się grzeje i nie daje iskry czy to możliwe że stara cewka też działała a problem leży gdzieś w przewodach zasilających cewkę? Dodam że po podłączeniu do cewki jednego kabla a potem drugiego pojawia się iskra na tym kablu. Z drugiej strony na tej działającej cewce nie ma takiego efektu na kablach. Przepraszam że może mało składnie opisałem problem ale cały dzień się przy nim męczyłem i już mi mózg paruje. Bardzo proszę o pomoc.

Gość uważaj na drodze.... drugiej szansy nie dostaniesz...
:
A zamień cewki, zmień tą działającą na tą niby zepsutą

Vel Thomas
:
Dzięki za odpowiedz. Jak zamieniłem miejscami to czasami jak by była iskra czasami nie musiałem się mocno przyglądać(czy ma znaczenie gdzie podłącze - a gdzie +?), ale cewka była ciepła od podłączenia tego wcześniej a czytałem że może wtedy nie dawać lub dawać słabą iskrę. Może trochę zgaduje ale czy może być tak że przez cewkę idzie stały prąd zamiast impulsy i przez to nie daje iskry i się zagrzała?

Gość uważaj na drodze.... drugiej szansy nie dostaniesz...
:
W serwisówce jest opis, jak sprawdzić impulsatory. Proponuję to zrobić.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Też tak kombinowałem w stronę impulsatora ale czy motocykl ma jeden czy dwa impulsatory? No bo jak wspomniałem jedna cewka działa bez zarzutu nawet udało mi się odpalić silnik tyle że działał na 2 a nie 4 świecach. Swoją drogą żeby się dostać do tego impulsatora to kupę roboty zdemątuj to zdemątuj tamto. No ale jak trzeba to trzeba jutro przychodzi znajomy obejrzeć jak nic nie wymyśli to wtedy zabiorę się za sprawdzenie impulsatora. Czy nie da się jakoś sprawdzić na przewodach czy impulsator działa żeby uniknąć tego całego demontażu?

Gość uważaj na drodze.... drugiej szansy nie dostaniesz...
:
Ramsello napisał/a:
ale czy motocykl ma jeden czy dwa impulsatory?

Dwa.
Cytat:
Swoją drogą żeby się dostać do tego impulsatora to kupę roboty zdemątuj to zdemątuj tamto.

Żeby sprawdzić impulsatory niczego nie trzeba demontować. Wystarczy rozpiąć kostkę z przewodami od nich.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek przejrzałem jeszcze raz książkę serwisową po tym co napisałeś i wydaje mi się (moge się mylić) że impulsator jest jeden i mieści się w samym silniku natomiast są dwa "spark units" i mam je pod tylną kanapą takie czarne kostki i wydaje mi się że to o nie Ci chodziło. Wyjąłem pierwszą (była poluzowana i lekko uchylona) i zajrzałem do środka okazuje się że płytka krzemowa jest lekko ułamana na rogu i ścieżka utraciła w tym jednym miejscu połączenie. Wydaje mi się że to jest przyczyna braku iskry na jednej cewce jak myślisz? Jak naprawić i czy się da takie połączenie nigdy nie bawiłem się płytkami krzemowymi. Poniżej zdjęcia omawianego elementu.



http://imageshack.us/phot.../icignitor2.jpg - widok od góry z obudową

http://imageshack.us/phot.../icignitor1.jpg - widok od dołu kluczem pokazuje brakujący róg płytki

Gość uważaj na drodze.... drugiej szansy nie dostaniesz...
:
Impulsatory są dwa, na 100 %. Te elementy o których piszesz, spark unit, też są dwa.
Takie rzeczy, przerwana ścieżka na płytce, jak najbardziej się naprawia. Czy Ty dasz radę to zrobić, tego nie wiem.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Ramsello napisał/a:
Jak naprawić i czy się da takie połączenie nigdy nie bawiłem się płytkami krzemowymi. Poniżej zdjęcia omawianego elementu.

zdrap lakier zabezpieczający ścieżki i po prostu dolutuj kawałek przewodu łącząc ze sobą przerwane części i to wszystko

Honda - The Power of Dreams
:
Naprawiłem ścieżkę zalakierowałem i szybko poleciałem do motocykla sprawdzić mówiąc sobie albo się już całkiem załamie albo zadziała.... i ZADZIAŁAŁO !! :)
WIELKIE dzięki chłopaki za pomoc dzisiaj sprawdziłem tylko iskrę jutro poskładam siedziska i zobaczymy. A mam pytanie z innej beczki bo ta cewka co ją kupiłem (nie wiem czy gościu przyjmie ją czy będzie gadał że niby jak ją wysyłał to była cała) okazuje się że ma ułamany ten bolec co kabel od świecy idzie. Czy da się tam coś doczepić czy cewka na straty?

Gość uważaj na drodze.... drugiej szansy nie dostaniesz...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group