To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Nie pali na 1 cylinder

zeno127 - 2023-02-15, 20:29

Dzisiaj po pracy poszedłem do garażu i odpalił normalnie na oba cylindry, trzy dni wcześniej były problemy. Poczekam jeszcze następne kilka dni i przepalę go. Przyjdą trochę cieplejsze dni i wtedy zacznę coś więcej działać, garaż mam nie ogrzewany.
Jak to jest u was z tym ssaniem, bo u mnie tylko minimalne przesunięcie tej dzwigienki, około 3mm, a jak jest więcej to już nie odpali. Jeszcze nurtuje mnie jeden problem,otóż w czasie jazdy kiedy puszcze manetke z gazem np. żeby hamował silnik wtedy strzela z tłumników, tak jest od kiedy go kupiłem. Myślałem że to wina gaźników, może trzeba zrobić tą synchronizację , jak to się robi, trzeba mieć jakąś aparaturę, czy tak na słuch. Nie wiem czy przyczyna nie jest w tłumnikach bo są dosyć głośne. Na przegłądzie technicznym pytałem czy aby nie za głośne, gościu mnie uspokoił ,że to są krótkie wydechy i tak ma być.

Szym0n - 2023-02-15, 23:32

Cześć wszystkim. Mam ten sam problem z moją RC44 z 1997 roku.

Nie chodzi na pierwszym cylindrze.

Motor stał kilka lat nieodpalany. Iskra jest, świece są mokre. Kompresja na zimnym 14 bar na obu cylindrach. Wymieniłem wszystkie świece i fajki. Zamieniłem miejscami cewki. Wymieniłem moduł. Rozebrałem gaźniki i wymieniłem dysze, zaworki i ustawiłem pływaki na 7mm.
Pierwszy garnek nie działa także jak siknę w dolot "samostart". Po kilku minutach wydech jest ledwo ciepły a tylni już gorący. Potem tez się pomału zaczyna rozgrzewać można trochę wkręcić na obroty ale przy dodawaniu gazu dławi się i lekko strzela.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

GREGOR 12 - 2023-02-16, 13:30

Zeno 127 opszę Ci wieczorem o strzałach w moim 750 C2 Ace. Mam to od 8 lat. Napiszę co było zrobione, a było chyba wszystko.
Szym0n - 2023-02-16, 14:41

Mam nową koncepcję na mój problem 2 posty wyżej.
Napiszcie czy dobrze myślę.

Po tych wszystkich próbach wykręciłem świece i jak pisałem wcześniej była mokra, ale nie od benzyny ale od brudnego oleju (oleju jeszcze nie zmieniałem, ale mam już cały zestaw garażu). Przypadkiem też odpaliłem go dziś na wykręconym korku wlewu oleju i musze powiedzieć że nieźle stamtąd dmuchało (mam całą kurtkę w kropkach od oleju) - więc moje nowe podejrzenie to uszczelka pod głowicą. No ale kompresja wyszła 14 bar na obydwu równo.
Co myślicie?
Fota świecy w załączeniu.


zemnebedeusz - 2023-02-16, 14:55

Przy takiej świecy to kompresję robi Ci chyba olej w cylindrach powyżej tłoków :mrgreen: Praca silnika w ramach nieustającej próby olejowej...
GREGOR 12 - 2023-02-16, 16:05

Zeno 127, mam chwilę wcześniej. Co do palenia po zimie to jak piszesz poczekaj przejedź że 30 km. Zagrzej, osusz, i zobaczysz. Co do strzałów z wydechów, kupiłem na oryginalnym wydechu golasa, tak jak z salonu. Strzały było słychać ale cicho. Bardziej z puszki filtra. Potem rozwierciłem wydechy 10mm, strzały dalej,tak samo ale mniej do filtra widomo miało już gdzie się podziać. Potem powiększyłem otwory do 15mm i zawiozłem do mechanika na reg. zaworów, czyszczenie i kal rację gaźników. Nie zmieniło się nic. Potem założyłem DYNA-JET COBRY tam są 2 zestawy dysz, założyłem mniejsze niż org. 2 były większe.+ inne iglice+ nowe krućce+ filtr K&N+ otwory do 20mm + jeszcze 2 obok po 20mm. I jak szczelało tak strzela. Ani mniej ani więcej. Na forach prędzej się dowiesz co zrobić żeby strzelało. Jeszcze jest teoria regeneracji gaźniorów pod kątem ośiek i przepustnic. Ale pali chodzi jak wściekła to już tak zostało. Jak wolne obroty ustawie trochę wyżej tak o 150 to mniej wali, prawie 38 tyś. km. z tymi strzałami zrobiłem i nic się nie dzieje. Także nie licz na spektakularne zmiany po regulacjach. Chyba że Ci wychodzą z przebiegu to zrobić trzeba.
Szym0n - 2023-02-16, 16:22

zemnebedeusz napisał/a:
Przy takiej świecy to kompresję robi Ci chyba olej w cylindrach powyżej tłoków :mrgreen: Praca silnika w ramach nieustającej próby olejowej...


Czyli co? Zwalić głowicę?
Sprawdzę jeszcze świece na działającej głowicy.

