Dziś piękne słoneczko więc trzeba było skóry z szafy wyciągnąc i w droge
Pierwsze 10km wszystko ok pierwsze wyprzedzanie bieg 4 100 km/h piątka i co moto nie jedzie a do końca wyprzedzania jeszcze troche . Wiem że już pare razy pisałem o tej przyczynie ale teraz jak rozwiązałem problem z tym że moto już przyśpiesza od 60km/h na 5 to przyszedł nowy jak go się troche rozbujało. Jakie macie zębatki przy swoich motorkach bo wiem że śa 2 rodzaje.
Teraz opisze problem jade sobie 60 na 5 dodaje gazu żaden kłopot aby jechać 90km/h ale później do 100km/h to wręcz niemożliwe.
W moto wymieniłem już olej+filt, filtr powietrza, tłumnik(pusty przelot ta na 100% ma), dziś gaźniki przeszły synchronizacje i dalej nic się nie zmieniło moje pomusły dobiegły końca może wam przyjdzie coś do głowy dodam że motorek jest z niemczech i słyszałem że zakładają tam blokady ale nie wiem czy takie objawy przyczyniają się jak ma śie blokady jakby ktoś wiedział gdzie są one umieszczane to chętnie się dowiem.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc i liczę na was
Odpowiedz do tematu
: Brak mocy na piątym biegu
:
Według danych motocykla v-max to 110 km/h więc wiele Ci nie brakuje, myślę ze masz prawidłowe osiągi jak na to co opisujesz i motocykl który posiadasz. Niestety później maszynce jest już coraz ciężej rozpędzać :)
Live to Ride, Ride to Live.
:
Siemka;)
No to tak - nie dziw sie ze hondzia powoli bedzie powoli przyspieszac na 5-tce od 90-ciu - to jest normalne, najbardziej uzaleznione od wiatru w klate, nachylenia drogi itp spowalniaczy ;) Ogólnie to jest tak ze 90km/h to dla niej najgorszza predkosc (czyt silny wiatr itp). gdyż jest to dosyc dużo na 4-ke zeby rozpedzic, a za mało na 5-tke. Ogólnie 5-tke w vt125 mozna traktowac jako nadbieg raczej.
Z takich rad, jak chcesz wyprzedzic ciezarowke ktora jedzie ~90km/h, to nie jedz zaraz za nia i wyskakuj, liczac na przyspieszenie, pozwalajace na bezpieczne wyprzedzenie, bo idzie sie zdziwic czasami. Najlepiej wziac rozped i wtedy;)
Piszesz o tych predkosciach - sprawdz sobie cisnienie w kolach, bo to tez niedosc ze zwiesza spalanie, to jeszcze zmniejsza bezpieczenstwo, jak i Twoj upragniony vmax;) Ja przy silniku nie grzebałem nic w celach podniesienia mocy, wystarczalo mi to co mialem, gdyz zalezało mi na długiej żywotności.
Jak już gdzies pisałem - do shadowki trzeba sie przyzwyczaic, nauczyc nia jezdzic, jezdzilem nia 3 sezony, nawinalem jakies 35 k km - i mam wrazenie ze przez pierwsze 2 sezony ciagle ja odkrywalem;)
Ogólnie to cięzko to wszystko opisac, tymbardziej ze shadowki juz nie mam, a odczucia wiadomo teraz mam nieco inne. Co do blokady na niemcy- vt125 byly blokowane do 80 km/h ( o wtedy mozna tam jezdzic na kat b). Wiec blokad nie masz raczej.
Podsumowując - licz sie z tym, ze manetke gazu masz czesto odkrecona na maxa, no moze 7/8 w trasie. żeby utrzymywac ta predkosc marszowa w granicach 100km/h - miej litosc dla tego niesamowitego silniczka.
