Olej do VT1100
Odpowiedz do tematu

: Olej do VT1100
Witam



Jaki olej radzilibyście zalać do VT 1100 '94? W tej chwili jeżdżę na Motulu 10W40, ale zastanawiałem się nad zmianą na Castrol GPS 10W40 bądź na Motul 15W40.



Pozdro

jakobsbiker
[Usunięty]
:
ja mam 96r. i zalewam MOTULA 15W50 (21200km przebiegu).

Szemrany
[Usunięty]
: Jaki olej?
Witam.Właśnie się dowiedziałem,że mam zalany olej Castrol Magnatec 15w40.Czytałem,że nie zalecają go do motocykli.Chyba powinienem zmienić olej ale na jaki?Może Castrol GPS 4T 10w40?Czy ta zmiana nie zaszkodzi silnikowi?Dodam,że olej jest czyściutki i na razie nie widzę żeby shadowka coś brała.Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony przez Globi 2009-04-01, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
:
Szemarany... Powiem Ci że od czasu gdy kupiłem motocykl lałem do niego Motula 10W40... Ale teraz na spróbowanie zaleje jednak 15W50. Chyba ta 10'tka jest trochę za rzadka :)

A takna boku to o olejach to już chyba wszystko na tym forum zostało powiedziane :)

Jadę jadę na motorze...
:
Magnatec nie jest dobry bo to olej samochodowy z ulepszaczami. Juz lepszy bylby chyba orlenowski, ale dla moto.

Ulepszacze nie sa dobre dla naszych wiekowych maszyn. POnadto olej auto smaruje tylko silnik, a olej moto smaruje silnik, skrzynie i sprzeglo - a to roznica.

:
Ja leję Motul 10W40 półsyntetyk 5100 i jest ok

Oleje samochodowe zdecydowanie nie nadają się do motocykli.

Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
:
Serwisówka mówi, żeby lać motocyklowy 10w40

:
no wlasnie kazdy tak mowi o tym motulu 5100 z kolei niektorzy twierdza ze juz lotos jest lepszy

jak to wlasciwie jest? ktos ma juz moze jakies porownanie? ja bede zmienial olej pierwszy raz i sie zastanawiam co mam kupic . ma ktos jakies swoje typy ? ktory jest lepszy a ktory gorszy? mam niedaleko hurtownie castrola. nada sie? i czy przy przebiegu 45 tys mil zalac jeszcze 10w40 czy 15w50? i czy 15w50 mi sie nie zepsuje jak postoi przez zime w niegrzanym garazu?

15w ma wieksza lepkosc wiec teoretycznie lepsze wlasciwosci smarne ale producent kaze lac zdecydowanie 10w

wydaje mi sie ze i tak zmienie teraz a potem 2 raz na wiosne

4 litry motula u dilera hondy kosztuje 115 pln z kolei castrol jest duzo tanszy

podobno wszystko juz zostalo napisane o olejach ale ja ponad godzine juz czytam archiwum i nic konkretnego nie znalazlem

moze administracja by przykleila jeden taki temat w dziale nasze maszyny?

:
Ja miałem zalanego najpierw motula 5100 10w40, potem zalałem castrolem gps 10w40, a teram mam matula 15w40. Jak dla mnie najlepiej chodzi na 15w40. Jak nie nalejesz oleju to zepsujesz motocykl, a jak nalejsz to nie zepsujesz. Olej to olej, byle motocyklowy bo smaruje wszystko razem ze skrzynią i sprzęgłęm. Z resztą dla mnie i tak się wydaje że przy motocyklowych przebiegach jedynie ważne żeby był wymieniany terminowo. Poza tym jak kupowałem olej to tak sobie pomyślałem że Motul to nie jest firma z Koziej Wólki, na dodatek założona 15 miesięcy temu i wie co robi. Tak samo Castrol. Więc jak marka jest znana to i chyba olej nie jest badziewny.

