nie jestem orłem .
ale sam jestem ciekaw wg mnie gazniki bo co ma prąd albo pali albo nie.
Odpowiedz do tematu
:
Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien.
:
Ostatnio zmieniony przez nagalfar 2011-08-21, 23:58, w całości zmieniany 1 raz
miałem dokladnie ten sam problem po ponad roku walki w końcu rozwikłałem sprawę.
Zobacz moje posty a dokładnie ten "Moja golgota ;) z cieniem".
ps. Jakie masz świece? tzn. marka i ciepłota?
[ Dodano: 2011-08-21, 23:06 ]
"prąd do pali albo nie pali" ma bardzo wiele, a dokładnie jakość iskry a szczególnie własnie przy odpalaniu kiedy alternator nie jest w stanie dać jeszcze odpowiedniego napięcia i akumulator wyrównuje więc na modul zapłonowy nie trafia około 14V jak podczas jazdy tylko 12V dodatkowo obniżane do około 10V przez rozrusznik.
Zobacz moje posty a dokładnie ten "Moja golgota ;) z cieniem".
ps. Jakie masz świece? tzn. marka i ciepłota?
[ Dodano: 2011-08-21, 23:06 ]
"prąd do pali albo nie pali" ma bardzo wiele, a dokładnie jakość iskry a szczególnie własnie przy odpalaniu kiedy alternator nie jest w stanie dać jeszcze odpowiedniego napięcia i akumulator wyrównuje więc na modul zapłonowy nie trafia około 14V jak podczas jazdy tylko 12V dodatkowo obniżane do około 10V przez rozrusznik.
Ostatnio zmieniony przez nagalfar 2011-08-21, 23:58, w całości zmieniany 1 raz
:
Świece mam NGK: DPR8EA-9
:
najpierw sprawdź napięcia tak jak opisałem, na module i klemach aku. NGK to podobno najczęściej podrabiana świeca. to już moje drugie moto w którym pozbyłem się przynajmniej częsci problemów zmieniając świece na np. denso. zdarzyło mi się ze ngk w ogóle nie dawała iskry albo przy nagrzaniu dawała przebicie. Wydatek niewielki bo około 12zł za sztukę a warto rozważyć zmianę.
:
nagalfar czy mam rozumieć że swój problem rozwiązałeś wymieniając świece?
:
nie do końca :) mój problem rozwiązałem obchodząc stacyjkę na której był spadek napięcia zamiast zasilania modułu podpoiłem tam przekaźnik który zasila moduł bezpośrednio z aku.
Jako że opisane przez ciebie objawy mogą być powodowane przez wiele czynników jak kranik podciśnieniowy z lewym powietrzem czy impulsatory lub cewka zapłonowa, to proponował bym dogłębne testy. Weź woltomierz i zobacz co się dzieje jak moto jest rozgrzane jakie masz napiecie na klemach aku a jakie np na bezpieczniku w puszce przy kierownicy. sprawdź kranik może ma uszkodzona membranę i łapie lewe powietrze jak obroty są wyższe to daje radę ale na niskich dławi przepływ. Obejrzyj cewki czy nie są pęknięte. Zmierz rezystancję modułu zapłonowego prawidłowe wartości sa podane w ogólnodostępnym manualu.
Jako że opisane przez ciebie objawy mogą być powodowane przez wiele czynników jak kranik podciśnieniowy z lewym powietrzem czy impulsatory lub cewka zapłonowa, to proponował bym dogłębne testy. Weź woltomierz i zobacz co się dzieje jak moto jest rozgrzane jakie masz napiecie na klemach aku a jakie np na bezpieczniku w puszce przy kierownicy. sprawdź kranik może ma uszkodzona membranę i łapie lewe powietrze jak obroty są wyższe to daje radę ale na niskich dławi przepływ. Obejrzyj cewki czy nie są pęknięte. Zmierz rezystancję modułu zapłonowego prawidłowe wartości sa podane w ogólnodostępnym manualu.
:
Dzięki za rady. Na mechanice osobiście się nie znam, ale te wskazówki zasugeruję mechanikowi.
:
Nagalfar dobrze prawi. Dopilnuj tylko, żeby mechanik nie "olał" Twoich sugestii jeśli sam nie będziesz tego sprawdzał.
Powodzenia
Powodzenia
Jadę jadę na motorze...
:
Prawi dobrze ,lecz tu problem jest na ciepłym,czyli wg. mnie za bogaty skład mieszanki wolnych obrotów
Cezar napisał/a: |
Nagalfar dobrze prawi. Dopilnuj tylko, żeby mechanik nie "olał" Twoich sugestii jeśli sam nie będziesz tego sprawdzał.
Powodzenia |
Prawi dobrze ,lecz tu problem jest na ciepłym,czyli wg. mnie za bogaty skład mieszanki wolnych obrotów
:
Oczywiście to jest również prawdopodobne natomiast dziwne że rozregulowało by się tak nagle, zakładam że mechanik który oglądał sprawdził od razu to co na wierzchu - choć może nie potrzebnie tak zakładam ;). w vt500 nie ma oddzielnego składu mieszanki dla wolnych obrotów a co więcej nawet całkowite wykręcenie śrub regulacyjnych nie sprawia aż takich problemów z odpaleniem a jedynie objawia się strzelaniem od czasu do czasu wzmożoną konsumpcją i niezłym odejściem jak się maszyna wkręci na obroty :).
Swoją drogą ciekaw jestem czy objawy się nie nasilają gdy załącza się wiatrak?
[ Dodano: 2011-08-22, 20:09 ]
nie wiem jakie są wasze doświadczenia ale wydaje mi się że gaźnik zawsze jest takim wdzięcznym obiektem do zwalania winy przez mechaników jak już nie wiedzą co jst :) a to że zużyty i łapie lewe powietrze że membrany stare i sztywne że zaworki komór pływakowych nie trzymają...
Swoją drogą ciekaw jestem czy objawy się nie nasilają gdy załącza się wiatrak?
[ Dodano: 2011-08-22, 20:09 ]
nie wiem jakie są wasze doświadczenia ale wydaje mi się że gaźnik zawsze jest takim wdzięcznym obiektem do zwalania winy przez mechaników jak już nie wiedzą co jst :) a to że zużyty i łapie lewe powietrze że membrany stare i sztywne że zaworki komór pływakowych nie trzymają...
:
Jak już wcześniej pisałem mechanik podkręcił w gaźniku na bogatszą mieszankę ponieważ podczas ruszania mi czasami moto gasło. Z tego wynika że chyba to pomogło bo od tego czasu
jeszcze nie miałem sytuacji aby mi zgasł motocykl podczas ruszania np. spod świateł na skrzyżowaniu. Ale z uruchomieniem ponownym gorącego motocykla to już był problem zanim mechanik mi ustawiał bogatszą mieszankę w gażniku. Sugerował mi że to prawdopodobnie może być przyczyna większych oporów na przewodach (gdzieś zaśniedziałe, przyrdzewiałe itp.), trzeba by poszukać. Świece wymieniłem dzisiaj na Denso i bez zmian jak gorący to ma też problem z ponownym odpaleniem.
jeszcze nie miałem sytuacji aby mi zgasł motocykl podczas ruszania np. spod świateł na skrzyżowaniu. Ale z uruchomieniem ponownym gorącego motocykla to już był problem zanim mechanik mi ustawiał bogatszą mieszankę w gażniku. Sugerował mi że to prawdopodobnie może być przyczyna większych oporów na przewodach (gdzieś zaśniedziałe, przyrdzewiałe itp.), trzeba by poszukać. Świece wymieniłem dzisiaj na Denso i bez zmian jak gorący to ma też problem z ponownym odpaleniem.
:
U mnie mogę regulować śrubami wol.w zakresie od wykręconych 2 obrotów do 2,5, dalej jest kicha[jeśli chodzi o odpalenie ciepłego silnika]O ile pamiętam ,stosunek paliwa do powietrza musi oscylować w okolicach 1do15.przy innych wartościach pojawiają się problemy.Jeśli koledze odpala na zimnym,to wygląda mi na to że świece mają,iskrę o odpowiedniej temperaturze.Gdyby miał wrastać opór na przewodach to ,prawdopodobnie miało by to wpływ na pracę silnika w ogóle ,a nie tylko przy zapalaniu gorącego silnika, tak myślę.Swoją drogą ciekaw jestem , czy kolega w chłodniejsze dni odpala na ssaniu czy też nie.
:
nie do konca tak jest, ciepły silnik zalewa się łatwiej , spróbuje włączyc ssanie na ciepłym silniku. Oczywiscie może byc kilka nakładających się problemów. spróbuj podpiąc zasilanie bezposrednio do modułu i zobacz jak będzie. To jest operacja na 5 min. Jezeli będziesz chcial to ci zdalnie pomogę:)
:
Może bym podpiął zasilanie bezpośrednio do modułu jak bym wiedział jak to się robi?
Skąd te zasilanie (czy chodzi o akumulator?).
A gdzie ten moduł?
Skąd te zasilanie (czy chodzi o akumulator?).
A gdzie ten moduł?
:
Odpowiedz do tematu
moduł to czarne pudełeczko za akumulatorem, ale nie musisz go ruszać najważniejsze to dobrać się do przewodów a dokładnie do kostek połączeniowych pod siodłem, zrób zdjęcie tej części i zobaczymy jaki rodzaj masz modułów bo były dwa, ale pod względem elektrycznym nie ma to większego znaczenia trochę inne wyprowadzenia są.
[ Dodano: 2011-08-24, 08:01 ]
zaopatrz się w miernik elektryczny :) na pewno się przyda nie raz
[ Dodano: 2011-08-24, 08:01 ]
zaopatrz się w miernik elektryczny :) na pewno się przyda nie raz