A jeszcze pytałeś o zębatki - ja miałem bodajze 15/40 fabrycznie, potem przy wymianie zalozyłem 15/38, wiekszej roznicy nie bylo. Duża zmiane w osiagach, dała by zmiana przedniej zebatki na 16(vmax) lub (14-przyspieszenie), ale tutaj juz nie kombinowalem, wieec sie nie wypowiem.
Pozdro.
No to tak - nie dziw sie ze hondzia powoli bedzie powoli przyspieszac na 5-tce od 90-ciu - to jest normalne, najbardziej uzaleznione od wiatru w klate, nachylenia drogi itp spowalniaczy ;) Ogólnie to jest tak ze 90km/h to dla niej najgorszza predkosc (czyt silny wiatr itp). gdyż jest to dosyc dużo na 4-ke zeby rozpedzic, a za mało na 5-tke. Ogólnie 5-tke w vt125 mozna traktowac jako nadbieg raczej.
Z takich rad, jak chcesz wyprzedzic ciezarowke ktora jedzie ~90km/h, to nie jedz zaraz za nia i wyskakuj, liczac na przyspieszenie, pozwalajace na bezpieczne wyprzedzenie, bo idzie sie zdziwic czasami. Najlepiej wziac rozped i wtedy;)
Piszesz o tych predkosciach - sprawdz sobie cisnienie w kolach, bo to tez niedosc ze zwiesza spalanie, to jeszcze zmniejsza bezpieczenstwo, jak i Twoj upragniony vmax;) Ja przy silniku nie grzebałem nic w celach podniesienia mocy, wystarczalo mi to co mialem, gdyz zalezało mi na długiej żywotności.
Jak już gdzies pisałem - do shadowki trzeba sie przyzwyczaic, nauczyc nia jezdzic, jezdzilem nia 3 sezony, nawinalem jakies 35 k km - i mam wrazenie ze przez pierwsze 2 sezony ciagle ja odkrywalem;)
Ogólnie to cięzko to wszystko opisac, tymbardziej ze shadowki juz nie mam, a odczucia wiadomo teraz mam nieco inne. Co do blokady na niemcy- vt125 byly blokowane do 80 km/h ( o wtedy mozna tam jezdzic na kat b). Wiec blokad nie masz raczej.
Podsumowując - licz sie z tym, ze manetke gazu masz czesto odkrecona na maxa, no moze 7/8 w trasie. żeby utrzymywac ta predkosc marszowa w granicach 100km/h - miej litosc dla tego niesamowitego silniczka.
A jeszcze pytałeś o zębatki - ja miałem bodajze 15/40 fabrycznie, potem przy wymianie zalozyłem 15/38, wiekszej roznicy nie bylo. Duża zmiane w osiagach, dała by zmiana przedniej zebatki na 16(vmax) lub (14-przyspieszenie), ale tutaj juz nie kombinowalem, wieec sie nie wypowiem.
Pozdro.
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
:
Możesz obadać jeszcze iglicę w gaźnikach, na jakim poziomie jest ustawiona. Robiłam tak kiedyś z moto żeby mniej paliło :P ale kosztem moc.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty bóg zabija kotka!
:
Kubus dzięki za wszystkie informacje. Tylko wzorując się na opisach innych to moja shadow to jakaś katastrofa. Ogólnie to nie chodzi mi o to aby ją piłować cały czas i jechać v max tylko ja najczęściej jeżdżę w grupach i obawiam się że nie dam rady jechąc równo z nimi a co dopiero wyprzedzić jakieś autko które jedzie 90 km/h
Moja po prostu dojdzie to 100km/h i nic więcej przeciągne na 4 to tak 110 znowu 5 i 100
A jeszcze miały one zakładane filtr paliwa bo ja u siebie jeszcze nie widziałem.
Moja po prostu dojdzie to 100km/h i nic więcej przeciągne na 4 to tak 110 znowu 5 i 100
A jeszcze miały one zakładane filtr paliwa bo ja u siebie jeszcze nie widziałem.
:
Filtra paliwa nie ma.
