/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylnie światło
Autor Wiadomość
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-26, 13:41   Tylnie światło

Witam, mam do was pytanie w sprawie mojej Hondy. Jest to rocznik 1984. I dwa dni temu kiedy to sobie jechalam w miescie ladnie, jakis niezbyt inteligentny kierowca postanowil skrecic nie wlaczajac kierunkowskazu, co zmusilo mnie do dosc ostrego hamowania. I tu sie zaczyna moj problem. Po tym hamowaniu prawie natychmiast zaswiecila sie lapka tail light (chyba dobrze napisalam). Wiem tyle, ze jest ona od osiwetlenia, wiec po przyjechaniu do domu zaczelam sprawdzac swiatla, no i sie okazalo ze ytylnie nie swieci. Tzn. zalezy jak ma humor. Zarowka jest dobra, po sprawdzalam. No i teraz powiem jak wyglada sytuacja...jak mam wlaczone swiatla, to tail swieci (lampa z tylu czasami sei zaswieci na poczatku, ale potem gasnie), dalej..no i mam wlaczone te swiatla, naduszam hamulec, obojetnie - przedni, tylni - lapka tail gasnie, puszczam - zapala sie. I odwrotnie. Kiedy swiatla sa wylaczone - tail nie swieci - naduszam hamulec przedni, tylni zapala sie. Nie wiem co to jest..czy to bedzie cos z instalacja, czy jakis czujnik (chyba taka mala spiralka od hamulca tylniego - nie wiem jak to opisac ale chyba rozumiecie - tak naparwde nie wiem gdzie jest czujnik). No a tak glupio jezdzic bez swiatla.
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-05-26, 13:52   

O ile się orientuję do obsługi kontroli "Tail" jest specjalny moduł i wskazuje ona zarówno uszkodzenie pozycji jak i stopu. Co do stopu nie jestem pewien - sprawdzę na schemacie bo nie pamiętam. Ja bym obstawiał kiepską masę w lampie - przy zwiększonym przepływie prądu przez punk masowy w sytuacji gdy zapala się stop moduł może głupieć. Typowy objaw kiepsko zmasowanej z samochodem przyczepy albo podrdzewiałego 125/126 - kierowca naciska stop a z tyłu zapalają się wszystkie lampki tyle że ledwo-ledwo. Spróbuj przeczyścić styki żarówki i połączenia konektorowe od lampy - powinny być chyba pod siedzeniem.

Możesz też sprawdzić czy przy wyłączonej pozycji po naciśnięciu stopu zaczyna się lekko żarzyć włókno od pozycji - jeśli tak, to na 98,5% masa. :-D

Pozdrawiam
 
 
 
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-05-26, 15:27   

Wielkie dzieki:)

Miales racje, to byla masa. Juz zrobione. Przy tym roczniku juz byla troche zardzewiala, wiec wd 40 czy jak to sie tam zwie pomoglo troche:) W kazdym razie, mam prosbe. Pisales cos o schemacie, moglbys mi go podeslac...bo dochodze powoli do wniosku, ze predzej czy pozniej czeka mnie sprawdzanie calej instalacji z pomoca osob trzeciech:P i pewnie w wielu przypadkach bedzie trzeba troche przeczyscic. Przypuszczam, iz schemat bardzo by sie przydal. Zwlaszcza ze mam jeszcze problemy z czujnikami od temperatury (w ogole nie wskazuje) i od chlodnicy ( nie wiem, czy te roczniki tak mialy, ale ma reczne wlaczanie i nie wiem tak naparwde czy automatycznie sie wlacza, a to jest z lekka utrudnienie dla mnie i musze z tym tez w przyszlosci cos zrobic - ja narazie sie nie wlaczyl ani razu, wiec moze tez jest cos z czujnkiem, o ile takowy posiada)



Pozdrawiam
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-07-06, 20:38   

Co do chłodnicy, to jeśli dobrze zrozumiełem to chodzi Ci o wiatrak że sie nie włacza?

Bo wydaje mi się że rozwiązanie jest podobne do VT500C, no chyba że nie ma wiatraka i problem z głowy.

Ale jeśli jest.. to do chłodnicy powinien być wkręcony czujnik temperatury, do którego podłączony będzie przewód...

Można czujnik wykręcić i zatkać czymś chłodnice żeby płyn ise nie wylał.