: Jaki Olej w 1100 vt
witajcie! Ja jeżdziłem na Castrolu Gps 10/40 i wydawało mi sie ze jest za rzadki bo skrzynia chodzi głosno. Moj kolega jedził na Valwoline 20/50 i spieprzył silnik. Ja obecnie jezdze na amerykanskim oleju Bardahl 10/40 półsyntetyk ( 31pln/litr)i uwazam ze jest okay, tym bardziej ze sprawdziłem go w ekstremalnych warunkach 40 st. celcjusza. Mam na swojej shadow przejechane 60000km . Olej wymieniam co 5-6 tys km. :-)

Shadow mój to jest to..Kocham Go...
:
Na przykładzie oleju Agip Tec 4T:

gęstość dla 10w40 to 0,870kg/l, a dla 15w50 to 0,873kg/l. Różnice w gęstości są więc niewielkie, wręcz pomijalne. Uogólnianie, że oleje 15w są gęstsze od 10w też nie jest zawsze prawdziwe, co pokazuje przykład - wszystko zależy od producenta i różnic, jakie są pomiędzy poszczególnymi olejami o różnych gęstościach. To też nie jest tak, że producent zaleca 10w40 i tylko i wyłącznie na takim oleju trzeba jeździć bo inaczej się wszystko rozsypie. Olej i jego gęstość(no w zasadzie to lepkość) dobiera się do warunków klimatycznych, tj. w krajach, gdzie jest bardzo gorąco, stosuje się nawet oleje 20w50, po to żeby temperatura wrzenia oleju była możliwie największa (w tym przypadku o mrozy nikt się nie martwi). Oczywiście ilu użytkowników i mechaników, tyle preferencji na temat marek i rodzajów olejów. Moja niunia przez lata zalewana była olejem Agip Tec 15w50 i ja też już drugi raz ten olej zalałem. Jeśli ktoś chciałby poznać moje zdanie, to uważam, że jest to świetny olej. Oceniam to po przebiegu całego sezonu, stopnia jego zużycia, ilości nieczystości w filtrze itd. Mój motocykl ma na 100% pewny przebieg 68000km, i przez cały sezon zużycie oleju było znikome, wręcz pomijalne. Firma Agip raczej mniej znana w Polsce, na świecie dużo lepiej. Gdyby ktoś pytał, olej z czystym sumieniem polecam.

Say no to slow.
:
Roadrunner napisał/a:
Na przykładzie oleju Agip Tec 4T:

gęstość dla 10w40 to 0,870kg/l, a dla 15w50 to 0,873kg/l. Różnice w gęstości są więc niewielkie, wręcz pomijalne. Uogólnianie, że oleje 15w są gęstsze od 10w też nie jest zawsze prawdziwe, co pokazuje przykład - wszystko zależy od producenta i różnic, jakie są pomiędzy poszczególnymi olejami o różnych gęstościach. To też nie jest tak, że producent zaleca 10w40 i tylko i wyłącznie na takim oleju trzeba jeździć bo inaczej się wszystko rozsypie. Olej i jego gęstość(no w zasadzie to lepkość) dobiera się do warunków klimatycznych, tj. w krajach, gdzie jest bardzo gorąco, stosuje się nawet oleje 20w50, po to żeby temperatura wrzenia oleju była możliwie największa (w tym przypadku o mrozy nikt się nie martwi). Oczywiście ilu użytkowników i mechaników, tyle preferencji na temat marek i rodzajów olejów. Moja niunia przez lata zalewana była olejem Agip Tec 15w50 i ja też już drugi raz ten olej zalałem. Jeśli ktoś chciałby poznać moje zdanie, to uważam, że jest to świetny olej. Oceniam to po przebiegu całego sezonu, stopnia jego zużycia, ilości nieczystości w filtrze itd. Mój motocykl ma na 100% pewny przebieg 68000km, i przez cały sezon zużycie oleju było znikome, wręcz pomijalne. Firma Agip raczej mniej znana w Polsce, na świecie dużo lepiej. Gdyby ktoś pytał, olej z czystym sumieniem polecam.




