Moduł
Odpowiedz do tematu

Szemrany
[Usunięty]
: Moduł
Witam.Niestety padł mi moduł zapłonowy,w związku z tym pytanie,może ktoś ma jeden do sprzedania.U mnie są dwa moduły z pięcioma przewodami wychodzącymi z każdego modułu.Pozdrawiam.

piotrmiazga
[Usunięty]
:
Witam

Jeżeli układ scalony nie poleciał to jestem w stanie go naprawić.



Piotrek

Szemrany
[Usunięty]
:
piotrmiazga napisał/a:
Witam

Jeżeli układ scalony nie poleciał to jestem w stanie go naprawić.



Piotrek




A jak to sprawdzić? (Widzę,że kolega z Jarosławia,kiedyś tam mieszkałem,czasem bywam w Łowcach i Radymnie)

piotrmiazga
[Usunięty]
: modół
Witam



Najlepiej na stole, zasilamy modół, generator wpinamy na wejście, uruchamiamy oscyloskop i jazda po nogach scalaka. Mając sprawny drugi modół bez problemu można to sprawdzić. Dwa sezony wstecz ja miałem ze swoim modułem sporą jazdę, tęż przestał mi palić na jeden cylinder. W mojej VT500 z 87 r. jest sterownik czy jak kto woli modół podwójny wiele elementów jest wspólnych dla obydwu cylindrów i nieżle się tam namęczyłem żeby go naprawić ale z pomocą się udało i do tej pory śmiga.



Piotrek

Ostatnio zmieniony przez piotrmiazga 2008-05-26, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie jest tak że te 2 moduły to jest to samo co jeden?

tzn.. Jak ktoś ma jedn moduł (jedną obudowę) to w środku są oczywiście dwa moduły na jednej płytce drukowanej i z połączonymi przedowami masy? Stąd mniejsza ilość wychodzacych z modułu przewodów ?

Jadę jadę na motorze...
piotrmiazga
[Usunięty]
: Modół VT500
Witam



Cezar napisał/a:
Nie jest tak że te 2 moduły to jest to samo co jeden?

tzn.. Jak ktoś ma jedn moduł (jedną obudowę) to w środku są oczywiście dwa moduły na jednej płytce drukowanej i z połączonymi przedowami masy? Stąd mniejsza ilość wychodzacych z modułu przewodów ?




Częściowo zgadzam się z kolegą Cezar. Starsze modele VT500 miały dwa niezależne moduły w dwóch obudowach z których wychodziło po 5 przewodów do sześciopinowych wtyczek (przypadek kolegi Szemrany), nowszy model VT500 (mój przypadek 97 rok) ma moduł podwójny w jednej większej obudowie (jeden obwód drukowany) z którego wychodzi 8 kabelków do dwóch wtyczek (biała sześciopinowa i czarna czteropinowa). Dodam jeszcze że w tym module podwójnym oprucz wspólnych mas jest jeszcze wspólne zasilanie 12V.



Pozdrawiam Piotrek

: Re: Modół VT500
piotrmiazga napisał/a:
Witam



Cezar napisał/a:
Nie jest tak że te 2 moduły to jest to samo co jeden?

tzn.. Jak ktoś ma jedn moduł (jedną obudowę) to w środku są oczywiście dwa moduły na jednej płytce drukowanej i z połączonymi przedowami masy? Stąd mniejsza ilość wychodzacych z modułu przewodów ?




Częściowo zgadzam się z kolegą Cezar. Starsze modele VT500 miały dwa niezależne moduły w dwóch obudowach z których wychodziło po 5 przewodów do sześciopinowych wtyczek (przypadek kolegi Szemrany), nowszy model VT500 (mój przypadek 97 rok) ma moduł podwójny w jednej większej obudowie (jeden obwód drukowany) z którego wychodzi 8 kabelków do dwóch wtyczek (biała sześciopinowa i czarna czteropinowa). Dodam jeszcze że w tym module podwójnym oprucz wspólnych mas jest jeszcze wspólne zasilanie 12V.



Pozdrawiam Piotrek






Dokładnie tak jak mówisz.. i w związku z tym po małych przeróbkach można próbować podstawiać starsze moduły do nowszych modeli i na odwrót.

Jadę jadę na motorze...
Szemrany
[Usunięty]
:
Oddałem moduł do naprawy do elektryka motocyklowego(Modlińska 217) i niestety padł na amen.Elektryk powiedział,że był zalany wodą i wszystko jest popalone(dekielek obudowy nie był uszczelniony,jak wyjmowałem moduł to odpadł).No i szukam modułu.

Jeden jest na świstaku ale ma uciętą wtyczkę i gościu pisze,że był w motorze,który do końca był sprawny(ale się spalił) i moduł powinien być dobry.Niby zwróci kasę jak się okaże,że jest niesprawny.Cena to 169 zł.Co o tym sądzicie?

piotrmiazga
[Usunięty]
: modół
Witam



Widziałem ten moduł, nawet kiedyś chciałem go kupić tylko sprzedający był nie ugięty i nie chciał nic opuścić z 200 zł. Nie poddawaj się tak szybko i dla pewności daj moduł jeszcze innej osobie do sprawdzenia. Oprócz scalaka można wymienić wszystkie elementy wraz z obwodem drukowanym. Wadą VT500 jest miejsce zamontowania modułów które są narażone na zalanie wodą i zachlapanie błotem przez mały odpowietrzający otwór. W moim module są wymienione wszystkie elementy pasywne i polutowane druty w miejsce ścieżek. I tu przestroga dla innych użytkowników VT500 aby otworzyli obudowę modułu i sprawdzili stan druku, jest on wprawdzie zalany lakierem i niektóre większe elementy klejem ale w moim przypadku lakier odstał od druku i błotko które wylałem z modułu wyżarło ścieżki.



Pozdrawiam Piotrek

:
Zaraz jak tylko kupowałem motocykl to wyciągnąłem z niej moduł. Laminat jest w świetnej kondycji, brak zimnych lutów.. uszczelniłem dodatkowo gdzie trzeba i do tej pory nic się z nim nie działo.

Ten moduł na świstaku też widziałem.. nie wiem czy warto....

Na allegro stoi od dawna taka niebieska VT500 na części - zapytaj ile on chce za moduł.. BYłą też rozebrana VT500E - tu też zapytaj. OStatnio było ich jeszcze kilka...

Ten od VT5000E krzyknął mi za gaźniki 700zł :)

Jadę jadę na motorze...
Szemrany
[Usunięty]
:
Dzięki Piotrek za pomoc :thx: :thx: :thx:

Posłuchałem się Ciebie,odebrałem moduł od elektryka,wyczyściłem z rdzy,poprawiłem wszystkie luty i zaczął działać.A elektrykowi nawet nie chciało się sprawdzić,uznał że nie nadaje się do naprawy.Wreszcie motor normalnie chodzi(ciekawe jak długo?) :-)8

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group