Następnie czujnik oczyścić (u mnie był zaśniedziały) i sprawdzic czy działa....

Jak?

nastawiamy garnuszek z wodą i wrzucamy do niego czujnik, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury... Ja musiałem wode zagotować. czujnik będzie zwarty. To jest między "końcem" czujnika a jego obudową (np. gwint) oporność będzie równa w przybliżeniu 0Ohm.

Można zmierzyc miernikiem, jeśli się nie ma to, na przykład wziać latarkę czy cos w tym stylu i podłączyć czujnik w szereg w przewód zasilania. Jak czujnik osiągnie odpowiednią temperature, latarka zacznie świecić...
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Krzysiek__
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-08, 21:49   

... Mi sie sypnal czujnik wlaczajacy wiatrak, nowy u dealera hodny kosztuje 365pln, wykrecilem dziure zaszczelnilem kupilem czujnik od chyba golfa za 25pln ( czujnik shadowa ma inny gwint reszta to samo ) i wstawilem go w przewod plynu chlodniczego idacy do chlodnicy:) wszystko dziala a ile kasy zaoszczedzono :)
 
 
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-12, 16:19   

Spoko, juz sie wszystko wyjasnilo..z racji iz wskaznik tempoeratury mi nie dziala, nigdy nie wiem jaka jest temperatura...ale juz kilka razy wlaczyl mi sie sam wentylator bez recznego. Czyjniki mam dobre...byly sprawdzane...teraz mi pozostalo sprawdzenie kabli od czujnikla temperatury, to wskaznika...moze tam jest cos nie tak. Narazie korzystam z jazdy moto...mam nadzieje, ze wszystko co bylo do zrobienia po jej zakupieniu juz zrobilam.

A powiedzcie mi, czy klocki do mojej Hondy (84 rok) sa faktycznie tak drogie, czy moze ktos z was kupowal gdzies taniej. Szczerze to troche zbladlam jak uslyszalam 190 zl za klocki :( Ja wiem, ze przyjemnosc kosztuje, ale caly czas patrze czy gdzies sa moze tansze.
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-07-12, 17:02   

190 ZŁOCISZY!!!??? :shock: Z wymianą..? A... Masz dwie pary..? Ja też...



Popytaj handlujących na allegro, kupowałem EBC HH (istotne jest to 'HH' czy też 'dablejcz', to 'wyzsza półka' EBC, w odróżnieniu od zwykłych które są shit i tyle :mrgreen: ) u kolesia który dorabia tarcze - ma nicka na allego DDT_RACING_PART, miał te klocki w bardzo dobrej cenie, niższej oczywiście niż w sklepach (cos koło 65 zł/komplet). Jeżdżę na nich i nie narzekam.

Pozdrawiam!
 
 
 
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-12, 17:46   

No co ty, same klocki. Pytalam sie w sklepie, gdzie wszysko kupuje (Leszno). Wymienia tata (jest mechanikiem :-) ), albo kumpel.

Klocki na dwie tarcze hamulcowe, czyli dwa zestawy (chyba sie dobrze wyrazilam). Szczerze w tej chwili nie rozumiem co napisales :-P , ale skorzystam z rady, poszukam, poczytam i sie dowiem ;-) i znowu bede wiedziala cos wiecej :mrgreen:



Pozdrawiam
 
 
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-26, 16:48   

Znowu potrzebuje pomocy i mam nadzieje, ze mi powiecie co nie co. Mialam taka sytuacje w sobote. Byly Dni Bojanowa i z tej okazji drugi Zjazd Motocyklowy. Przy czym zaplanowalismy z tata mala traske. NO i wiadomo jak to w takiej trasce, paradzie moto sie gotuje. A ze nie mam tego wskaznika temperatury to wolalam jechac na wlaczonym wentylatorze. W koncu z nerwow stwierdzilam sobie torche przewietrzyc maszynke i wylaczylam wentylator, sruuu do przodu. No i wjezdzam do Boja, zatrzymuje aby poczekac na znajomych i na tym skonczyla sie moja rajza moto. Zawalilam jezdnie plynem chlodniczym. Nie wiem dlaczego mi wylal. Wylecial ze zbiorniczka wyrownawczego :( Dzisiaj wreszcie znalazlam czas z tata, zeby popatrzec, uzupelnic polyny, itp. Ale nadal nie wiemy co sie stalo. W chlodnicy jest pelno plynu, do zbiorniczka tez wlalismy ile szlo. Nigdzie nie wylecial plyn, jak nalalismy. Czy moze termostat sie nie otworzyl i dlatego wylalo?? Na dole pod silnikiem wystaja dwa przewody, wezyki, jeden ma na koncu takjakby srubke zamykajaca go,a drugi jest czarny. Obydwa tak jakby wychodzily ze zbironiczka wyrownawczego i z tego czarnego wylecial plyn...najprawdopodobniej.

