Witam wszystkich,
pierwszy post i od razu nieszczęście Poratujcie Szanowni znawcy tematu bo ja już całkiem głupi jestem
Zalałem układ odkamieniaczem, przepłukałem całość wodą pod "ciśnieniem" ze szlaucha, później zalałem płynem do chłodnicy (petrygo), odpowietrzyłem, przy okazji wymieniłem czujnik od wentylatora bo stary zdechł. Wyjąłem całkiem termostat coby była pewność, że układ jest otwarty, a to dalej grzeje się jak głupie. Po przejechaniu ok 8km wentylator wyje, a temperatura ciągle na czerwonym. Pomysłu już nie mam co to może być?
Odpowiedz do tematu
: Wciąż się gadzina przegrzewa
:
zabrudzona chłodnica, uszkodzona pompa wodna, jak zagrzejesz silnik sprawdź dłonią czy chłodnica grzeje sie równomiernie na całej powierzchni, otwórz korek wlewu i zobacz czy po do daniu gazu płyn zaczyna bardziej bulgotać i przy okazji sprawdź czy płynu nie brakuje bo układ mógł się do końca odpowietrzyć, ewentualnie gdzieś w układzie masz jakiegoś gluta który blokuje przepływ płynu, dodatkowo jak będziesz miał otwarty korek i zagrzany motor to możesz dokładnie miernikiem elektrycznym z termometrem zmierzyć faktyczną temperaturę wody, wentylator powinien się włączać gdzieś koło 90- 95 stopni i zbić do około 80, i możesz sobie porównać te pomiary ze wskazaniem na liczniku, czyli że wentyl powinien sie włączyć mniej więcej jak wskazówka będzie gdzieś na początku grubej czarnej kreski ( mniej więcej po środku te miarki )
:
Dzięki za odpowiedź, chłodnica równomiernie się nagrzewa, sprawdzałem to wcześniej, przy otwartym korku przy dodaniu gazu poziom się podnosi tak, że się płyn wylewa. Odpowietrzony pewnie jest bo dobre kilka minut stał włączony i dolewałem jeszcze płynu. Inna rzecz, że bąbelków żadnych nie widziałem. Miernika niestety nie mam żeby temperaturę sprawdzić
:
Płucz chłodnicę do oporu. Nawet 5 - 6 razy.
gelo napisał/a: |
Dzięki za odpowiedź, chłodnica równomiernie się nagrzewa, sprawdzałem to wcześniej, przy otwartym korku przy dodaniu gazu poziom się podnosi tak, że się płyn wylewa. Odpowietrzony pewnie jest bo dobre kilka minut stał włączony i dolewałem jeszcze płynu. Inna rzecz, że bąbelków żadnych nie widziałem. Miernika niestety nie mam żeby temperaturę sprawdzić |
Płucz chłodnicę do oporu. Nawet 5 - 6 razy.
:
Ale normalnie wodą z węża czy zalewać to jeszcze jakimiś odkamieniaczami do czajników etc?
Mateusz napisał/a: |
Płucz chłodnicę do oporu. Nawet 5 - 6 razy. |
Ale normalnie wodą z węża czy zalewać to jeszcze jakimiś odkamieniaczami do czajników etc?
:
Hmmm ... zalać układ, niech chwilę pochodzi i rozgrzeje ten czyścik (np. Prestona) a później płukać wodą. Jak przepuścisz tak ze 30 litrów przez chłodnicę to może wystarczy i wreszcie puści ... A w ogóle skontaktuj się z Bartem1973 - on ma w tym doświadczenie.
gelo napisał/a: | ||
Ale normalnie wodą z węża czy zalewać to jeszcze jakimiś odkamieniaczami do czajników etc? |
Hmmm ... zalać układ, niech chwilę pochodzi i rozgrzeje ten czyścik (np. Prestona) a później płukać wodą. Jak przepuścisz tak ze 30 litrów przez chłodnicę to może wystarczy i wreszcie puści ... A w ogóle skontaktuj się z Bartem1973 - on ma w tym doświadczenie.
:
Wygląda na to, że sytuacja jest opanowana. Zalałem jeszcze wczoraj chłodnicę odkamieniaczem do czajników, zostawiłem na ok godzinkę i przepłukałem. Dzisiaj poskładałem całość do kupy, zalałem, porządnie odpowietrzyłem i jest nieźle, ale nie wiem jeszcze czy całkiem dobrze Przejechałem z 60km, na górkach momentami na czerwone wchodziła, na prostej drodze w okolicach 3/4, przy zatrzymaniu w połowie skali więc jest dużo lepiej niż było. Zobaczymy jak będzie gdy zrobi się cieplej (dzisiaj ok 14 st. C.), ale na razie jestem dobrej myśli
PS. te wskazania temperatury to akceptowalne są czy powinno być niżej?
PS. te wskazania temperatury to akceptowalne są czy powinno być niżej?
:
u mnie, w trasie, wskazówka jest kawałek za początkiem tej grubej kreski, po mieście czy w korku, wchodzi na środek podziałki a a nawet trochę za środek, w gorące dni pewnie będę miał te wskazania wyższe.
:
nie wiem jak jest w 700 ale w 500 miałem taką samą sytuację i powiem Ci tak (powtazam ze nie znam sie na 700) ale na 99 % masz zle . Wskaźnik powinien być na 1/3 lub nawet 1/4.
ja założyłem silnik z BARDZO ZARDZEWIAŁY cylindrem nie czyszcząc go i mam teraz z tym problemy
ROZWIAZANIE
Przelałem przez układ z 50 litrów wody
2x zalać uruchomić - niech pochodzi - wylać
2x miska(na wysokości termostatu) wody - niech sobie pobiera pompa wodę i wylewa do 2 michy pod moto (za chłodnicą)
2x zabieg z odkamieniaczem ale cały układ
Przemiennie!!! opcja z odkamieniaczem jako pierwsze !!
