Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę podrasować sobie koło tylne w Hondzie Shadow VT 750 C2 Spirit 2010 tak dla poprawienia efektu wizualnego Cienia (bober, bulevard) szersza opona na niższym profilu aby dodać trochę grubego tyłu.
Oryginalnie: z tyłu felgi 15" i opony 160/80-15M/C (74S)
Czy istnieje możliwość zamiany prze konfigurowania koła
- większa felga np. 19"
- opona o niższym profilu
w taki sposób aby zachować ten sam obwód koła, nie zmieniając właściwości tocznych Cienia. (przy większym obwodzie całkowitym koła Cień będzie toczył się szybciej a niekoniecznie mi na tym zależy)
No i pewnie zmiana ohydnego oryginalnego błotnika tylnego,
Myślałem o dorobieniu, przerobieniu i założeniu błotnika np. od innego modelu Hondy np. od VT 750 C2 RC44 (http://www.moto-bikers.pl/czesci,opis,125.html)
Czy ktoś z was ma jakiekolwiek doświadczenie w tych sprawach aby doradzić mi jaki maksymalny rozmiar felg i opon będą pasowały do mojego Cienia bez konieczności przeróbki ramy? Acha jeszcze Waldek Kardan czy nie będzie miał nic przeciwko jak się mu większą Felicję zapoda.
Czekam na opinie, pomoc, podpowiedzi.
PZDR
TYP
Odpowiedz do tematu
: Większe i szersze felgi - mniejszy i szerszy profil opony
:
Obawiam się że szerokiej opony tylnej R19 to nie dostaniesz a jak już to będzie ciężko znaleźć.
Proponuję poszukać koło od Hondy VTX1800F, z tyłu masz fabrycznie oponę 180/55R18 a spokojnie naciągniesz 200/50R18.
Być może że felgę udałoby się dopasować do obecnego napędu a błotnik zawsze można przerobić, popatrz tylko czy taka szerokość wciśnie się w wahacz.
ps. jakbyś potrzebował to mam oponę w rozmiarze 180/55/18 w dobrym stanie bo właśnie zmieniałem na szerszą
Proponuję poszukać koło od Hondy VTX1800F, z tyłu masz fabrycznie oponę 180/55R18 a spokojnie naciągniesz 200/50R18.
Być może że felgę udałoby się dopasować do obecnego napędu a błotnik zawsze można przerobić, popatrz tylko czy taka szerokość wciśnie się w wahacz.
ps. jakbyś potrzebował to mam oponę w rozmiarze 180/55/18 w dobrym stanie bo właśnie zmieniałem na szerszą
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
A oto przedstawiam matematyczne na podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)
1" = 2,5399cm / π = 3,14159
Felga D= 15" = 38,0993cm
Opona H = 80mm = 8,00cm = 3,15"
Koło łącznie: Dn = 38,1 + 16,00cm = 54,10cm = 21,30"
Promień całk Rc = 27,05cm
Obwód całk Oc = 2* π * Rc
Oc = 2 * 3,14159 * 27,05 = 169,96cm
Zamiana felgi na 19" i ponowne obliczenia
Felga D = 19" = 48,259cm
Opona H = X
Dn = 54,10cm = 21,30"
X = 54,10 - 48,259 = 5,841 cm = 2,30"
Wychodzi na to że muszę szukać profilu opony: 60mm i wiem że taką znajdę...
Z obliczeń wszystko się zgadza, nie muszę wam chyba robić sprawdzenia... :)
Cień będzie się szybciej toczył ale o ile szybciej to wam nie podam sami obliczcie.... :) Uwaga: zmiana prędkości odczuwana będzie w 4 cyfrze po przecinku [km/h]...
Co do szerokości, to chyba muszę fizycznie pomierzyć.... czy Waldek przyjmie szerszą Felicję.
Czekam na wasze opinie i doświadczenia z taką customizerką, na co zwrócić szczególną uwagę etc...
PZDR
TYP
[ Dodano: 2011-06-15, 15:47 ]
Siwy_dym
Masz rację, znaleźć grubą oponę na R19 graniczy z cudem.
Skupię się zatem na 1 cal mniejszej feldze jak mi doradzałeś....18" większy wybór co do profili opon...
Hmm.... znoof matematyka.. :)
Jeszcze raz dzięki za poradę.
PZDR
TYP
1" = 2,5399cm / π = 3,14159
Felga D= 15" = 38,0993cm
Opona H = 80mm = 8,00cm = 3,15"
Koło łącznie: Dn = 38,1 + 16,00cm = 54,10cm = 21,30"
Promień całk Rc = 27,05cm
Obwód całk Oc = 2* π * Rc
Oc = 2 * 3,14159 * 27,05 = 169,96cm
Zamiana felgi na 19" i ponowne obliczenia
Felga D = 19" = 48,259cm
Opona H = X
Dn = 54,10cm = 21,30"
X = 54,10 - 48,259 = 5,841 cm = 2,30"
Wychodzi na to że muszę szukać profilu opony: 60mm i wiem że taką znajdę...
Z obliczeń wszystko się zgadza, nie muszę wam chyba robić sprawdzenia... :)
Cień będzie się szybciej toczył ale o ile szybciej to wam nie podam sami obliczcie.... :) Uwaga: zmiana prędkości odczuwana będzie w 4 cyfrze po przecinku [km/h]...
Co do szerokości, to chyba muszę fizycznie pomierzyć.... czy Waldek przyjmie szerszą Felicję.
Czekam na wasze opinie i doświadczenia z taką customizerką, na co zwrócić szczególną uwagę etc...
PZDR
TYP
[ Dodano: 2011-06-15, 15:47 ]
Siwy_dym
Masz rację, znaleźć grubą oponę na R19 graniczy z cudem.
Skupię się zatem na 1 cal mniejszej feldze jak mi doradzałeś....18" większy wybór co do profili opon...
Hmm.... znoof matematyka.. :)
Jeszcze raz dzięki za poradę.
PZDR
TYP
:
Wszystko fajnie pięknie... tylko Twój przykład pokazuje że: "podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)" to za mało.
Wymiar który podajesz H=80 to nie jest wartość w milimetrach tylko 80% szerokości opony
czyli w Twoim wypadku 160 mm * 0,8 = 128 mm
policz zatem jeszcze raz .. i szukaj
Typ napisał/a: |
A oto przedstawiam matematyczne na podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)
1" = 2,5399cm / π = 3,14159 Felga D= 15" = 38,0993cm Opona H = 80mm = 8,00cm = 3,15" Koło łącznie: Dn = 38,1 + 16,00cm = 54,10cm = 21,30" Promień całk Rc = 27,05cm Obwód całk Oc = 2* π * Rc Oc = 2 * 3,14159 * 27,05 = 169,96cm Zamiana felgi na 19" i ponowne obliczenia Felga D = 19" = 48,259cm Opona H = X Dn = 54,10cm = 21,30" X = 54,10 - 48,259 = 5,841 cm = 2,30" Wychodzi na to że muszę szukać profilu opony: 60mm i wiem że taką znajdę... Z obliczeń wszystko się zgadza, nie muszę wam chyba robić sprawdzenia... :) Cień będzie się szybciej toczył ale o ile szybciej to wam nie podam sami obliczcie.... :) Uwaga: zmiana prędkości odczuwana będzie w 4 cyfrze po przecinku [km/h]... Co do szerokości, to chyba muszę fizycznie pomierzyć.... czy Waldek przyjmie szerszą Felicję. Czekam na wasze opinie i doświadczenia z taką customizerką, na co zwrócić szczególną uwagę etc... PZDR TYP [ Dodano: 2011-06-15, 15:47 ] Siwy_dym Masz rację, znaleźć grubą oponę na R19 graniczy z cudem. Skupię się zatem na 1 cal mniejszej feldze jak mi doradzałeś....18" większy wybór co do profili opon... Hmm.... znoof matematyka.. :) Jeszcze raz dzięki za poradę. PZDR TYP |
Wszystko fajnie pięknie... tylko Twój przykład pokazuje że: "podparcie wiedzy matematyką stosowaną (w szkole podstawowej)" to za mało.