Moja mi sie wydawała żwawa, niewiem może sprawdz czy masz równą kompresje w cylindrach, te cisnienia, sprawdz czy np nie masz za wysoko hamulca tylnego (bo np po naciagnieciu lancucha zapomniales popuscic). Poki co mi tyle do glowy przychodzi. Możesz sobie wlać ze 2 razy jakas lepsza benzyne, chociaż to to juz naprawde prawie nie ma roznicy w odczuciach raczej.
Wracając do zębatek to policz sobie zęby i napisz ile masz, bo ja nigdy na 4ce ponad 100 nie jechałem... Coprawda nie miałem odciecia jeszcze, ale wydawalo mi sie ze strasznie juz piłuje.
Moja mi sie wydawała żwawa, niewiem może sprawdz czy masz równą kompresje w cylindrach, te cisnienia, sprawdz czy np nie masz za wysoko hamulca tylnego (bo np po naciagnieciu lancucha zapomniales popuscic). Poki co mi tyle do glowy przychodzi. Możesz sobie wlać ze 2 razy jakas lepsza benzyne, chociaż to to juz naprawde prawie nie ma roznicy w odczuciach raczej.
Wracając do zębatek to policz sobie zęby i napisz ile masz, bo ja nigdy na 4ce ponad 100 nie jechałem... Coprawda nie miałem odciecia jeszcze, ale wydawalo mi sie ze strasznie juz piłuje.
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
:
Zębatki mam takie przednia 14 a tylnia 41 i nie wiem czy są to orginalne bo na allegro jest wiele rodzai .
Moje biegi kończą sie tak
1-45km/h
2-70km/h
3-100km/h
4-110km/h
5- spada do 100km/h a nawet niżej
Po prostu nie potrafię utrzymać tej 100km/h
Moje biegi kończą sie tak
1-45km/h
2-70km/h
3-100km/h
4-110km/h
5- spada do 100km/h a nawet niżej
Po prostu nie potrafię utrzymać tej 100km/h
:
Szok GREGOR7_233 , ja smigam vt 500 która ma 37KW czyli 50 koników , i jakos wole jezdzic spacerowo max 10okm/h ale to zawsze jest 90 km/h lub mniej i powyzej 120km/h to mi szkoda silnika a ty masz silniczek malutki a dusisz go jak szlifierke az mi szkoda tego twojego moto.
Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien.
:
Hmm no to mnie zaskoczyłeś z tym przełozeniem. Chociaż vt125 ma pomiar predkości ze skrzyni, więc to jakie masz zebatki, nie wplywa na to co widzisz na liczniku ;d Ja bym sie na niej poprostu musiał przejechać i wtedy bym Ci powiedział co i jak - może kiedyś Cie odwiedze.
Jeszcze pozostaje pytanie ile wazysz i ile masz wzrostu ? Ja na mojej hondzi z pasazerem nawet wyciagałem licznikowe 120 w porywach przy wyprzedzaniu.
Ale jak mówie sprawdz sobie to, czy obraca Ci sie tylne koło z tyłu lekko(wysokosc hamulca) noi kompresje w cylindrach. Z tego co pamietam synchro w gaźnikach juz robiłeś, więc to odpada.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że mozesz sprawdzic kolor świecy (powinna mieć kolor taki brązowawy, mowią na to cappucino czy jakos tak)- może masz za uboga mieszanke, i dlatego brakuje jej mocy? To już jest wszystko dość naciągane, no ale;)
Tylko jakbyś wykrecał świece, pamiętaj żeby to robić na zimnym silniku!
Edit:
Herbatnik, a jeździłes kiedys na vt125 ?;) Bo ten motor uwielbia wysokie obroty. Zobacz samo to, że moment ma dopiero przy bodajze 9500, a moc przy ponad 11 tys obrotów! Sam jeżdze teraz na magnie, i w zasadzie predkosci w trasie sie mało zmieniły, tyle że jest to bardziej równa jazda, noi nie mam problemow z żebraniem o predkosc podczas wyprzedzania;)
Jeszcze pozostaje pytanie ile wazysz i ile masz wzrostu ? Ja na mojej hondzi z pasazerem nawet wyciagałem licznikowe 120 w porywach przy wyprzedzaniu.
