To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - WITAM! Pomocy z eksploatacją proszę.

YooRec - 2011-01-18, 21:46
Temat postu: WITAM! Pomocy z eksploatacją proszę.
Witam wszystkich. Jestem nowy i to mój pierwszy post na tym forum.

Nabyłem Hondę VT1100 sc1 1985 made in USA i bardzo proszę o pomoc w doborze świec, oleju i filtra oleju. Co powinienem kupić. Czytałem o świecach irydowych? Czy to mądry wybór, jak tak to które się tam wkręcą. Jaki olej najlepiej wlać? Jaki model filtra oleju/powietrza zamówić?

I gdzie możecie polecić najlepszą jakość za najniższą cenę, co nie idzie w parze.



Wiem, wiem, że jak wykręcę to się wszystkiego dowiem, ale chciał bym wykręcić i od razu wkręcić nowe.



Czy może jeszcze coś powinienem zrobić w nim by przygotować go do sezonu?



BTW kupie tylną kanapę do tego motoru.



Pozdrawiam



P.S. Czy w tym motorku mozna regulowac twardosc/wysokosc zawieszenia z tyłu? Waże 130 kg + żona i troche nim dobija.

Rigez - 2011-01-18, 22:05

O świecach irydowych już było gdzieś w temacie świece.





Olej silnikowy SAE 10W40 API SE-SF

2,9 l (3,1 l z filtrem; całkowita 3,8 l)

Olej przekładni głównej SAE 80W

130 ml (całkowita 150 ml)



Układ chłodzenia zalecany glikol etylowy (1:1 z wodą destylowana)

2,2 l (w tym 0,34 l zbiorniczek wyrównawczy)

Wg mojej wiedzy, całkowita pojemność układu chłodzenia w VT1100, wynosi około 2.1 - 2.2 litra.

Silnik i chłodnica, około 1.8 litra.

Zbiorniczek wyrównawczy, około 0.3 - 0.4 litra.



Waga (bez płynów/gotowy do drogi) 242 kg/245 kg

Dopuszczalna masa całkowita 482 kg

Todek - 2011-01-18, 22:31

Ja proponuję olej silnikowy MOTUL 5100 15W50 półsyntetyk. Filtr oleju Hiflofiltro HF 202.
zeus - 2011-01-18, 22:39

Cień dobry :mrgreen:
YooRec - 2011-01-18, 23:08

O jak miło i szybko... nie zdazylem sie wykąpać a tu juz odpowiedzi.

Dzieki bardzo olej i filtr mamy zalatwiony.

A co z filtrem powietrza? Trójkątny czy okrągły bo 2 takie znalazlem do tej Hondy



I gdzie to jest przekładnia główna? <laik>

Miki01 - 2011-01-18, 23:27

Witam,

jaki za...sty model kupiłeś :mrgreen: Może zdjęcia? Filtr powietrza tylko trójkątny pasuje, no chyba, że pokombinujesz i zaaplikujesz K&N tak ja to uczyniłem, ale do tego były dysze DynoJet-y i tłumiki akcesoryjne... Wieluuuuuu kilometrów z tego super fajnego modelu! Aha amorki wymień na powietrzne od HD Electry! Było to gdzieś na forum ;-) Sprawdzają się super i możesz regulować twardość w zależności od obciązenia, a Jesteś słusznej wagi :-D

Pzdr

p.s. jak masz pytania dot tego modelu Wal śmiało, jest tu kilku użytkowników.. aaa miałem wyjaśnić "przekładnię główną" ale Todek jest jak zwykle niezastąpiony :mrgreen: Wyjaśnienie poniżej :-D

Todek - 2011-01-18, 23:30

YooRec napisał/a:
O jak miło i szybko... nie zdazylem sie wykąpać a tu juz odpowiedzi.

Dzieki bardzo olej i filtr mamy zalatwiony.

A co z filtrem powietrza? Trujkątny czy okrągły bo 2 takie znalazlem do tej Hondy



I gdzie to jest przekładnia główna? <laik>




Przekładnia główna znajduje się z lewej strony tylnego koła, na końcu wału napędowego. :mrgreen: Przy normalnej wymianie, wlej 130 ml oleju przekładniowego i wystarczy. :-D Jak wlejesz więcej to może wywalać przez odpowietrznik /sprawdzone/.



Filtr jest trójkątny. Podam Ci jego nr kat. w serwisie Hondy 17215-MG8-771. mogą być problemy z dostaniem.

YooRec - 2011-01-18, 23:44

Dzieki Dzieki Wielkie



Fotek jeszcze nie narobilem... stoji narazie u funfla w garazu ale jak kupie co mam wymienic to pstrykne conieco.

Miki01 - 2011-01-19, 00:52

Tu masz Brachu link do amorków http://allegro.pl/harley-...1416066887.html i to w b.dobrej cenie ;-) Jak założyć dostaniesz instrukcję...

Pzdr

januszek - 2011-01-19, 09:53

Apropo amorków - tył mam również w swoim VN-nie pompowany i swego czasu próbowałem w serwisach i u użytkowników wysondować jakie powinno być ciśnienie.

Żaden serwis , ani użytkownik nie dał jednoznacznej odpowiedzi , a w doradach, to ciśnienie wachało się od 0,5 bara do nawet 2,8 . Ustawiłem na 0,6 i często nie daje mi to spokoju chociaż nie dobiło mi nigdy , ale myślę że to skutek "poważnej" wagi pasażerów (razem z żoną około 140 kg) nooooooo chyba że zmokniemy..... może doradzicie :thx: mi coś konkretnego na temat tego ciśnienia?

Todek - 2011-01-19, 10:03

Każdy taki pompowany amortyzator ma jakiś określony zakres ciśnień przy których może być eksploatowany.

Trzeba by ustalić w jakiejś serwisówce jaki zakres ma ten konkretny amor.

Np. w VT700C z 86-87 są pompowane przednie lagi. Max. ciśnienie jakie może w nich być, to 0.4 bara.

januszek - 2011-01-19, 10:15

Usilnie szukałem , ale nic na ten temat nie znalazłem - to ciśnienie czyli 0,6 wydedukowałem metodą prób i błędów - spuszczałem od 1,5 bara , bo przy tym ciśnieniu amor przestał wspólpracować :lol:
Anonymous - 2011-01-19, 19:32

Ja mam takie i było o nich na forum TUTAJ :mrgreen:
Woder - 2011-01-19, 20:13

Witaj!
Karolsmoto - 2011-01-19, 21:02

Witam .Dwa sezony jeździłem Vt 1100 na pompowanych Kayabach od Kawy GTR były super jazda na nich jest o wiele bardziej komfortowa niż na amorkach od VTX 1300 które teraz posiadam , były tylko ciut za długie jakieś 3cm . Co do ciśnienia to ustaw takie jakie ci odpowiada tak żeby nie dobijały i nie były za twarde i tak ma być a ciśnienie zależy od masy moto oraz tego co dźwiga :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group