To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Grzanie się rury wydechu tuż za tylnym cylindrem ???

Anonymous - 2010-03-01, 08:43
Temat postu: Grzanie się rury wydechu tuż za tylnym cylindrem ???
Wczoraj , jako że wiosna tuż tuż :) , odpaliłem w garażu maszynę.

Stojąc na podnóżku pochodził może ze 2-3 minuty i zauważyłem, że rura wydechu tuż za tylnym cylindrem jest rozgrzana do czerwoności ( tak jak u kowala w piecu ).

Zastanawiam się czy to normalne, czy coś jest nie tak ??

Fakt, że chodził na max ssaniu.

( w czasie jazdy zakładam że jest OK, i mimo tego że to tylny cylinder który z reguły jest gorzej chłodzony to opływające powietrze go studzi ).



Zauważył ktoś z Was u siebie coś takiego ???



Czekam na ewentualne sugestie :)

Mateusz - 2010-03-01, 10:11
Temat postu: Re: Grzanie się rury wydechu tuż za tylnym cylindrem ???
Tomek napisał/a:
Wczoraj , jako że wiosna tuż tuż :) , odpaliłem w garażu maszynę.

Stojąc na podnóżku pochodził może ze 2-3 minuty i zauważyłem, że rura wydechu tuż za tylnym cylindrem jest rozgrzana do czerwoności ( tak jak u kowala w piecu ).

Zastanawiam się czy to normalne, czy coś jest nie tak ??

Fakt, że chodził na max ssaniu.

( w czasie jazdy zakładam że jest OK, i mimo tego że to tylny cylinder który z reguły jest gorzej chłodzony to opływające powietrze go studzi ).



Zauważył ktoś z Was u siebie coś takiego ???



Czekam na ewentualne sugestie :)


Sprawdź bez ssania na wolnych obrotach. Jeśli nadal tak będzie to gaźnik do regulacji

Pavello61 - 2010-03-01, 11:47
Temat postu: odp
aż tak nie powinna się grzać. Stawiam na złą regulację gażników , aleee....

A co do chłodzenia to dlaczego tylny cylinder ma mieć gorsze chłodzenie ????

Chłodzenie cieczą rozwiązuje problem przegrzewania tylnego garnka w V- kach :roll:

Powodzenia

KrisZbro - 2010-03-01, 14:12
Temat postu: Re: odp
Pavello61 napisał/a:
aż tak nie powinna się grzać. Stawiam na złą regulację gażników , aleee....

A co do chłodzenia to dlaczego tylny cylinder ma mieć gorsze chłodzenie ????

Chłodzenie cieczą rozwiązuje problem przegrzewania tylnego garnka w V- kach :roll:

Powodzenia


Tak sądzisz? To dlaczego w vt1100 tylni gaźnik ma większe dysze niż przedni, a w niektórych modelach tylni garnek ma inne fazy rozrządu?

Pavello61 - 2010-03-01, 14:59
Temat postu: odp
może tak jest , ale nie sądzę żeby inne dysze miały wpływ na grzanie się cylindra ( tutaj właśnie nie grzanie się ) . Ale nie jestem specem od Hondy :shock:
KrisZbro - 2010-03-01, 21:58
Temat postu: Re: odp
Pavello61 napisał/a:
może tak jest , ale nie sądzę żeby inne dysze miały wpływ na grzanie się cylindra ( tutaj właśnie nie grzanie się ) . Ale nie jestem specem od Hondy :shock:




To dobrze że tak nie sądzisz bo jest raczej na odwrót - trudniejsze warunki pracy cylindra tylnego (gorsze warunki chłodzenia) wymusiły na konstruktorach skorygowanie składu mieszanki (zmiany w gaźniku) i nie tylko :-)



A to że na zbyt długim ssaniu już nie jeden motocyklista uczynił swoje piękne chromowane wydechy fioletowymi to nie jest żadna tajemnica.

simon1977 - 2010-03-01, 22:29

ja mam takie właśnie kolanka


Pavello61 - 2010-03-02, 10:20
Temat postu: odpowiedż
bardzo ładne kolanka.

Ale mnie zaciekawiło to co napisał Kriszbro o gaznikach.

Będę chciał sprawdzić i wyregulować gazniki w swoim moto ( oczywiście u mojego mechanika )

Czy rzeczywiście w moim moto VT 1100 z 1989 gazniki reguluje się inaczej ?

W dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego tylny garnek ma być chłodzony gorzej skoro pompa wodna rozdziela chyba " sprawiedliwie " ciecz .

Ale ... podobno człowiek uczy sie całe życie i tak dalej ....

:roll: :-P

Todek - 2010-03-02, 10:40

Nie spotkałem się nigdy z czymś takim żeby w gaźnikach były inne dysze na przedni, a inne na tylny cylinder. :lol: Przejrzałem serwisówki do VT700C, VT750C, VT1100C i wszędzie występuj takie same dysze na przedni i tylny cylinder. :lol: Śruba regulacji składu mieszanki też ma być ustawiona tak samo, zarówno w przednim jak i tylnym cylindrze. :lol:
Pavello61 - 2010-03-02, 10:59
Temat postu: odp
No właśnie nie chciałem się wymądrzać ale dla mnie nie logiczne wydaje się inne ustawienie gaznika dla cylindra przedniego i inne dla tylnego. :shock:

Dzięki Todek - uspokoiłeś mnie . :mrgreen:

maly_tomi - 2010-03-02, 18:39

O przepraszam.

W C3 tak faktycznie jest. Inne dysze i inne ustawienia mieszanki.



A jeśli nie wierzycie to strona 273 serwisówki Clymera do VT1100 95-07

KrisZbro - 2010-03-02, 21:54

To prawda większość c2 i połowa c3 tak miało.

Haynes vt1100 rozdział 4-2 również podaje, że niektóre shadowy vt1100 miały różne dysze i to o dziwo nie tylko singlepiny jak myślałem a vt1100 `85 też, a o ile mi wiadomo jest to dualpin. Zresztą zestawy dnojet też ma do tych motorków "tuningowe" dysze różnych średnic. Co ciekawe to w singlepinach nie tylko dysze się różnią ale np. tłoki gaźnika też są inne (piwo dla tego kto zgadnie czym się różnią te tłoki).

Jeszcze lepszy numer to to, że iglice też nie są identyczne (sam mierzyłem).

Znalazłem też na hamerykańskim forum dobrą radę. Niezależnie jakiego vt naprawiamy to lepiej nie rozbierać jednocześnie obydwu gaźników naraz bo możemy pomieszać części i mieć później kłopoty a nawet nie będziemy wiedzieć z jakiego powodu. Zainspirowany tą propagandą szukałem i znalazłem parę różnic i to pewno jeszcze nie wszystkie.

Dziubek - 2010-03-02, 23:09

85-86 ma na pewno inne dysze przód-tył.
Todek - 2010-03-02, 23:11

Dziubek napisał/a:
85-86 ma na pewno inne dysze przód-tył.




Z danych w serwisówce wynika, że tylko 85. :lol: W 86 były już takie same. :lol:

Dziubek - 2010-03-02, 23:18

Czujny jesteś :mrgreen:

Możliwe

Tak to jest jak sie nie patrzy na rok modelowy tylko rok rejestracji



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group