Hmm.... kg/l to gęstość czyli waga cieczy. Natomiast lepkość (którą wielu myli z gęstością) mierzy się w mPas lub cPs (np w USA). O ile mi wiadomo to w oleju jego gęstość (waga) chyba nie ma wiele znaczenia. :-)

:
Rocker napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
Na przykładzie oleju Agip Tec 4T:

gęstość dla 10w40 to 0,870kg/l, a dla 15w50 to 0,873kg/l. Różnice w gęstości są więc niewielkie, wręcz pomijalne. Uogólnianie, że oleje 15w są gęstsze od 10w też nie jest zawsze prawdziwe, co pokazuje przykład - wszystko zależy od producenta i różnic, jakie są pomiędzy poszczególnymi olejami o różnych gęstościach. To też nie jest tak, że producent zaleca 10w40 i tylko i wyłącznie na takim oleju trzeba jeździć bo inaczej się wszystko rozsypie. Olej i jego gęstość(no w zasadzie to lepkość) dobiera się do warunków klimatycznych, tj. w krajach, gdzie jest bardzo gorąco, stosuje się nawet oleje 20w50, po to żeby temperatura wrzenia oleju była możliwie największa (w tym przypadku o mrozy nikt się nie martwi). Oczywiście ilu użytkowników i mechaników, tyle preferencji na temat marek i rodzajów olejów. Moja niunia przez lata zalewana była olejem Agip Tec 15w50 i ja też już drugi raz ten olej zalałem. Jeśli ktoś chciałby poznać moje zdanie, to uważam, że jest to świetny olej. Oceniam to po przebiegu całego sezonu, stopnia jego zużycia, ilości nieczystości w filtrze itd. Mój motocykl ma na 100% pewny przebieg 68000km, i przez cały sezon zużycie oleju było znikome, wręcz pomijalne. Firma Agip raczej mniej znana w Polsce, na świecie dużo lepiej. Gdyby ktoś pytał, olej z czystym sumieniem polecam.




Hmm.... kg/l to gęstość czyli waga cieczy. Natomiast lepkość (którą wielu myli z gęstością) mierzy się w mPas lub cPs (np w USA). O ile mi wiadomo to w oleju jego gęstość (waga) chyba nie ma wiele znaczenia. :-)




Przecież w dwóch pierwszych zdaniach napisałem, że gęstość oleju nie ma większego znaczenia gdyż i 10w i 15w mają tą wartość niemal identyczną ;-)

Say no to slow.
:
Roadrunner napisał/a:
Rocker napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
Na przykładzie oleju Agip Tec 4T:

gęstość dla 10w40 to 0,870kg/l, a dla 15w50 to 0,873kg/l. Różnice w gęstości są więc niewielkie, wręcz pomijalne. Uogólnianie, że oleje 15w są gęstsze od 10w też nie jest zawsze prawdziwe, co pokazuje przykład - wszystko zależy od producenta i różnic, jakie są pomiędzy poszczególnymi olejami o różnych gęstościach. To też nie jest tak, że producent zaleca 10w40 i tylko i wyłącznie na takim oleju trzeba jeździć bo inaczej się wszystko rozsypie. Olej i jego gęstość(no w zasadzie to lepkość) dobiera się do warunków klimatycznych, tj. w krajach, gdzie jest bardzo gorąco, stosuje się nawet oleje 20w50, po to żeby temperatura wrzenia oleju była możliwie największa (w tym przypadku o mrozy nikt się nie martwi). Oczywiście ilu użytkowników i mechaników, tyle preferencji na temat marek i rodzajów olejów. Moja niunia przez lata zalewana była olejem Agip Tec 15w50 i ja też już drugi raz ten olej zalałem. Jeśli ktoś chciałby poznać moje zdanie, to uważam, że jest to świetny olej. Oceniam to po przebiegu całego sezonu, stopnia jego zużycia, ilości nieczystości w filtrze itd. Mój motocykl ma na 100% pewny przebieg 68000km, i przez cały sezon zużycie oleju było znikome, wręcz pomijalne. Firma Agip raczej mniej znana w Polsce, na świecie dużo lepiej. Gdyby ktoś pytał, olej z czystym sumieniem polecam.