http://img451.imageshack....003smallgl2.jpg

Moze ktos z was wie dlaczego tak mi sie stalo??

Drugie pytanie moje. Zdjecie mowi o co mi chodzi:)

http://img528.imageshack....006smallaa4.jpg
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2007-07-26, 22:52   

Czy masz włącznik wentylatora zamiast czujnika temperatury? Pewnie zagotował ci się płyn i wylał właśnie przez zbiornik wyrównawczy - tak to jest skonstruowane, żeby sie wylewał w razie konieczności. No trzeba z tym uważać, bo jak wygotujesz go w czasie jazdy, można zatrzeć silnik. Ale z Twojego opisu wynika, że nic sie nie raczej stało.



A kontrolka, jeśli jest tam napisane "OD" (nie widzę za dobrze) to kontrolka overdrive'a czyli nadbiegu, czyli najwyższego biegu. Ponieważ bieg ten służy (teoretycznie) tylko do jazdy w jednym tempie, jeślibyś chciała przyśpieszyć, powinnaś zredukować i aby o tym pamietać jest ta kontrolka.
 
 
 
Beti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-27, 13:55   

Mam reczne wlaczanie wentylatora, ale pare razy sam mi sie juz wlaczyl. Niestety nie mam wskaznika temperatury, bo jak sie okazalo mam obydwa liczniki walniete. Wiec w przyszlosci bedzie mnie czekalo kupowanie od kogos dobrych. W kazdym razie po sprawdzeniu z tata kabli wiemy, ze nigdzie nie sa przerwane, itp i od znajomego wzielismy z innego motocykla wskaznik temperatury, podlaczylismy i dziala, wiec pewnie teraz bedzie tata kombinowal jak go ladnie wbudowac zamiast tego oryginalnego, zeby obrotomierz tez byl. W kazdym razie dzisiaj nasunelo mi sie kolejne pytanie. Caly czas zastanawialam sie po co bylo zrobione reczne wlaczanie wentylatora, no i chyba dzisiaj wymyslilam. Czy jest mozliwe, ze te stare Shadow mialy powiedzmy pewien blad w przypadku wlaczania wentylatora. BO jak podlaczylismy ten dzialajacy wskaznik temperatury i czekalismy, kiedy wentylator sie wlaczy, no i wskazowka zaczela wchodzic juz na czerwone pola i nic..czekamy i prawie byla na samym koncu czerwonego pola, czyli max teperatura i dlaej nic. W koncu wylaczylismy motot. Moze dlatego poprzedni wlasciciel zrobil reczne wlaczanie, bo bardzo pozno wlaczal sie sam wentylator??



Shadok, a Tobie to ja dziekuje bardzo, bo jak narazie to kazdy moj problem rozwiales :) I bardzo pomocne sa mi te wszystkie rady i wyjasnienia. W koncu dobrze jest znac swoj motocykl. I czasami umiec samemu cos w nim zrobic.

Z tym plynem to rowniez poprawiles mi humor, bo naparwde martwilam sie moja Hondzie i tak o niej intensywnie myslalam, ze koszmary mialam w nocy z jej udzialem :(

A co do tej lampki to miales racje, fakt ze napisy sa juz strasznie zjechane i malo widac, ale pod odpowiednim katem idzie dostrzec literke"D", no i zreszta juz sprawdzilam :)



Pozdrawiam
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2007-07-29, 10:21   

jeśli chodzi kontrolkę to rzeczywiście jest od 6 biegu ale moim zdaniem jest po to że nie ma w shadole wskaźnika od poszczególnych biegów a silnik ma taki nadmiar mocy że zastosowanie widzę jedno " STARCZY CI WYŻEJ NIE WRZUCAJ BO JUŻ NIE MA" :lol:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM