Odpowiedz do tematu
:
Przy zlewaniu p³ynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z ty³u ¶rubkê i za pomoc± jakiej¶ rynienki, np. z przepo³owionej butelki, nale¿y go równie¿ zlaæ. Bez rynienki p³yn, który jest ¿r±cy, rozleje Ci siê po dolnej czê¶ci silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlaæ i wlaæ p³yn, ile i jaki p³yn wlaæ, jak odpowietrzyæ uk³ad s± w serwisówce, opisane dok³adnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU
Say no to slow.
:
Za pó¼no przeczyta³em , zd±¿y³em go zalaæ p³ynem, my¶la³em ¿e ¶ciek³o wszystko...
Czyli nie wystarczy³o to ¿e spu¶ci³em wê¿em id±cym od ch³odnicy do pompy i wê¿ykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ?
Zala³em dzi¶ ch³odnice p³ynem Prestone nala³em go do ch³odnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzaj±c uk³ad p³yn musia³em zbieraæ strzykawk± bo siê wylewa³o a nie go dolewaæ jak czyta³em w innych tematach, zrobi³em co¶ nie tak ?
Cytat: |
Przy zlewaniu p³ynu nie zapomnij o spuszczeniu go z tylnego cylindra - ma z ty³u ¶rubkê i za pomoc± jakiej¶ rynienki, np. z przepo³owionej butelki, nale¿y go równie¿ zlaæ. Bez rynienki p³yn, który jest ¿r±cy, rozleje Ci siê po dolnej czê¶ci silnika. Poza tym wszelkie potrzebne informacje jak zlaæ i wlaæ p³yn, ile i jaki p³yn wlaæ, jak odpowietrzyæ uk³ad s± w serwisówce, opisane dok³adnie krok po kroku z rysunkami - do zassania TU |
Za pó¼no przeczyta³em , zd±¿y³em go zalaæ p³ynem, my¶la³em ¿e ¶ciek³o wszystko...
Czyli nie wystarczy³o to ¿e spu¶ci³em wê¿em id±cym od ch³odnicy do pompy i wê¿ykiem który wchodzi do zbiorniczka rezerwowego ?
Zala³em dzi¶ ch³odnice p³ynem Prestone nala³em go do ch³odnicy pod prawie pod sam korek, i do zbiorniczka rezerwowego do kreski up (max), odpowietrzaj±c uk³ad p³yn musia³em zbieraæ strzykawk± bo siê wylewa³o a nie go dolewaæ jak czyta³em w innych tematach, zrobi³em co¶ nie tak ?
:
Wszystko OK, p³yn jak siê nagrzewa to zwiêksza swoj± objêto¶æ
:
Mam pytanie odno¶nie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczaæ w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest mo¿liwo¶æ odkrêcenia dolnej ¶ruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i p³yn powêdruje przez ca³y uk³ad i wyleci przez odkrêcon± ¶rubkê?
Dodatkowo mam pytanie o p³yn ch³odniczy, który z podanych bêdzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
Dodatkowo mam pytanie o p³yn ch³odniczy, który z podanych bêdzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana:
:
Jak odkrêcisz ¶rubkê przy pompie, w uk³adzie ch³odzenia nie bêdzie ci¶nienia oraz p³ynu, który przez tê ¶rubkê zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Je¶li chcesz zlaæ ca³y p³yn, nie masz innej opcji - ¶rubkê z ty³u tylnego gara musisz odkrêciæ. A co do p³ynu to nie wiem który Ci doradziæ. Ja osobi¶cie kupi³em gotowy (bez potrzeby rozrabiania) p³yn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrz±dem) - nie mia³em z nim ¿adnych problemów wiêc mogê poleciæ. Wydaje mi siê, ¿e dobre bêdzie wszystko w miarê dobrej firmy byle na bazie glikolu i do ch³odnic aluminiowych.
jack8823 napisa³/a: |
Mam pytanie odno¶nie uwagi Roadrunnera. Czy koniecznie trzeba spuszczaæ w ten sposób z drugiego cylindra? Czy jest mo¿liwo¶æ odkrêcenia dolnej ¶ruby przy pompie, odpalenia na kilka chwil motocykla i p³yn powêdruje przez ca³y uk³ad i wyleci przez odkrêcon± ¶rubkê?
