/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie pali na 1 cylinder
Autor Wiadomość
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2011-06-03, 14:53   

tryku napisał/a:
Panowie powiedzcie mi w takim razie jak nazywaja sie te impulsatory po angielsku


Po angielsku to jest PULSE GENERATOR. A tu masz linka do wiki gdzie jest opisane co to jest za ustrojstwo: http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect_sensor
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2011-06-03, 18:01   

Agathocles napisał/a:
Z doswiadczenia wiem ze modul nie tak latwo popsuc.

Obstawiam ze to impulsatory z ukladu zaplonowego. Proponuje zmierzyc opor na impulsatorach.

Mialem dokladnie ten sam efekt, jeden gar nie palil. Tez cudowalem z modulem, cewkami, kablami, dopiero po wymianie impulsatorow motor odpalil od strzala.

PS. jeszcze do tego modulu: pytalem w firmie ktora zajmuje sie regeneracja i naprawa modulow i powiedzieli tak: "jezeli na swiecach sa iskry to znaczy ze modul jest sprawny, przyczyna musi byc gdzies indziej".


A ja z doświadczenia wiem, że każdy moduł zapłonowy jest lakowany inaczej, w jednych jest mniej, w jednych więcej laku (żywicy) która zabezpiecza elementy przed wilgocią i utlenianiem. Uwierz mi, że ja swój moduł "zepsułem" w zasadzie w kilka sekund i wcale nic nadzwyczajnego nie zrobiłem (nieświadomie). Jak się dostanie tam choć trochę wody, a masz niefart i tam, gdzie są najważniejsze podzespoły modułu, są braki w lakowaniu, to można się zdziwić, jak szybko padnie. Oczywiście w modułach najczęściej padają końcówki mocy, albo jest jakieś zwarcie przez wilgoć i wtedy wystarczy tylko wylać wodę, wysuszyć i w 90% będzie działał kolejne 20 lat. U mnie się tak niefartownie stało, że tylko troszeczkę wilgoci z mycia moto (myłem delikatnym strumyczkiem wody, nie było tam prawie w ogóle ciśnienia) dostało i fabrycznie było tam mniej laku, akurat na procesorze... jakby jeszcze trafiło na pamięć, to jeszcze pół biedy... a tak to nie było szans na zrobienie tego u nas. Impulsator/y to dobry trop, najczęściej niedomagają po rozgrzaniu. Więc tak jak koledzy radzą, sprawdź też czy na nim masz opór w normie.

odnośnie P.S. nie chcę nikogo obrażać, ale dawno nie słyszałem nic bardziej głupiego... Nie można tak mówić, że jak jest iskra, to jest wszystko okej i MUSI być przyczyna gdzie indziej. Znowu przytoczę przykład z awarii mojego modułu. Iskra była WSZĘDZIE, jak kręciłem rozrusznikiem, a jak motor załapał, to z trudem chodził tylko na 1 gar. Jak się okazało - iskra była idealna bez obciążenia (przy kręceniu rozrusznikiem), a jak moto zapalił, to wtedy iskra ginęła na przednim cylindrze... Także pomimo tego, że małe są odsetki takich awarii, jak moja, ale nadal utrzymuję, że nie można tak z góry przesądzać. Ale wracając do tematu - moduł, to jest ostatnie, co bym podejrzewał. Jest jeszcze wiele rzeczy, do sprawdzenia/zmierzenia :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
tryku 

Motocykl: 2001 Honda Shadow 750 ACE
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: NJ
Wysłany: 2011-06-06, 15:10   

Panowie Dzieki wielkie!!!

Ciesze sie jak dziecko bo w koncu uruchomilem moja Hondke :mrgreen: - tzn. nie ja tylko mechanik :) poddalem sie. Przyczyna byla prozaiczna tzn. gaznik byl jednak zary......> Nie wiem co dokladnie bo bylem w pracy (zaluje jak cholera) jak ten koles majstrowal przy motorze (kuzyn go pilnowa:) ). Z tym gaznikiem to dziwna sprawa bo dalem go kumplowi do czyszczenia ( kolga czysci pompy prozniowe) i on wyczyscil gaznik tak ze wygladal jak nowy (kwasy i ultradzwieki) - widocznie cos pominal.
Jeszcze sie fajnie zlozylo bo jakis miesiac temu kupilem na ebay zestaw dysz ktory podaje wiecej paliwa do silnika ale zwieksza tez moc, i kolezka mi to zamontowal tak ze silniczek chodzi jak zloto. Cisnienie sprezania tez sprawdzil i jest ksiazkowo- troche sie balem o to cisninenie ale motor ma przejechane 5000 mil wiec nic nie powinno byc z.... w teorii :)
Musze niestety wyczyscic bak (powiedzial ze jest w stanie tragicznym- zielony w srodku) i czeka mnie zakup kranika oraz lancucha. Moze zrobie dzisiaj pare fot tego lancucha to cos moze doradzicie- jest zardzewialy. Koles powiedzial zeby zmienic bo nogi moze pociac jak peknie- co myslicie?
A na koniec kilka ciekawostek tzn. Larry (ten mechanik) twierdzi ze jak kupicie taki motor jak ja badz zaniedbacie gaznik jak to zrobil poprzedni wlaciciel mojej hondki to najlepszym sposobem jest wykrecic gaznik, rozebrac i pogotowac go w 20-30 min w wodzie z sokiem z cytryny (proporcji nie znam :)) a nastepnie spryskac srodkiem do czyszczenia hamulcow - te w areozolach no i oczywicie uzyc spr. powietrza.
Jezeli chodzi o brudny bak to kazal mi kupic srodek do czyszczenia basenow (nazwe podam pozniej bo kuzyn ja zapisal w komorce) i on twierdzi ze czysci zaj.......