Wymiar który podajesz H=80 to nie jest wartość w milimetrach tylko 80% szerokości opony
czyli w Twoim wypadku 160 mm * 0,8 = 128 mm
policz zatem jeszcze raz .. i szukaj
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
No to mnie zastrzeliłeś...
Człowiek rodzi się...uczy się przez całe życie... i nadal umiera głupi...
Tyle opon zjeździłem a nigdy nie wziąłem linijki co by wysokość profilu pomierzyć.... świadomy że 180/50/R15 ze 50 to wartość w milimetrach... słabo?
He he he he he...
Dzieki, czuję się teraz mądrzejszy...
Liczę zatem dalej....
[ Dodano: 2011-06-15, 16:07 ]
W ramach przypomnienia tym którzy żyją w nieświadomości....
http://www.oponeo.pl/narzedzia/oznaczenia-opon
Człowiek rodzi się...uczy się przez całe życie... i nadal umiera głupi...
Tyle opon zjeździłem a nigdy nie wziąłem linijki co by wysokość profilu pomierzyć.... świadomy że 180/50/R15 ze 50 to wartość w milimetrach... słabo?
He he he he he...
Dzieki, czuję się teraz mądrzejszy...
Liczę zatem dalej....
[ Dodano: 2011-06-15, 16:07 ]
W ramach przypomnienia tym którzy żyją w nieświadomości....
http://www.oponeo.pl/narzedzia/oznaczenia-opon
:
W VT 750 RC50 i RC53 (to chyba będzie Twoja ;) ) bez przerabiania wahacza i (błotnika zresztą też) powinno być dobrze jeśli założy się felgę 6,00x 15 przy oponie 200/70
EDIT: literówki
EDIT: literówki
"Wicher silne drzewa głaszcze..."
:
Z tego co się orientuję to profil opony wyrażany jest w % jej szerokości. Więc nie 50 mm a 50% ze 180 mm.
Chyba że żyję w błędzie...
Typ napisał/a: |
Tyle opon zjeździłem a nigdy nie wziąłem linijki co by wysokość profilu pomierzyć.... świadomy że 180/50/R15 ze 50 to wartość w milimetrach... słabo? |
Z tego co się orientuję to profil opony wyrażany jest w % jej szerokości. Więc nie 50 mm a 50% ze 180 mm.
Chyba że żyję w błędzie...
:
Wydaje mi się że jeśli chodzi o twoje wyliczenia to papier przyjmie wszystko ale życie to później zweryfikuje.
Najprościej to weź metrówkę i zmierz średnicę zewnętrzną koła i ktoś kto ma 180/x/18 niech też sprawdzi u siebie i będzie wszystko jasne.
Jak masz 160 to pewnie 180 jeszcze wciśniesz ale 200 już raczej się nie zmieści. Łańcuch zostawia większe pole manewru a kardan jednak trochę miejsca zajmuje, dodatkowo jak zaczniesz kombinować z kołami od innego moto może się okazać że konstrukcja felgi będzie delikatnie zmieniona i po założeniu moto będzie się źle prowadziło albo co gorsze zostawiało 2 ślady.
Najprościej to weź metrówkę i zmierz średnicę zewnętrzną koła i ktoś kto ma 180/x/18 niech też sprawdzi u siebie i będzie wszystko jasne.
Jak masz 160 to pewnie 180 jeszcze wciśniesz ale 200 już raczej się nie zmieści. Łańcuch zostawia większe pole manewru a kardan jednak trochę miejsca zajmuje, dodatkowo jak zaczniesz kombinować z kołami od innego moto może się okazać że konstrukcja felgi będzie delikatnie zmieniona i po założeniu moto będzie się źle prowadziło albo co gorsze zostawiało 2 ślady.
