mały remoncik i czujnik temperatury
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

:
Nie wiem jak to wygląda w motocyklach , tym bardziej w 500 .

Ale to fakt że zawsze czujniki są osobno od wentylatora w chłodnicy , a od wskażnika temperatury w bloku silnika.

:
właśnie wyprzedziliście moje pytanie :mrgreen: czyli rzeczywiście może tak być że czujnik od wskaźnik temperatury padł-ja myślałem właśnie że wentylator iwskaźnik temperatury jest na jednym czujniku



czyli będę musiał sprawdzić ten czujnik też

:
Ja w swojej VT500C widze tylko jeden czujnik temperatury.

Mówiąc bimetal maszna mysli termoparę?

Ten czujnik na dole chłodnicy jest od załaczania wiatraka. Działa na prostej zasadzie.

Im cieplej tym mniejsza jego impedanca czy opór jak kto woli.

Czyli jak się nagrzeje płyn to czujnik zwiera masę wiatraka do masy motocykla (ramy) i załącza przez to na krótko zasilanie wiatraka bo plus wiatraka na stałe jest podłączony do zasilania.

Jadę jadę na motorze...
:
Myślę, że czujnik w chłodnicy to jednak bimetal - prawie jak w żelazku :mrgreen: .

A czujnik temperatury musi być w obiegu przed termostatem, bo inaczej w przypadku awarii silnik by sie topił, a wskaźnik pokazywał, że jest spoko. Tak ze są to dwa różne czujniki. I ten od wskaźnika jest to bodajże zwykły termistor.

Konrad
[Usunięty]
:
Cezar napisał/a:
Czyli jak się nagrzeje płyn to czujnik zwiera masę wiatraka do masy motocykla (ramy) i załącza przez to na krótko zasilanie wiatraka bo plus wiatraka na stałe jest podłączony do zasilania.




Troszke Cie ponioslo ;-) . Powoduje załaczenie "plusowego" obwodu. Masa po ramie idzie na stale. Przeciez obudowa wiatraka jest w przynajmniej kilku punktach "w obwodzie" z rama. A do czujnika wchodzi plus ze stacyjki/przekaznika, i wychodzi plus do wiatraka. "Na zimnym" jest Off, jak zlapie temp. robi sie ON.

Konrad
[Usunięty]
:
Shadok napisał/a:
A czujnik temperatury musi być w obiegu przed termostatem, bo inaczej w przypadku awarii silnik by sie topił, a wskaźnik pokazywał, że jest spoko. Tak ze są to dwa różne czujniki. I ten od wskaźnika jest to bodajże zwykły termistor.




Dac mu wodki.... ;-)

:
Konrad napisał/a:


Troszke Cie ponioslo ;-) . Powoduje załaczenie "plusowego" obwodu. Masa po ramie idzie na stale. Przeciez obudowa wiatraka jest w przynajmniej kilku punktach "w obwodzie" z rama. A do czujnika wchodzi plus ze stacyjki/przekaznika, i wychodzi plus do wiatraka. "Na zimnym" jest Off, jak zlapie temp. robi sie ON.




No przeciez tak mówiłem ;)

Jasne . Masz racje. poniosło mnie bo zawsze projektuyjac ukłąd z włącznikiem, zamykam obwód masą... Tu jest inaczej...

Pozdrawiam

Jadę jadę na motorze...
:
A o którym czujniku mówicie? Bo czujnik włączenia wiatraka zwiera właśnie do masy.

:
eheheh

No ja mówiłem o czujniku włączenia wiatraka...

Sprawdzałem to pewnie ze 3 miesiace temu i juz nie pamiętam...

Sprawdzę jeszcze raz ... Tak z ciekawości

Jadę jadę na motorze...
Konrad
[Usunięty]
:
Cezar napisał/a:


No przeciez tak mówiłem ;)

Jasne . Masz racje. poniosło mnie bo zawsze projektuyjac ukłąd z włącznikiem, zamykam obwód masą... Tu jest inaczej...

Pozdrawiam




Kup "se" Jawe 250/350 z lat '50-'60. Tam plus byl na masie ;-) . Bedziesz zyl w zgodzie z zawodowymi przyzwyczajeniami ;-)





P.S. Co ja sie kiedys naszukalem w tym sprzecie kopki do odpalania. Z dwa tyg. na pych palilem, mimo ze mialem oryginalna instrukcje,i to po polskiemu ;-)

:
Chyba źle sie zrozuimieliśy...

Nie mówiłem że rama jest podłączona do potencjału dodatniego zasilania!!

I nie muszę se kupować Jawki :P

Dobrze wiem że masa (biegun ujemny) jest podłączony do ramy motocykla.

A chodziło mi o to że minus zasilania wiatraka jest odizolowany od ramy i zwierany właśnie poprzez czujnik o którym mowa... ;-)

Jadę jadę na motorze...
Konrad
[Usunięty]
:
Shadok napisał/a:
A o którym czujniku mówicie? Bo czujnik włączenia wiatraka zwiera właśnie do masy.




Rozwin prosze, bo az sobie zszedlem rece pobrudzic ;-) i miernikiem mi wyszlo, ze plus przez czujnik idzie. Dlatego jest tak dobrze zaizolowany od czesci z gwintem, zeby kuku nei narobic. Co do masy: nie idzie z obudowy. do wiatraka doprowadzana jest osobnym przewodem (chyba chodzi o noepewnosc polaczen wiatrak/chlodnica/rama). Chyba ze u mnie cos nie teges z instalacja jest,i mam odwrotnie. Tak sie zastanawiajac, w sumie niezbyt bezpiecznie dla obwodu byloby dostarczac caly czas plus,i zwierac masa. Moglby sie sam zalaczac wentyl np w czasie deszczu (ekstremalna syt.) gdy obwod zwarlby sie do obudowy. W domu przegladne schemat i jakby co odszczekam ;-)

Konrad
[Usunięty]
:
Cezar napisał/a:
Chyba źle sie zrozuimieliśy...

Nie mówiłem że rama jest podłączona do potencjału dodatniego zasilania!!

I nie muszę se kupować Jawki :P

Dobrze wiem że masa (biegun ujemny) jest podłączony do ramy motocykla.

A chodziło mi o to że minus zasilania wiatraka jest odizolowany od ramy i zwierany właśnie poprzez czujnik o którym mowa... ;-)




Dobrze sie zrozumielismy. ;-) Wiem,o co ci chodzilo. Tak chcialem zlosliwie sobie napisac ;-)

:
NO i powiem Ci że Ci sie udało ;) hehe

Sprawdzę też w wolnej chwili jak to jest z tym zasilaniem wiatraka u mnie i zakończymy ten ponury temat :-D

Jadę jadę na motorze...
:
Konrad napisał/a:
Shadok napisał/a:
A o którym czujniku mówicie? Bo czujnik włączenia wiatraka zwiera właśnie do masy.




Rozwin prosze...




I dobrze ci chyba wyszło - bo luknąłem właśnie na rzeczony schemat i rzeczywiscie czujnik włączenia wentylatora działa po "plusowej" stronie mocy.

W VT500 :mrgreen: .

Bo w VT1100 po "minusowej" :mrgreen: . I w VT700 po "minusowej". I w VT750 po "minusowej"...

Ot siurpryza...

Hau... hau... :-|



Pozdrawiam

;-)

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group