Tak ze WIELKIE dzieki za pomoc (badzo duzo sie nauczylem), mam nadzieje ze sie jakos kiedys wam odwdziecze.
 
 
wilq 

Motocykl: shadow 750 87r
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2011-09-08, 12:30   

Podłącze się do tematu. Posiadam Shadow 750 87r. Nie ma iskry na jednym cylindrze mechanik stwierdził, że uszkodzony jest moduł. Kupiłem używany moduł i nadal jest to samo nie ma iskry, oddałem moduły do naprawy 100% sprawne. Impulsatory mają taką samą rezystancję. Mechanik powiedział, że wszystko jest OK w instalacji i, że on już nic nie pomorze. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2011-09-08, 13:02   

wilq napisał/a:
Podłącze się do tematu. Posiadam Shadow 750 87r. Nie ma iskry na jednym cylindrze mechanik stwierdził, że uszkodzony jest moduł. Kupiłem używany moduł i nadal jest to samo nie ma iskry, oddałem moduły do naprawy 100% sprawne. Impulsatory mają taką samą rezystancję. Mechanik powiedział, że wszystko jest OK w instalacji i, że on już nic nie pomorze. Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

Cewka, kable, fajki...

[ Dodano: 2011-09-08, 14:05 ]
tryku napisał/a:
A na koniec kilka ciekawostek tzn. Larry (ten mechanik) twierdzi ze jak kupicie taki motor jak ja badz zaniedbacie gaznik jak to zrobil poprzedni wlaciciel mojej hondki to najlepszym sposobem jest wykrecic gaznik, rozebrac i pogotowac go w 20-30 min w wodzie z sokiem z cytryny (proporcji nie znam :)) a nastepnie spryskac srodkiem do czyszczenia hamulcow - te w areozolach no i oczywicie uzyc spr. powietrza.
Jezeli chodzi o brudny bak to kazal mi kupic srodek do czyszczenia basenow (nazwe podam pozniej bo kuzyn ja zapisal w komorce) i on twierdzi ze czysci zaj.......


A ja uzylem STP Formula Do Benzyny ( http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html pierwszy z lewej ), bo nie chcialo mi sie w srodku sezonu grzebac w gaznikach. Dziala pieknie. W kazdym razie w zimie rozbiore te gazniki i wrzuce do pluczki ultradzwiekowej z izopropanolem.
 
 
 
wilq 

Motocykl: shadow 750 87r
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2011-09-08, 19:40   

Właśnie cewki dobre, bo jak przepina na module to iskra się pojawią na drugim cylindrze i to jest dziwne, bo wszystko wskazuje na moduł, ale jest dobry.
 
 
raf11 


Motocykl: Honda Shadow VT 750 C
Wiek: 59
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-07, 17:38   

mam dokladnie taki sam model z 87 i ten sam problem. brak iskry na 1 cylindrze. Mechanik podejzewa moduł.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2019-11-07, 20:06   

Miałem też podobny problem. Wydawało się że zamiana modułów pomagała ale tylko na chwilę. Ostatecznie sprawdziłem napięcie dochodzące do modułów i było na jednym 11 i cus a na drugim ok 10.5v.
Popełniłem niejakie "druciarstwo" - odłączyłem stare zasilanie modułów, założyłem Przekaźnik i pociagnalem nowy Kabel zasilający. Chyba ponad pół roku problem się nie pojawił wiecej.
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2023-02-14, 19:23   

Witam, podłączam się do tematu, moja 750c z 85r. jest garażowana w blaszaku i mam problem z odpaleniem. Zapala na jeden cylinder i po 10 może 20 sekundach załapuje drugi,a potem jest ok. Jak się zagrzeje pali normalnie, nie wiem czy to jakaś wilgoć, do końca jesieni było wszystko dobrze, świece nowe wymieniłem regulator napięcia , akumulator był zawsze słaby. Może zima i wilgoć.
_________________
zeno
 
 
Jarcun 

Motocykl: vt600c
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-02-14, 21:24   

Tam są 2 gaźniki? Czy jeden ? Może się przypchał jeżeli są 2 . Sprawdź też kompresję. Czy jest jednakową ( na zimnym bo taki ma problem . )
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2023-02-14, 22:28   

Gaźniki są dwa,nie myślałem o słabej kompresji ale warto by sprawdzic. muszę poczekać do cieplejszych dni żeby pojechać do jakiegoś warsztatu. O przypchanym gaźniku też nie myśałem, pochodzi kilka minut i wszystko jest super. Potem zapala normalnie jak nie było żadnej przypadłości, wchodzi na obroty, nic go nie dłwai.
_________________
zeno
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-02-14, 23:05   

Zimny uruchamiasz na ssaniu oczywiscie?
Sprawdź pracę tłoczków od ssania
Może jeden z nich nie pracuje?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2023-02-14, 23:26   

Zawsze na bardzo małym ssaniu zapalam, jak ciepły to nie, na małym ssaniu jakbym dał więcej to zalany. Ja się za te tłoczki zabrać, czy trzeba wymontować gaźniki, nigdy tego typu moto nie robiłem. Dodam jeszcze,że latem jak był zimny i dałem większe ssanie przy zapalaniu głośno strzelało z tłumników
_________________
zeno
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-02-15, 07:07   

Linki od ssania wchodzą w gaźnik i ten element można wykręcić
Oczywiscie nie trzeba rozbierać połowy motocykla ani demontować gaźników
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-15, 12:14   

Synchronizacje koniecznie zrób
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM