Duże problemy z moją shadowką
Odpowiedz do tematu

: Duże problemy z moją shadowką
Ostatnio coś złego się dzieje i za bardzo nie wiem z czego to może wynikać, zacznę od początku:
1. Jakim olejem oryginalnie zalewa się shadowkę, nie wymieniałem oleju chyba ze 2-3 lata, przydało by się.
2. Jako, że układ napędowy mi się sypie (strzelanie przy starcie) szukam nowego, da się to na allegro znaleźć, ale mam pytanko odnośnie zębatek, teraz mam chyba oryginalne, da się załorzyć jakieś inne by motocykl miał większą prędkość max? Jak dla mnie, teraz i tak ma niezłego kopa (czyt. przyspieszenie) z którego nie korzystam, a nieco większe v max się przyda
3. Jeśli jadę bez rąk, motocykl nieco ściąga na prawo, nie bardzo wiem dla czego, jest to jakaś wada konstrukcyjna, czy kupiłem shadowkę z krzywą ramą?
4. czy da się jakoś sprawdzić, czy koło jest krzywe (czy to w ogóle możliwe, kiedyś było ok)? Bo mam takie obawy, przy niskich prędkościach tj. podskakuje.
5. Motocykl nie odpala z biegu (na sprzęgle) tylko i wyłącznie na "N", gdy silnik jest odpalony nawet ze stopką da się bieg wrzucić i nie zgaśnie, czego to może być przyczyna, ostatnio ją myjką myłem, mogłem coś zalać. Co sprawdzić?

ty by chyba na tyle było, thx za wszelką pomoc.

@edit
dodam tylko, że to shadowka z 2000r, z przebiegiem 56tyś

Poprawiłem nazwę, bo to chyba nie są drobne problemy :-|

na tym forum nie przeklinamy nawet kropkami i gwiazdkami. mod.

Ostatnio zmieniony przez renegade 2011-05-29, 00:07, w całości zmieniany 3 razy
:
Wszystko da się sprawdzić i ponaprawiać.
W tym przypadku chyba najlepszy jednak będzie mechanik - skoro przez 3 lata nie chciało się wymienić oleju.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
tu akurat taki przypadek, że kupiłem go 2 lata temu, gość mówił, że należało by wymienić, więc tak przypuszczam że 3, ogólnie w tedy bardzo mało jeździłem, bo prawka nie zdążyłem zrobić do zimy, potem (rok temu), też dość mało, tak samo, tylko miasto (max 80km/h)

:
WhiteMan napisał/a:
1. Jakim olejem oryginalnie zalewa się shadowkę, nie wymieniałem oleju chyba ze 2-3 lata, przydało by się.

Możesz nalać np: Motul 5100, albo Castrol GPS 4T - rzecz gustu.
Czasu między wymianami nawet nie skomentuję.

WhiteMan napisał/a:
3. Jeśli jadę bez rąk, motocykl nieco ściąga na prawo, nie bardzo wiem dla czego, jest to jakaś wada konstrukcyjna, czy kupiłem shadowkę z krzywą ramą?
4. czy da się jakoś sprawdzić, czy koło jest krzywe (czy to w ogóle możliwe, kiedyś było ok)? Bo mam takie obawy, przy niskich prędkościach tj. podskakuje.

Jeżeli faktycznie wczaśniej "było ok" i nie zaliczyłeś gleby, dzwona czy wielkiej dzury w asfalcie to na początek sprawdź ciśnienie w gumach bo na 90% to jest przyczyną. Pozostałe 10 % to przypadłości związane np z łożyskiem czy luzem na główce ramy itp....

WhiteMan napisał/a:
5. Motocykl nie odpala z biegu (na sprzęgle) tylko i wyłącznie na "N", gdy silnik jest odpalony nawet ze stopką da się bieg wrzucić i nie zgaśnie, czego to może być przyczyna, ostatnio ją myjką myłem, mogłem coś zalać. Co sprawdzić?

Nie znam 125 ale generalnie z układem zapłonowym powinny być połączone dwa włączniki:
Jeden może być przy klamce sprzęgła drugi napewno jest przy stopce. Przyjżyj się im i ich okablowaniu czy nic nie jest zaśniedziałe, czy kable całe, czy wogóle działają (mają styk kiedy trzeba i czy rozwierają kiedy trzeba) itd.

Nawrót choroby! :)
:
w pn, jak będę mieć podnośnik to sprawdzę te koła, ciśnienie jest ok.

a co z tymi zębatkami, jest ktoś na forum kto się na tym może znać?

:
Przez 3 lata nie dbałeś o sprzęt i doprowadziłeś go do ruiny a teraz przed sprzedażą nagle oczekujesz pomocy? :koso: :evil:

:
gdybys przeczytal poprzednie posty, wiedzial bys, ze shadowke mam 2, a nie 3 lata, poza tym nie naprawiam jej ze wzgledu na sprzedaz, tylko chcialbym normalnie jezdzic, bez stukow, szarpniec itp. Nie byla naprawiana przez brak czasu, teraz gdy mam go nieco wiecej chce sie tym zajac.

sory za brak polskich znakow, ale z telefonu pisze

:
Z tego co wiem, to żeby uzyskać większą prędkość kosztem mocy, to zakłada się albo mniejszą zębatkę z tyłu, albo większa z przodu. :-D
Ale może niech się wypowiedzą użytkownicy moto z łańcuchem. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
kocurek
[Usunięty]
:
ja zalewam Repsol 10w40 i chodzi super, przy okazji wymień też filtr. sprawdź czy łańcuch jest dobrze naciągnięty i czy tylne koło jest "w osi" tzn czy odległość nakrętek na tylnej osi jest jednakowa z obu stron

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group