płyn hamulcowy w VTX 1300C
Odpowiedz do tematu

:
Wiesz co?
Ja z kolei nie rozumiem dlaczego dyskredytujesz wypowiedzi innych forumowiczów.
Chyba nie bez przyczyny jest wybór tak wielu produktów.
Może Baal dojdzie do wniosku, że najwłaściwszym dla "Niego" będzie Dot 5 i takim zaleje.
Czy coś się stanie? - (pytanie retoryczne - nie oczekuję odpowiedzi).



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
... oczywiście forum jest do tego by wymeiniać poglądy z którymi nie do końca musimy się zgadzać, ale po to tu pytamy oczekując odpowiedzi.
Ja tylko się zastanawiam po co w takiej sytuacji pisać Nowe "Dziady" skoro na zbiorniczku do płynu hamulcowego napisane jest "jak byk" by stosować DOT 4
Pewnie jak by istniał DOT 6 to też nic by się nie stało.

:
Dziki HTL napisał/a:
... oczywiście forum jest do tego by wymeiniać poglądy z którymi nie do końca musimy się zgadzać, ale po to tu pytamy oczekując odpowiedzi.
Ja tylko się zastanawiam po co w takiej sytuacji pisać Nowe "Dziady" skoro na zbiorniczku do płynu hamulcowego napisane jest "jak byk" by stosować DOT 4
Pewnie jak by istniał DOT 6 to też nic by się nie stało.


Tylko dlatego że wtedy nowszej generacji płynu nie było i co ważniejsze był popularny wtedy R3 z którym DOTy nie są mieszalne.

:
adam3911, oczywiście się z Tobą zgadzam :mrgreen:
Jednak uważam że zastosowanie DOTu wskazanego przez producenta w zupełności wystarcza.
i tak każdy kto dba o swoje moto będzie go wymieniał przy wymianie klocków, więc ciągle będzie świeży i nie straci swoich wartości a w zupełności wystarcza do tego do czego jest przeznaczony. Wątpię by normalny user motocykla dostrzegał róznicę podczas hamowania w płynie hamulcowym który zastosował.
Ja jestem zwolennikiem sotosowania tego co zaleca producent.

:
Dziki HTL napisał/a:
adam3911, oczywiście się z Tobą zgadzam :mrgreen:
Jednak uważam że zastosowanie DOTu wskazanego przez producenta w zupełności wystarcza.
i tak każdy kto dba o swoje moto będzie go wymieniał przy wymianie klocków, więc ciągle będzie świeży i nie straci swoich wartości a w zupełności wystarcza do tego do czego jest przeznaczony. Wątpię by normalny user motocykla dostrzegał róznicę podczas hamowania w płynie hamulcowym który zastosował.
Ja jestem zwolennikiem sotosowania tego co zaleca producent.

W takim razie sprawdź jakie opony lub olej zaleca producent do Twojego motocykla - a na jakich jeździsz.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
R0bi napisał/a:
W takim razie sprawdź jakie opony lub olej zaleca producent do Twojego motocykla - a na jakich jeździsz.

sprawdziłem :mrgreen:
rozmiarówka opon według Manuala (producenta manual nie zaleca) :lol:
olej parametrycznie - według manuala (producenta manual nie zaleca) :lol:

generalnie staram się unikać przerostu formy nad treścią

:
Robi: zaleję DOT4 firmy K2
Dziki: oczywiście na zbiorniczku i w manualu jest napisane DOT4, ale biorąc pod uwagę moje słabe obeznanie - gdy sobie googlałem problem płynu zorientowałem się że oprócz klasy jest również różnica temperatury wżenia w klasach. A pytając po czysto krasnoludzku nie byłem pewien czy przypadkiem firmy np nie zawyżają klasy, a temperaturę wżenia muszą podać właściwą. Powiem jeszcze tak szukając na alledrogo rozpiętość cenowa za 0,5 litra (Todek nie piszę tu o wódce - proszę nie kasuj mi posta) rozstrzelona jest pomiędzy 8,10 a nawet 79,90 plus przesyłka i zielony człowiek widząc to myśli sobie: "qrde a może ten płyn za 8 zeta to szajs - może lepiej kupić za 80 zeta" - dlatego pytam

Powiem tak że moje "dziwne, dla niektórych pytania" wynikają z mojej tyci tyci wiedzy w tym temacie, póki co...

Todek: chcesz to się śmiej z
Todek napisał/a:
że mam ochotę śmiać się z co niektórych postów, no cóż po prostu tak jest.