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
:
...jestem... a jak mnie niema... to też jestem...tylko gdzie indziej...
:
To jest kalkulatorek do opon samochodowych tylko
Zbyszek napisał/a: |
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm |
To jest kalkulatorek do opon samochodowych tylko
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
A co sądzisz o 170/ ? Czy można bez konsekwencji śmigać na tym? Dopiero zaczynam przygodę z moto i powiem,że wygląd sprzętu jest owszem ważny dla mnie, ale bezpieczeństwo bardziej :)
Więc jak ?
[ Dodano: 2011-07-04, 22:14 ]
oczywiście w Vt 750 Spirit C2 '07
renegade napisał/a: |
Jak masz 160 to pewnie 180 jeszcze wciśniesz ale 200 już raczej się nie zmieści. Łańcuch zostawia większe pole manewru a kardan jednak trochę miejsca zajmuje, dodatkowo jak zaczniesz kombinować z kołami od innego moto może się okazać że konstrukcja felgi będzie delikatnie zmieniona i po założeniu moto będzie się źle prowadziło albo co gorsze zostawiało 2 ślady. |
A co sądzisz o 170/ ? Czy można bez konsekwencji śmigać na tym? Dopiero zaczynam przygodę z moto i powiem,że wygląd sprzętu jest owszem ważny dla mnie, ale bezpieczeństwo bardziej :)
Więc jak ?
[ Dodano: 2011-07-04, 22:14 ]
oczywiście w Vt 750 Spirit C2 '07
"... a ja, gdybym był bogaty, to uszył bym sobie kołnierz ze schabu..." J. Biedrona
:
Założyłem Marathona 170 i nie widzę różnicy w prowadzeniu (jeśli chodzi o rozmiar opony), jeszcze sporo miejsca zostaje przy wahaczu, w końcu to 1 cm tylko, więc raczej nic tu nie namiesza a wygląda lepiej, teraz pokusił bym się nawet o 180
:
Tylko spokojnie -jesli przedobrzysz z wielkoscią i szerokością bardzo żle będzie Ci wjeżdzać w zakrety. Przerabiałem już to w VT600 miałem 200 i ładnie wyglądało ,ale gorzej się spisywało- bardziej wynosi na zewnątrz podczas wchodzenia w zakręt
Pozdr Darekb
Fatum napisał/a: |
Założyłem Marathona 170 i nie widzę różnicy w prowadzeniu (jeśli chodzi o rozmiar opony), jeszcze sporo miejsca zostaje przy wahaczu, w końcu to 1 cm tylko, więc raczej nic tu nie namiesza a wygląda lepiej, teraz pokusił bym się nawet o 180 |
Tylko spokojnie -jesli przedobrzysz z wielkoscią i szerokością bardzo żle będzie Ci wjeżdzać w zakrety. Przerabiałem już to w VT600 miałem 200 i ładnie wyglądało ,ale gorzej się spisywało- bardziej wynosi na zewnątrz podczas wchodzenia w zakręt
Pozdr Darekb
:
Możliwe, a jakie miałeś opony?? Metzeler z tego co porównywałem do Bridgestone i Dunlop mają inny (węższy) profil, nawet optycznie wyglądają na mniejsze, bardziej zaokrąglone, może to jest przyczyną, że nie czułem różnicy?
Ale pewnym jest że nie ma co przesadzać,
pozdrawiam
Ale pewnym jest że nie ma co przesadzać,
pozdrawiam
:
Odpowiedz do tematu
Kalkulator opon motocyklowych.
Potrzebny mi jest przelicznik opon motocyklowych żeby można było przeliczyć np. jaką oponę można założyć zamiast 130/90-17.
Szukam i szuka i nic nie znajduję.
Potrzebny mi jest przelicznik opon motocyklowych żeby można było przeliczyć np. jaką oponę można założyć zamiast 130/90-17.
Szukam i szuka i nic nie znajduję.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85