Dodatkowo mam pytanie o p³yn ch³odniczy, który z podanych bêdzie najlepszy petrygo niebieskie, borygo czerwone lub zielone ewentualnie koncentrat STP + woda destylowana: Obrazek |
Jak odkrêcisz ¶rubkê przy pompie, w uk³adzie ch³odzenia nie bêdzie ci¶nienia oraz p³ynu, który przez tê ¶rubkê zleci, dlatego odpalanie motocykla nic nie da. Je¶li chcesz zlaæ ca³y p³yn, nie masz innej opcji - ¶rubkê z ty³u tylnego gara musisz odkrêciæ. A co do p³ynu to nie wiem który Ci doradziæ. Ja osobi¶cie kupi³em gotowy (bez potrzeby rozrabiania) p³yn Shell, którego temperatura zamarzania to -39*C (potwierdzone przyrz±dem) - nie mia³em z nim ¿adnych problemów wiêc mogê poleciæ. Wydaje mi siê, ¿e dobre bêdzie wszystko w miarê dobrej firmy byle na bazie glikolu i do ch³odnic aluminiowych.
Say no to slow.
:
No to ja jeszcze do³o¿ê swoje grosze, wsystkie moto jakie serwisuje zalewam p³ynem RAVENOL (koncentrat, który zalecaj± rozkopac). Powiem Wam ,¿e jest bajerancji bo... ma kolor, odcien jakby by³ fluorescencyjny (masakra te s³owo ) i je¶li pojawia siê jaki¶ wyciek to od razu go zauwa¿ysz. Ot tyle chcia³em do³o¿yc, ¿e u¿ywam tego p³ynu...
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
:
Za bardzo sobie tego nie wyobra¿am.
Z krainy zw±tpienia, pozdrawiam Ciê Go¶æ nie¶mia³o.
-gumis- napisa³/a: |
RAVENOL (koncentrat, który zalecaj± rozkopac). |
Za bardzo sobie tego nie wyobra¿am.
Z krainy zw±tpienia, pozdrawiam Ciê Go¶æ nie¶mia³o.
:
przecie¿ sam powiedzia³ - (masakra te s³owo )
R0bi napisa³/a: | ||
Za bardzo sobie tego nie wyobra¿am. |
przecie¿ sam powiedzia³ - (masakra te s³owo )
:
Robi... Lejesz p³yn na glebê obok moto, zak³adasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...
Ot ca³a procedura
R0bi napisa³/a: | ||
Za bardzo sobie tego nie wyobra¿am. |
Robi... Lejesz p³yn na glebê obok moto, zak³adasz kalosze i rozkopujesz po motocyklu...
Ot ca³a procedura
Nawrót choroby! :)
:
Chyba rozcieñczyæ ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieñczania
:
czeka³em i czeka³em a¿ w koñcu Mateusz rozwik³a³ tajemnicz± sprawê ze s³owem ''rozkopac''
GRATULACJE !!!!!
Mateusz napisa³/a: |
Chyba rozcieñczyæ ... ale kurde daleko rozkopaniu do rozcieñczania |
czeka³em i czeka³em a¿ w koñcu Mateusz rozwik³a³ tajemnicz± sprawê ze s³owem ''rozkopac''
GRATULACJE !!!!!
szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci...
:
[quote="Roadrunner"]Je¶li chcesz zlaæ ca³y p³yn, nie masz innej opcji - ¶rubkê z ty³u tylnego gara musisz odkrêciæ. [/quote
S± tam dwie ¶rubki, ale chyba dobrze my¶lê, ¿e chodzi o tê ni¿ej po³o¿on±? Ma pewnie ona jak±¶ podk³adkê uszczelniaj±c± w któr± trzeba siê wcze¶niej zaopatrzeæ?
S± tam dwie ¶rubki, ale chyba dobrze my¶lê, ¿e chodzi o tê ni¿ej po³o¿on±? Ma pewnie ona jak±¶ podk³adkê uszczelniaj±c± w któr± trzeba siê wcze¶niej zaopatrzeæ?
:
Ta ¶ruba jest poni¿ej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podk³adka i najlepiej wymieniæ ¿eby pó¼niej nie ciek³o
darus napisa³/a: |
S± tam dwie ¶rubki, ale chyba dobrze my¶lê, ¿e chodzi o tê ni¿ej po³o¿on±? Ma pewnie ona jak±¶ podk³adkê uszczelniaj±c± w któr± trzeba siê wcze¶niej zaopatrzeæ? |
Ta ¶ruba jest poni¿ej mocowania cylindra do ramy. Tak jak piszesz jest podk³adka i najlepiej wymieniæ ¿eby pó¼niej nie ciek³o
:
Tak naprawde, to nie wiem który cylinder jest mocowany do ramy . Wymianê p³ynu ograniczy³em do spuszczenia go z ch³odnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Uzupe³ni³em ¶wie¿ym p³ynem, odpowietrzy³em i sprawdzi³em na drodze. My¶lê, ¿e setka starego w t± czy w tamt± +,- nie ma znaczenia.
:
Odpowiedz do tematu
Ja u siebie p³uka³em ca³y uk³ad ch³odzenia bo jego zawarto¶æ wygl±da³a jak zaczerpniêta pomp± zêzow± z dna jakiego¶ bajora