Hmm.... kg/l to gęstość czyli waga cieczy. Natomiast lepkość (którą wielu myli z gęstością) mierzy się w mPas lub cPs (np w USA). O ile mi wiadomo to w oleju jego gęstość (waga) chyba nie ma wiele znaczenia. :-)




Przecież w dwóch pierwszych zdaniach napisałem, że gęstość oleju nie ma większego znaczenia gdyż i 10w i 15w mają tą wartość niemal identyczną ;-)




Spoko, chciałem tylko wyjaśnić różnicę pomiędzy gęstością a lepkością. Zawodowo zajmuję się klejami i wiem jak ludzie często mylą jedno z drugim. ;-) Przepraszam jeśli zostałem źle zrozumiany.

:
Rocker napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
Rocker napisał/a:
Roadrunner napisał/a:
Na przykładzie oleju Agip Tec 4T:

gęstość dla 10w40 to 0,870kg/l, a dla 15w50 to 0,873kg/l. Różnice w gęstości są więc niewielkie, wręcz pomijalne. Uogólnianie, że oleje 15w są gęstsze od 10w też nie jest zawsze prawdziwe, co pokazuje przykład - wszystko zależy od producenta i różnic, jakie są pomiędzy poszczególnymi olejami o różnych gęstościach. To też nie jest tak, że producent zaleca 10w40 i tylko i wyłącznie na takim oleju trzeba jeździć bo inaczej się wszystko rozsypie. Olej i jego gęstość(no w zasadzie to lepkość) dobiera się do warunków klimatycznych, tj. w krajach, gdzie jest bardzo gorąco, stosuje się nawet oleje 20w50, po to żeby temperatura wrzenia oleju była możliwie największa (w tym przypadku o mrozy nikt się nie martwi). Oczywiście ilu użytkowników i mechaników, tyle preferencji na temat marek i rodzajów olejów. Moja niunia przez lata zalewana była olejem Agip Tec 15w50 i ja też już drugi raz ten olej zalałem. Jeśli ktoś chciałby poznać moje zdanie, to uważam, że jest to świetny olej. Oceniam to po przebiegu całego sezonu, stopnia jego zużycia, ilości nieczystości w filtrze itd. Mój motocykl ma na 100% pewny przebieg 68000km, i przez cały sezon zużycie oleju było znikome, wręcz pomijalne. Firma Agip raczej mniej znana w Polsce, na świecie dużo lepiej. Gdyby ktoś pytał, olej z czystym sumieniem polecam.




Hmm.... kg/l to gęstość czyli waga cieczy. Natomiast lepkość (którą wielu myli z gęstością) mierzy się w mPas lub cPs (np w USA). O ile mi wiadomo to w oleju jego gęstość (waga) chyba nie ma wiele znaczenia. :-)




Przecież w dwóch pierwszych zdaniach napisałem, że gęstość oleju nie ma większego znaczenia gdyż i 10w i 15w mają tą wartość niemal identyczną ;-)




Spoko, chciałem tylko wyjaśnić różnicę pomiędzy gęstością a lepkością. Zawodowo zajmuję się klejami i wiem jak ludzie często mylą jedno z drugim. ;-) Przepraszam jeśli zostałem źle zrozumiany.




Luzik ;-) Również to samo miałem na myśli, a na przykładzie pokazałem, że gęstość w zasadzie jest taka sama w różnych olejach ;-) Po dwóch nocach z rzędu spędzonych w pracy faktycznie może niezbyt jasno opisałem to co miałem na myśli ;-)

Say no to slow.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group