GREGOR 12 - 2023-02-16, 17:08

Bardzo kopci po uruchomieniu na siwo? . Ale chyba główce trzeba zdjąć, z tego co piszesz to masz mocne przedmuchy do silnika, jak poszła uszczelka lub głowica pękła, to mógł być mocno przegrzany i przytarty, oby nie. Nie zmieniaj oleju dopuki nie usuniesz problemu ma 100%, i jeszcze jedno czy olej który masz jest czarny jak w dizlu? Bo po 6, tyś. U mnie jest lekko zbrązowiały. Im większe przedmuchy tym czarniejszy olej
zeno127 - 2023-02-16, 17:35

GREGOR12, dzięki za dostatnią odpowiedz, niektórym się to podoba że jak ujmujesz gazu to z rur walnie, mi akurat nie, ale jak jest to raczej nic nie zmienię, myślę że silnikowi to nie bedzie szkodziło. Jak się zrobi cieplej pogonię troche maszynę i wtedy zobaczę czy pomogło, być może to wszystko jest zawilgocone. A wracając do tłumników znajomy mi podpowiada, że przy nówkach nie będzie strzelało. podobno te powiercone tak robią. Ja takie już kupiłem, ktoś ulepszał.Tydzień temu wymieniłem olej i filtr, według sprzedającego i tego co ja przejechałem to jest około 3,5tyś.km. od wymiany, olej był czarny jak w ropniaku.
mamamuszi - 2023-02-16, 17:56

zeno127 napisał/a:
GREGOR12, dzięki za dostatnią odpowiedz, niektórym się to podoba że jak ujmujesz gazu to z rur walnie, mi akurat nie, ale jak jest to raczej nic nie zmienię, myślę że silnikowi to nie bedzie szkodziło. Jak się zrobi cieplej pogonię troche maszynę i wtedy zobaczę czy pomogło, być może to wszystko jest zawilgocone. A wracając do tłumników znajomy mi podpowiada, że przy nówkach nie będzie strzelało. podobno te powiercone tak robią. Ja takie już kupiłem, ktoś ulepszał.Tydzień temu wymieniłem olej i filtr, według sprzedającego i tego co ja przejechałem to jest około 3,5tyś.km. od wymiany, olej był czarny jak w ropniaku.

Fabryczne tłumniki mają wyliczoną przepustowość , odpowiednio dławią wydech w celu utworzenia korka gazowego . jak nasi paluchyma pogmerają w wydechu to mieszanka nie jest blokowana onym korkiem i dopala się wybuchowo w wydechu , co wbrew obiegowym opiniom , jest szkodliwe dla silnika . Podnosi temperaturę głowicy , co ma wpływ na żywotność uszczelniaczy trzonka ,zarzuca nagarem przylgnie a co najważniejsze to takie łupnięcie od zadka otwiera zawór , który bije w tłok . potem jest zagadka ,skąd odbicia zaworu na tłoku bez kolizji . tak więc ingerencja w fabryczny wydech jest psuciem silnika. Polecam zrobić płukanie silnika coby nagar z rowków pod pierścieniami ruszyć.

Szym0n - 2023-02-16, 19:03

GREGOR 12 napisał/a:
Bardzo kopci po uruchomieniu na siwo? . Ale chyba główce trzeba zdjąć, z tego co piszesz to masz mocne przedmuchy do silnika, jak poszła uszczelka lub głowica pękła, to mógł być mocno przegrzany i przytarty, oby nie. Nie zmieniaj oleju dopuki nie usuniesz problemu ma 100%, i jeszcze jedno czy olej który masz jest czarny jak w dizlu? Bo po 6, tyś. U mnie jest lekko zbrązowiały. Im większe przedmuchy tym czarniejszy olej


W ogóle nie kopci. Tam nie dochodzi do zapłonu albo b. rzadko więc nie spala oleju. Olej jest ciemny ale nie jest czarny jak w dieslu.
Zrobiłem znów pomiar kompresji na zimnym silniku. Przedni zrobiłem raz na odkręconym wlewie oleju (chyba bez sensu w sumie), a raz na zakręconym i wyszło identycznie ok. 13 bar. Tylny cylinder 14. Zrzucać głowicę nr 1?

Ja słusznie sugeruje kolega Marecki jutro odetnę paliwo od pierwszego cylindra i zobaczymy czy na "plaku" pójdzie. Jeśli pójdzie choć na chwilę na plaku to znaczy, że gaźnik ciągle go zalewa i tam będę szukał przyczyny.

GREGOR 12 - 2023-02-16, 20:34

Pierwsze co słyszę od mechaników na pytanie dla czego strzela "masz wiercone wydechy" i zaraz pytam a kolega ma wolne w takim samym motorze i nie strzela. I wtedy słyszę "noto ja już nie wiem" nie może być tak że w tych. Samych silnikach w jednym wolny wydech strzela a w drugim nie. Bo dużo C2 ma wolne wydechy i nie strzela.
GREGOR 12 - 2023-02-16, 20:37

Ja tak jak Zeno 127 wolał bym żeby nie strzelał, ale 8lat strzela i chyba tak już zostanie.
GREGOR 12 - 2023-02-16, 21:28

Szymon, ciężko doradzać. Jeżeli czujesz że poradzisz to trzeba szukać przyczyny. Takiej świecy nie widziałem 100 lat. Ostatnio w konającym ŻUKU. Ja bym to oddał do dobrego machanika, bo sam choć trochę czaje, ale brak mi tego do#wiadczenia mechanika z długim stażem, który wie że np. W tym miejscu takie luzy mają być a tu nie. Wiesz o co mi chodzi. Fachura rozkręci i Ci powie to i to zrobić, albo lepiej szukać silnika na chodzie. A sam bym się doktoryzował z różnym skutkiem. Z tego co piszesz to może być poważna awaria.
Szym0n - 2023-02-16, 22:36

GREGOR 12 napisał/a:
Ja bym to oddał do dobrego machanika.

Nie oddam :) Mam czas, powalczę (mam jeszcze dwa inne moto na chodzie, które sam uruchamiałem).
Szukam podpowiedzi tu i ówdzie :)
Jutro odetnę mu benzynę i siknę plakiem zobaczymy jak zareaguje :)
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :thx:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group