Poszło teraz mi sie tylko troszku przegrzewa ale ja wiem na 89% ze mam coś jeszcze z pompą bo mi nie zasysa wody a zeby do niej sie dostać trzeba by było silnik wykręcać czego nie bede robił bo mi sie nie chce TERAZ
ja założyłem silnik z BARDZO ZARDZEWIAŁY cylindrem nie czyszcząc go i mam teraz z tym problemy
ROZWIAZANIE
Przelałem przez układ z 50 litrów wody
2x zalać uruchomić - niech pochodzi - wylać
2x miska(na wysokości termostatu) wody - niech sobie pobiera pompa wodę i wylewa do 2 michy pod moto (za chłodnicą)
2x zabieg z odkamieniaczem ale cały układ
Przemiennie!!! opcja z odkamieniaczem jako pierwsze !!
Poszło teraz mi sie tylko troszku przegrzewa ale ja wiem na 89% ze mam coś jeszcze z pompą bo mi nie zasysa wody a zeby do niej sie dostać trzeba by było silnik wykręcać czego nie bede robił bo mi sie nie chce TERAZ
:
Ja miałem problemy i od momentu jak wymieniłem pompę wodna mam spokój! Pozdr...
Shadow mój to jest to..Kocham Go...
:
Witam,
odgrzewam temat ponieważ problem powrócił. Układ przeszedł wczoraj kompletne czyszczenie, tym razem wg instrukcji znalezionej na forum. Mimo to wskazówka chwilę po odpaleniu silnika i krótkim rozgrzaniu leci na czerwone pole. Zastanawiam się więc czy aby czujnik nie jest skopany. Wsadziłem sondę od miernika temperatury do termostatu i płyn miał ok 64 - 70 st. C. gdy wskazówka była na czerwonym więc raczej nie jest to "zdrowy" wynik?
W związku z tym zamierzam wymienić czujnik tylko nie wiem jak i gdzie go szukać?
A jeśli chodzi o czujnik załączania wentylatora to też mam co do niego wątpliwości. Przeprowadzałem próby we wrzątku i nie zaobserwowałem żadnych zmian oporności/zamknięcia układu? Czyżby poleciał drugi już czujnik w tym sezonie?
odgrzewam temat ponieważ problem powrócił. Układ przeszedł wczoraj kompletne czyszczenie, tym razem wg instrukcji znalezionej na forum. Mimo to wskazówka chwilę po odpaleniu silnika i krótkim rozgrzaniu leci na czerwone pole. Zastanawiam się więc czy aby czujnik nie jest skopany. Wsadziłem sondę od miernika temperatury do termostatu i płyn miał ok 64 - 70 st. C. gdy wskazówka była na czerwonym więc raczej nie jest to "zdrowy" wynik?
W związku z tym zamierzam wymienić czujnik tylko nie wiem jak i gdzie go szukać?
A jeśli chodzi o czujnik załączania wentylatora to też mam co do niego wątpliwości. Przeprowadzałem próby we wrzątku i nie zaobserwowałem żadnych zmian oporności/zamknięcia układu? Czyżby poleciał drugi już czujnik w tym sezonie?
:
serwisówka w dłoń i szukać ;)
moim zdaniem coś nei tak jest z tym wskazaniem temperatury - przy 70 stopniach strzałka nie powinna być na czerwonym - to jest w większości pojazdów normalna temperatura pracy.
a co do części... popytać czy można jakiś zamiennik ściągnąć po oryginału to pewnie nie dostaniesz bo Honda przestaje produkować części do danego modelu po 15 latach.
jeśli nie to kumpel polecił mi tą stronę:
sklep
kliknąć tam na OEM parts i poszukać marki, rocznika,modelu...
moim zdaniem coś nei tak jest z tym wskazaniem temperatury - przy 70 stopniach strzałka nie powinna być na czerwonym - to jest w większości pojazdów normalna temperatura pracy.
a co do części... popytać czy można jakiś zamiennik ściągnąć po oryginału to pewnie nie dostaniesz bo Honda przestaje produkować części do danego modelu po 15 latach.
jeśli nie to kumpel polecił mi tą stronę:
sklep
kliknąć tam na OEM parts i poszukać marki, rocznika,modelu...
:
Czujnik który wskazuje temperaturę na zegary znajduje się w obudowie termostatu, a termostat po lewej stronie pod plastikiem przy główce ramy, dokładnie tam gdzie się wlewa płyn chłodzący.
:
Spróbuj wyciągnąc ermostat i pojeżdzićbez niego zobaczysz czy dalej temp. bedzie wysoka ja miałem tak samo w swojej 750 ale winą było zatkana chłodnica kawałkami ręcznika papierowego po kilkakrotnym płukaniu ustąpiło ale jeżdze dalej bez termostatu.i temperatura nie przekracza połowy wskżnika. Wymontuj termostat i zobaczysz co sie stanie .
Były: MZ ETZ 150e 90r,MZ ETZ 150e 91r, Honda CB 550 Nighthawk 83r, Honda Shadow VT 750 C 83r,Honda Shadow VT 700 C 84r, Honda Sabre VT 1100 C2 03r, Honda Shadow VT 1100 C2 96r......
:
Odpowiedz do tematu
Od początku sezonu z wyjętym termostatem więc nie w tym problem tylko pewnie w czujniku wkręconym w jego obudowę. Nie ma go ktoś na zbyciu?:)