To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Vt 700 wersja amerykańska

Anonymous - 2008-03-12, 00:28
Temat postu: Vt 700 wersja amerykańska
Witam wszystkich ! Od niedawna jestem posiadaczem Shadowki VT 700 w wersji USA. Poszukuje wszelkich informacji na temat montowanego w tych motocyklach "systemu" ograniczajacego emisje spalin( mnostwo gumowych wezykow przy gaźnikach, jakis charcoal canister pod chlodnica etc.). Mam kilka pytań:

1. Czy ten system ma wplyw na zubozenie mieszanki(bardzo jasny, prawie bialy :shock: kolor swiec)??

2. Czy ma to wplyw na pojawianie sie "dziury" w obrotach podczas dodawania gazu, o strzalach w wydech juz nie wspomne:) ?? Dodam, ze motocykl ma nowe swiece, zrobione synchro i fabryczne ustawienia (zgodne z serwisówką) .

3. Czy mozna w jakis sposób wypiac ten system??

Zapraszam do dyskusji i prosze o pomoc w walce z "dziura":D

z gory dzieki :thx:

Raptowny - 2008-03-12, 09:55

A jaką masz temperaturę silnika jak pojawia się ta (dziura )chyba nie na ciepłym.

Zimny silnik-ssanie aż osiągnie odp temp.Może coś ze ssaniem :?:

Anonymous - 2008-03-12, 11:01

Hmmm temp nie mierzylem, ale po przejechaniu 30km "dziura" nie ustepuje, choc silnik wydaje sie juz cieply(moze jeszcze za malo??). Prawde powiedziawszy to nie mialem jeszcze okazji rozgrzac go dobrze(zima;/). Ale wydaje mi sie ze te 30 km<wow> w niedziele:) powinny juz cos pokazac. Czytalem w innych tematach ze shadow nagrzewa sie dosc szybko.... Aha i ssanie dziala poprawnie, wolne obroty tez prawidlowe.
Rocker - 2008-03-12, 11:14

Kolego, masz więc kalifornijską wersję motocykla. Ja mam VT 1100 i też mam taki zbiorniczek pod chłodnicą. On nic nie robi poza tym że wszelkie "przelane" płyny do niego trafiają np gdy nalejesz za dużo benzyny to nadmiar spłynie do tego zbiorniczka. Nazywa się to chyba Emmision Control System, albo jakoś tak podobnie. Zapobiega to wyciekom płynów do środowiska naturalnego. Powinno się raz na jakiś czas opróżniać ten zbiorniczek (u mnie z lewej strony pod silnikiem jest rurka) do jakiegoś naczynia i utylizować.
KrisZbro - 2008-03-12, 12:41

Myśle Roker że nie do końca masz rację z tym przelewaniem paliwa. Wydaje mi się że bardziej chodzi o opary paliwa, które filtr węglowy wyłapuje ze zbiornika. Są one w pewnych warunkach pracy silnika wysysane z filtra i spalane (zaworki sterowane podciśnieniem z kolektorów i gaźnika). Można cały system wywalić i zaślepić otwory w gaźnikach a przewód z oparami z baku wyprowadzić gdzieś pod motor.

Też mam wersję z tymi wężykami ale system działa sprawnie więc nie mam powodu go usuwać. Teoretycznie niesprawny układ może powodować zakłucenia w pracy silinika, ja jednak szukał bym przyczyny gdzieś indziej: np: w samych gaźnikach (solodnie czyszczenie z użyciem specyfików do rozpuszcznia zanieczyszczeń), sprawdzenie menbran i zaworków regulatorów poziomu paliwa, wydajności pompy paliwa, stanu filtra paliwa.

Jest jeszcze możliwość że ten system recyrkulacji oparów paliwa ma pomieszane te przewody.

Rocker - 2008-03-12, 12:46

KrisZbro napisał/a:
Myśle Roker że nie do końca masz rację z tym przelewaniem paliwa. Wydaje mi się że bardziej chodzi o opary paliwa, które filtr węglowy wyłapuje ze zbiornika. Są one w pewnych warunkach pracy silnika wysysane z filtra i spalane (zaworki sterowane podciśnieniem z kolektorów i gaźnika). Można cały system wywalić i zaślepić otwory w gaźnikach a przewód z oparami z baku wyprowadzić gdzieś pod motor.

