To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Szarpanie kardana

Anonymous - 2010-04-19, 21:06
Temat postu: Szarpanie kardana
Witam,

Mam kolejne pytanko

Na niskich biegach strasznie szarpie szczegolnie na niskich obrotach.

Mam wrazenie ze mam luzy na kardanie.

Czy cos takiego w ogole jest mozliwe ?

Jesli tak to jak to sprawdzic?

Pozdrawiam

Wytrych - 2010-04-19, 21:13

nie przejmuj się tym,tak ma być.

tak samo jak w samochodzie za wysoki bieg za niskie obroty i też będzie wałem szarpało.

senda - 2010-04-19, 21:19

Luzy na "kardanie" są możliwe. Najczęściej w miejscu przekazywnia napędu na koło.

Przy gwałtowniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu może być słychać stuk z rejonu tylnego koła.

Jeżeli jest to tylko w przedzile niskich obrotów to stawiam raczej na "niedopasowanie" obrotów do prędkości i się poprostu silnik "męczy" :mrgreen:

KaKa - 2010-04-19, 21:38

A co to jest kardan ? :-)8 (oczywiście żart) Kolego spróbuj dopasować wysokość obrotów do zapiętego biegu i problem powinien ustąpić :-)8
Anonymous - 2010-04-20, 00:53

Albo po prostu dopasuj biegi do prędkości motocykla, czyli na dojazdach, skrzyżowaniach, zakrętach itd, zbij do jak najniższego biegu.
Anonymous - 2010-04-20, 10:25

Dzieki za info.

To sie glownie dzieje jak dojezdzam do skrzyzowania i moto sie jeszcze toczy nie chce wbijac 1 tylko chce dalej jechac na 2 ale widze ze chyba 2 jest za wysoka

Jeszcze raz dzieki za odp i pozdrawiam

Anonymous - 2010-04-21, 09:28

2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P

Anonymous - 2010-04-21, 20:32

keras napisał/a:
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P




kolego ja mam vt800 i ma tak zestopniowana skrzynię, że muszę redukować do jedynki poniżej 15km/h - a czwórkę to się wrzuca jak przekroczysz 100 km/h



no chyba, że po totalnym remoncie kardana - która własnie sie odbywa - cos sie zmieni, ale nie sądzę.

Anonymous - 2010-04-21, 21:37

Moja tak samo, przy niskich prędkościach za 2 zaczyna szarpać więc albo przeciągam ją na sprzęgle albo redukcja do 1, chyba że gwałtowne dodanie gazu.
Anonymous - 2010-04-21, 22:21

hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...
senda - 2010-04-21, 22:37

keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę

Anonymous - 2010-04-21, 22:49

senda napisał/a:
keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę




racja... chociaż nie spodziawałbym się nawet że to aż taka różnica... wydawało mi się że tak wyraźnie wystopniowane biegi są tylko w autobusach i ciężarówkach.... no ale człowiek całe życie się czegoś dowiaduje :-P ... znów moje synapsy zostały połechtane... :mrgreen:

Anonymous - 2010-04-21, 23:52

heh keras faktycznie nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik, bo bym o tym napisał od razu, w VT jest inaczej, znajomy ma kawe w takim silniku jak Twój i u niego to się prowadzi całkowicie inaczej :) czyli w VT to normalny objaw, nie ma się czym przejmować tylko dobrze wyczuć skrzynie i silnik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group