OK - są ludzie którzy dopiero zaczynają przygodę z moto
i do tego celu wykorzystują tego typu fora aby liznąć trochę wiedzy w tym temacie.
Jednym się to podoba - akceptują to - Tobie nie - no co zrobić tak już jest.
Jednego możesz być pewien - daj mi jeszcze ten rok i nie będę zadawał już, Twoim zdaniem, śmiesznych pytań. Będziemy mogli pogadać na równi jeśli chodzi o wiedzę moto.
Tak na marginesie to liczę na pomoc od innych nie od Ciebie - ty tylko nie szkodź mi wycinając posty.

Acha ja z premedytacją nigdy nie ustawiam czasowości postu - może kiedyś komuś się przyda wiedza w temacie który ja szukałem i ją wykorzysta.

:
Baal, spoko looz, bez napinki ;-)
Każdy napisał po prostu swoje zdanie.
Zalewaj Panie tym co wybrałeś i ciesz się z jazdy :)
Lewa w górę :)

:
Są normy które producenci muszą spełnić żeby wprowadzić produkt na rynek. Wszystko pozostałe to jest marketing na który można złapać ludzi którzy nie mogą uwierzyć że płyn DOT 4 jest wystarczająco dobry za 8 PLN. Na opakowaniu się napisze że wytrzyma do 300 st C i walnie cenę 150 PLN. I ciemny lud to kupi .... tylko po jakiego... ??

I tak nie sprawdzisz czy płyn X ma takie parametry a Y lepsze niż X. Ważne żeby minimalne normy były zachowane.
Tak jak napisał Dziki HTL producent zalecił taki płyn nie dlatego że innego wtedy nie było tylko dlatego że uznał i pewnie zbadał że taki produkt wystarczy do poprawnego funkcjonowania urządzenia które wyprodukował. Więc po co przepłacać?

Wcale się nie dziwię że TODEK się śmieje bo mam takie same odczucia, jakby od ilości pisania w tym samym temacie w kółko miało być lepiej ;)
Jest service manual, lej to co w manualu albo jedź do serwisu i nie kombinuj... nie ulepszaj inżynierów, nie stosuj magicznych ulepszaczy i innych wynalazków.... i będzie jeździł i jeździł :lol:


ps. wczoraj na tej wystawie stała nowiutka VT750 C2 na zbiorniczku płynu hamulcowego był napis DOT4, myślicie że Honda nie wie do tej pory o istnieniu płynu DOT5 ???

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
Takie tam, na temat płynów hamulcowych:

Cytat:
Słowo o płynach. W Polsce w handlu dostępne są cztery zasadnicze typy płynów hydraulicznych:

Najstarsze z nich to płyny o specyfikacji DOT 3. Powszechnie stosowane we wszystkich typach układów hamulcowych i sprzęgłowych pojazdów produkowanych w latach 80-tych i 90-tych.

Ulepszeni następcy płynów DOT 3 - czyli płyny DOT 4. Płyny DOT 4 stosowane są powszechnie we wszystkich nowoczesnych układach hamulcowych i sprzęgłowych.

Płyny silikonowe DOT 5. Specyficzny typ płynu hamulcowego stosowny np. w maszynach Harley-Davidson. Płyn silikonowy jest odporniejszy od płynów DOT 3 / DOT 4 / DOT 5.1 na absorbowanie wilgoci z powietrza.

Płyny DOT 5.1. Są to płyny, które mają wyższy, niż w płynach klasy DOT 4 i DOT 3 punkt wrzenia, co pozwala na dłuższe użytkowanie tego produktu. DOT 5.1 to także niższa lepkość, która poprawia pracę zaworów w układach wyposażonych w ABS. Ten typ płynu powszechnie stosowany jest w sporcie.

Uwaga: płyny DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 są ze sobą mieszalne, ale zalecamy stosowanie płynów zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, które rozpoznacie po napisach na pokrywkach zbiorników płynu typu „DOT 3 only", lub „DOT 4 only".

Płyn DOT 5 jest niemieszalny z innymi płynami, a jego zastosowanie w układzie do tego nie przystosowanym może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek w tymże układzie.


I może jeszcze trochę:

http://faq.africatwin.com...82yny_Hamulcowe

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Siwy_Dym napisał/a:
Wszystko pozostałe to jest marketing na który można złapać ludzi którzy nie mogą uwierzyć że płyn DOT 4 jest wystarczająco dobry za 8 PLN. Na opakowaniu się napisze że wytrzyma do 300 st C i walnie cenę 150 PLN. I ciemny lud to kupi .... tylko po jakiego... ??
I tak nie sprawdzisz czy płyn X ma takie parametry a Y lepsze niż X.

Brednie.
Siwy_Dym napisał/a:
Ważne żeby minimalne normy były zachowane.

Racja i nikt tego nie podważał.
A co do reszty - po co jątrzyć.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group