Ale jak mówie sprawdz sobie to, czy obraca Ci sie tylne koło z tyłu lekko(wysokosc hamulca) noi kompresje w cylindrach. Z tego co pamietam synchro w gaźnikach juz robiłeś, więc to odpada.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że mozesz sprawdzic kolor świecy (powinna mieć kolor taki brązowawy, mowią na to cappucino czy jakos tak)- może masz za uboga mieszanke, i dlatego brakuje jej mocy? To już jest wszystko dość naciągane, no ale;)
Tylko jakbyś wykrecał świece, pamiętaj żeby to robić na zimnym silniku!
Edit:
Herbatnik, a jeździłes kiedys na vt125 ?;) Bo ten motor uwielbia wysokie obroty. Zobacz samo to, że moment ma dopiero przy bodajze 9500, a moc przy ponad 11 tys obrotów! Sam jeżdze teraz na magnie, i w zasadzie predkosci w trasie sie mało zmieniły, tyle że jest to bardziej równa jazda, noi nie mam problemow z żebraniem o predkosc podczas wyprzedzania;)
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
:
Wróć :)
Na pomiar z przedniego koła nie mają wpływu zębatki, pomiar ze skrzyni jest poprawny tylko przy oryginalnym przełożeniu, każda zmiana zębatek okłamuje licznik. Najlepiej założyć nawigacje i spojżeć na nią, może Ta 125tka śmiga ze 130
Kubus napisał/a: |
Hmm no to mnie zaskoczyłeś z tym przełozeniem. Chociaż vt125 ma pomiar predkości ze skrzyni, więc to jakie masz zebatki, nie wplywa na to co widzisz na liczniku ;d |
Wróć :)
Na pomiar z przedniego koła nie mają wpływu zębatki, pomiar ze skrzyni jest poprawny tylko przy oryginalnym przełożeniu, każda zmiana zębatek okłamuje licznik. Najlepiej założyć nawigacje i spojżeć na nią, może Ta 125tka śmiga ze 130
:
No to chyba źle przekazałem to o co mi chodziło. Miałem na myśli to, że predkość na liczniku zawsze jest taka sama na danych obrotach i na danym biegu, zębatek może nie być wcale ;d
adam3911 napisał/a: | ||
Wróć :) Na pomiar z przedniego koła nie mają wpływu zębatki, pomiar ze skrzyni jest poprawny tylko przy oryginalnym przełożeniu, każda zmiana zębatek okłamuje licznik. Najlepiej założyć nawigacje i spojżeć na nią, może Ta 125tka śmiga ze 130 |
No to chyba źle przekazałem to o co mi chodziło. Miałem na myśli to, że predkość na liczniku zawsze jest taka sama na danych obrotach i na danym biegu, zębatek może nie być wcale ;d
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
:
Kubus fajnie by było jakbyśmu się spotkali to wymienilibyśmy sie zdaniami
A jedziesz może na rozpoczęcie sezonu do częstochowy? Bo ja będę na 100% więc może byśmy się tam spotkali
A jedziesz może na rozpoczęcie sezonu do częstochowy? Bo ja będę na 100% więc może byśmy się tam spotkali
:
Jade;) zawsze tam bywam ;)
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
:
Ciśnienie na cylindrach ma mniej więcej takie same po tak powyżej 10 atmosfer na każdy cylinder
:
Odpowiedz do tematu
No to trzeba sie cieszyc, bo jakby kompresja była nierówna, to kosztyyyyy. A ten hamulec sprawdzales?
Pal gumę, a nie duszę....
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)
http://picasaweb.google.pl/jakub.szafranski/ - album motomaniaka ;d
http://www.youtube.com/user/Kubrakow - duuzo filmików z udziałem mojego shadowa ;)