Też mam wersję z tymi wężykami ale system działa sprawnie więc nie mam powodu go usuwać. Teoretycznie niesprawny układ może powodować zakłucenia w pracy silinika, ja jednak szukał bym przyczyny gdzieś indziej: np: w samych gaźnikach (solodnie czyszczenie z użyciem specyfików do rozpuszcznia zanieczyszczeń), sprawdzenie menbran i zaworków regulatorów poziomu paliwa, wydajności pompy paliwa, stanu filtra paliwa.

Jest jeszcze możliwość że ten system recyrkulacji oparów paliwa ma pomieszane te przewody.




Być może, 100% pewności nie mam ale dla chętnych wiedzy to odsyłam do serwisówki, tam jest więcej na ten temat.



Pozdro

renegade - 2008-03-12, 15:19

Może gdzieś łapie lewe powietrze i stąd ta dziura.

Kolega kupił miesiąc temu cienia 700 86r i też jak się przejechałem to ma taką dziurę między 1000 a 2000-2500 obrotów ale jeszcze nie szukaliśmy przyczyny bo nie było czasu a i tak jeszcze nie jeździ bo nie zarejestrował.

Todek - 2008-03-12, 17:46

A w mojej VT700C z 87 r. nie ma żadnych wężyków przy gaźnikach, ani żadnego dodatkowego

zbiorniczka pod chłodnicą, chociaż w serwisówce widziałem, takie urządzenie. Mślałem, że jest to wersja USA, ale czy jeżeli tego nie ma to znaczy, że nie jest to wersja USA? :?:

Globi - 2008-03-12, 18:07

Todek napisał/a:
A w mojej VT700C z 87 r. nie ma żadnych wężyków przy gaźnikach, ani żadnego dodatkowego

zbiorniczka pod chłodnicą, chociaż w serwisówce widziałem, takie urządzenie. Mślałem, że jest to wersja USA, ale czy jeżeli tego nie ma to znaczy, że nie jest to wersja USA? :?:
Jest jak najbardziej.

Ten układ był montowany w wersji USA ale tylko w moto sprzedawanych do stanu California (ze względu na prawo dot. ochrony środowiska, czy coś takiego).

W pozostałych motocyklach wersji USA nie montowano tego układu.

Rocker - 2008-03-12, 18:08

Todek napisał/a:
A w mojej VT700C z 87 r. nie ma żadnych wężyków przy gaźnikach, ani żadnego dodatkowego

zbiorniczka pod chłodnicą, chociaż w serwisówce widziałem, takie urządzenie. Mślałem, że jest to wersja USA, ale czy jeżeli tego nie ma to znaczy, że nie jest to wersja USA? :?:




Tylko wersje kalifornijskie miały te wężyki i zbiorniczek, więc to że go nie ma to wcale nie znaczy że niejest to wersja juesej :-)

Todek - 2008-03-12, 18:50

Dzięki, już mam jasność. Pozdrawiam. :lol:
Anonymous - 2008-03-12, 23:24

Dzieki Panowie za odzew. Postaram sie powalczyc z ta "dziura ozonowa". Filtr paliwa jeszcze nie wymieniany i poziom paliwa na sprobuje zwiekszyc na plywaku. Pozatym korci mnie zeby rozbebeszyc ten emission system i zobaczyc co tam w srodku jest :twisted:
opel3366 - 2008-03-13, 00:01

W mojej 700 majsrer przy okazji regulacji i czyszczenia gażników wszystkie te rurki odłączył i pozaślepiał,twierdził że to robi tylko zamieszanie.
Anonymous - 2008-05-23, 06:29

Todek napisał/a:
A w mojej VT700C z 87 r. nie ma żadnych wężyków przy gaźnikach, ani żadnego dodatkowego

zbiorniczka pod chłodnicą, chociaż w serwisówce widziałem, takie urządzenie. Mślałem, że jest to wersja USA, ale czy jeżeli tego nie ma to znaczy, że nie jest to wersja USA? :?:




Jesli jest to vt700c to nie ma innej możliwości jak USA bo tylko na ten rynek produkowano zredukowane 750 ze wzgledu na ichniejsze prawo celne mialo to na celu ochrone ich rynku chodzilo konkretnie o harusa



Pozdrawiam

Jurek

Raptowny - 2008-06-16, 21:08

A kto ma przy swojej gmole autostradowe widziałem w Sanoku .Mogę prosić o fotki .bo takie bym chciał zmajstrowąć.Czarna ona była 700C wersja usa. :thx: :thx: :thx:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group