To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - szkolny problem z uzupełnianiem płynu w chłodnicy

Smoko - 2010-07-02, 00:18
Temat postu: szkolny problem z uzupełnianiem płynu w chłodnicy
Witajcie -

mam pytanie na które nie do końca znalazłem odpowiedź czytając wcześniejsze posty. Moje Moto w czasie drogi utrzymuje wskaźnik temperatury tuż przed czerwonym polem. Pomyślałem ,że to za dużo ( sugestie w postach mówiły o poziomie 1/3 do 1/2 skali ) ,więc postanowiłem dolać płynu ( zwłaszcza , że w zbiorniczku wyrównawczym była pustka ). I pojawił się problem - wlewając do zbiorniczka wyrównawczego wylewało się rurką przelewowa z drugiej strony . W postach było podane ,że trzeba dolać nie do zbiorniczka , tylko do chłodnicy ( korek po lewej stronie przy główce ramy ). No i tu też skucha bo dzieje się to samo . :cry: Co robię nie tak ??? Trochę obawiam się jeździć bo teraz mamy mocno gorąco na dworze a jeżdżę przeważnie po miecie ( korki ) więc mam stresa .... dla wielu z Was jest to typowy banał , ale jest to mój pierwszy Moto chłodzony nie wichurą stąd takie "głupie" pytanie.

Anonymous - 2010-07-02, 01:14

Sprawdź, czy włącza Ci się wiatrak chłodnicy, powinien ok połowy skali (przynajmniej u mnie tak jest). Jeśli nie - tu szukaj przyczyny przegrzewania.
Smoko - 2010-07-02, 12:46

Witaj - problem w tym , że wiatrak chodzi jak szalony . No i nurtuje ciągle mnie ten brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym i brak możliwosci jego uzupełnienia ( lub brak moich umiejętności :lol: )
Globi - 2010-07-02, 12:53

Nie wiem jak to jest w w RC-14, ale:

1. w mojej VT 500c wskaźnik normalnie rozgrzanego moto w gorący dzień jest ok. 2 mm skali przed czerwonym polem i to jest normalne.

2. Zawsze uzupełniam płyn wlewając go do zbiorniczka wyrównawczego między znaczniki "min" a "max". Jak mi się przeleje - moto samo wypluje nadmiar przez rurkę.

3. Nie ruszam korka wlewowego przy główce ramy - służy mi on tylko przy wymianie płynu. Wlewając tam - można sobie zapowietrzyć układ.

Może właśnie to się stało?

Smoko - 2010-07-02, 14:21

Bardzo pocieszające info z tą strzałką - czyli moze i u mnie to jest norma . A z tym odpowietrzaniem spróbuję . Gdzieś na forum widziałem opisany ten temat od stony praktycznej . A jutro sobota to można na słoneczku się odstresować i popracować przy Moto .
Anonymous - 2010-07-02, 15:27

Globi napisał/a:


3. Nie ruszam korka wlewowego przy główce ramy - służy mi on tylko przy wymianie płynu. Wlewając tam - można sobie zapowietrzyć układ.

Może właśnie to się stało?


Z tego co mi wiadomo w VT750 RC14 jest układ samoodpowietrzający.

A swoją drogą RC14 to były wcześniejsze modele, niż z 1987r, bodajże do 1985r.

Sprawdź vin i dokładną datę produkcji na tabliczce znamionowej.

przemol - 2010-07-02, 21:29

Również posiadam RC 14 i jest z 83r z fabryki w hammamoto (czy jakoś tak) :D

Niedawno miałem taką sytuacje że brakowało płynu w układzie. Wskazówka temperatury często dochodziła do czerwonego pola a wiatrak włączał sie nawet w trakcie jazdy na trasie. Okazało sie że brakowało prawie LITR płynu który dolałem do korka przy ramie. Teraz gdy moto pracuje w temeraturze optymalnej, wskazówka jest hmmm... prawie przy 3/4... a wiatrak włącza sie jak napisał kolega 2mm przed czerwoną skalą a do owej skali nie dochodzi nawet w korkach :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group